handdator

Visa fullständig version : Inför och på resan

A-C
2009-03-18, 21:36
Vad blir och är bäst,det vanliga ab.på mobilen eller kontantkort?Internetcafe finns det i Chania?Vi åker till Kalamaki 30april och ska vara där i 14 dagar.
a-cbye_bye

annelie1
2009-03-19, 14:51
Jag har telenorabonemang och passport. När vi är på Kreta i två veckor brukar jag få en räkning på c:a 300 kr istället för det fasta pristet 99 kr jag betalar i månaden. Vi ringer då i stort sett varje dag till Sverige och smsar en del.:)

UlfWiman
2009-03-20, 00:21
På Kreta är det Vodafone som gäller och se till att man har "passport" aktiverat. Internetcafé finns det massor av. Ex:sök på vranas.gr
Ett mycket trevligt ställe. Har många timmar där innan jag fick bredband hemma.
Passa bara på mobilen så den inte byter nät. Det kan bli en dyr affär.
Om du ska ringa mycket lokalt köp ett Vodafone a'lacarté kontantkort.

Uffe

Wardakis
2009-03-20, 08:31
Jag gillar inte Vranas, de som jobbar där är inkompetenta och inte trevliga. Då är det bättre bemötande och service på www. Gå ner Halidon, ta vänster vid Tasty och korsa lilla gatan.
Gunilla

wognsen1
2009-03-20, 17:34
Har inte Vodafone bytt namn till Telenor?
Först var det väl Europolitan sen Vodafone och nu Telenor?
Eller har jag fel?

nilam
2009-03-20, 20:29
Har inte Vodafone bytt namn till Telenor?
Först var det väl Europolitan sen Vodafone och nu Telenor?
Eller har jag fel?

Vodafone i Sverige har bytt till Telenor (som väl är ett norskt bolag) men i Grekland heter det Vodafone fortfarande ;)

Malin

wognsen1
2009-03-20, 21:38
Så om man köper ett Vodafon påfyllnadskort i Grekland kan man anv det med sitt Telenor?
Bra i så fall

Johanson
2009-03-21, 17:25
Telenor gäller främst i Norge, Sverige och Danmark som är gamla Europolitan och Vodafone där det sistnämnda ännu är verksamt i vissa delar av övriga Europa bl.a Grekland..
Man skall ha aktiverat passport hos kundtjänst.
Då får ni en uppkopplingsavgift som varierar från land till land, sen ringer ni för samma minutpris som hemma i Sverige i 20 min innan ni får betala en ny uppkopplingsavgift.

MVH

Johanson

Kalimera
2009-03-21, 17:38
sen ringer ni för samma minutpris som hemma i Sverige i 20 min innan ni får betala en ny uppkopplingsavgift.Jag har passport och det är kanonbra, samma pris som hemma, kan inte blir bättre. Heja Telenor! klapp_klap