handdator

Visa fullständig version : Förnyad hamngata


Monica P
2009-03-20, 12:09
Det jobbas intensivt på gatusträckningen mot öster , mot fiskebåtshamnen. Dels har man lagt ut massor av pirar som förenas av en lång gångbro, dels stora betongblock som förbättrar strandkanten på östsidan.
På den andra sidan, mot husen, har man rivit upp all gammal trottoarbeläggning, gör i ordning dagvattenledningarna, ramar in träden, lägger plattor så att det blir bättre trottoarer. Det är tämligen stökigt just nu, men det kommer att bli fint.
När jag ser Riittas fina bilder inser jag att jag ska ta med kameran nästa gång jag åker till stan, för att dokumentera detta efterlängtade arbete.

kirtor
2009-03-20, 12:34
Åhh, som vi gleder oss til å se alt dette om en kort stund!

Hjalta99
2009-03-20, 21:51
Det jobbas intensivt på gatusträckningen mot öster , mot fiskebåtshamnen. Dels har man lagt ut massor av pirar som förenas av en lång gångbro, dels stora betongblock som förbättrar strandkanten på östsidan.
På den andra sidan, mot husen, har man rivit upp all gammal trottoarbeläggning, gör i ordning dagvattenledningarna, ramar in träden, lägger plattor så att det blir bättre trottoarer. Det är tämligen stökigt just nu, men det kommer att bli fint.
När jag ser Riittas fina bilder inser jag att jag ska ta med kameran nästa gång jag åker till stan, för att dokumentera detta efterlängtade arbete.


Åh, så spännande! Längtar till Kalymnos och att få se alla nyheter som du berättar för oss! Hoppas att det är någorlunda klart till 19 maj, då vi kommer ner.

Ha de gott, Monica!
/Eva

Monica P
2009-03-21, 10:01
Tackar, Eva, vi har det gott nu när solen värmer ordentligt igen. Om arbetet blir klart är en annan fråga, som så mycket här i landet gör man en rivstart men sen kan det stanna av---här är dock bidragspengar inblandade så jag tror att man har en tidsgräns.