handdator

Visa fullständig version : båtförbindelser

desjan
2009-03-19, 07:19
Hej
Hittar nästan inga båtförbindelser mellan Naxos alt Paros till Sifnos/Serifos. Vet någon om det brukar finnas mer förbindelser på sommaren eller blir man tvungen att ta vägen via Pireus? Tidtabellerna är väl ännu inte klara men eftersom man redan börjar komma i planeringstagen är man ju ivrig att få veta... semestern närmar sig ju med stormsteg känns det som...

Hellen
2009-03-19, 11:40
Tittar du på GTP? där dröjer det ett tag innan man ser alla turer, ett tips är att titta på respektive rederiers hemsida, kanske har inte alla uppdaterat kommande säsongs turlistor ännu, men då ligger förra årets kvar och man får en hint om hur det ev. kommer att se ut.
// helén

Kalimera
2009-03-23, 07:11
Det brukar finns förbindelse mellan Paros och Sifnos, inte varje dag, men förbindelse finns. Som Hellen skriver får du vänta lite tills tidtabellerna är "up to date".

para poli
2009-04-23, 23:17
Sommaren 2005 åkte jag andra hållet Serifos-Paros. Minns det alldeles speciellt för vi hade sällskap av delfiner sista halvtimmen in mot Paros (Dom lämnade oss vid klippan utanför Paros där olyckan hände för några år sedan).
Har för mig att denna förbindelse trafikerade 2-3 ggr/vecka. Borde ju gälla åt andra hållet med. Tyvärr vet jag inte vilken vändhållplats det var och inte heller vilket rederi. Men båten var av typ av storleken Pireus-Cykladerna. Alltså större än skopan men mindre än BS "naxos" och "paros".