handdator

Visa fullständig version : Barn på Santorini??


Rhodos-96
2009-03-17, 15:46
Hej alla ni som varit på Santorini!bye_bye
Varför säger sååå många att Santorini INTE är en ö att rekommendera barnfamiljen????

Vi har 4 barn mellan 1-11år som älskar att bada i pool(men även hav) Havet är alltså inget krav från våran sida. Vi åker alltså med familjen(först själva nu 23maj till Santorini) i mitten av augusti & har alltså inte bestämt vart ännu, bara att vi ska till Grekland.
Är Santorini inte barnvänligt alls??? Varför isåfall?? & om man ska åka med barnen dit vart bor man då bäst?? Stad?? Hotell?? Känns som att resorna (charter iallafall) börjar att sina nu så det är dax att boka så man har en säker resa till Paradiset;)
Tacksam för alla svar:D
Ha d bäst!! _B-anana / Rhodos-96

Eva L
2009-03-17, 16:19
Om du läser gamla inlägg får du säkert en del svar på dina frågor. Personligen tycker jag att den svarta sanden blir väldigt varm. Svårt för små barn att gräva där. Stränderna är inte långgrunda. Trafiken är hetsig på Santorini. Sista gången jag var där sommaren 2007 körde karavaner av fyrhjulingar förbi hotellet i hög fart. Naxos är en betydligt trevligare ö för barn än Santorini. Dessutom med bättre prisnivå.

Eva

Athina
2009-03-17, 19:25
Hej. :)

Vi var på Santo förra sommaren med tre barn mellan 12-15. Vi bodde på Honeymoon Hotel som hade en liten hjärtformad pool och en egen resturang med mycket god mat och trevlig personal. Tyvärr stenhhårda sängar och kuddar...
Den svarta sanden var glödhet man kunde knappt gå utan skor. Vågorna var höga vid tillfället och det blev snabbt djupt. Det fanns inte så mycket att göra i byn så skall man stanna längre bör man nog hyra bil. Hade jag haft små barn hade jag valt Naxos. Trevlig resa.

Mvh. Christina

Rhodos-96
2009-03-17, 22:09
Tack snälla ni för era svar! Tar tacksamt émot flera åsikter/tips.
Har kollat en del på Naxos oxå =) inte helt ointressant faktiskt! Vart bor man bäst där då med alla barnen??