handdator

Visa fullständig version : Vill tipsa om en fantastisk strand


jeabys
2009-03-15, 17:08
Hej!
Vill tipsa alla Skiathos resenärer om Abelakia beach, eller Abelia beach som vissa säger. Ta förslagsvis bussen till sista stoppen, gå vägen rätt upp, förbi kiosken, ta sedan vänster vid skylten Abelakia beach. Bakom det nedlagda hotellet finns en mkt brant stentrappa som leder till paradiset flabb_flab

Kommer så väl ihåg när jag besökte denna strand för första gången, för cirka 12 år sedan, då fanns inga solstolar, ingen taverna. Det finns det dock nu.

/Jeabys

MonicaC
2009-03-15, 19:35
Håller med Jeabys , den är jättefin .
/ Monica

Ninne
2009-03-22, 13:51
Hejsan!
Det låter ju jättebra, men när jag har kommit till sista stoppet åt vilket håll går jag då? Går jag mot Banana Beach eller finns det ett annat håll?

jeabys
2009-03-22, 19:17
Ja, du går mot banana, men tar första avfarten till vänster.

Katta
2009-03-22, 20:55
Hej!
Vill tipsa alla Skiathos resenärer om Abelakia beach, eller Abelia beach som vissa säger. Ta förslagsvis bussen till sista stoppen, gå vägen rätt upp, förbi kiosken, ta sedan vänster vid skylten Abelakia beach. Bakom det nedlagda hotellet finns en mkt brant stentrappa som leder till paradiset

Jag håller också med om att det var en bra strand!
Den vi trivdes bäst på när vi var där i aug -07.

Tyvärr, så läste jag på ett engelskt forum att det byggs en till taverna där och att stranden och den gamla tavernan, hade blivit väldigt förstörd av stormar och oväder!!!
De som hade varit där och kollat i förra veckan berättade att det fanns inte mycket sand kvar utan mest stora stenar och grovt grus. :eek:
De tyckte synd om de nya taverna ägarna som antagligen inte skulle få många besökare i år, just pga. den bedrövliga stranden!

Detta lät ju inte så kul, men man får väl hoppas på att det kommer ett nytt oväder som drar ut stenarna till havs och in med sanden igen! ;)
Ni som besöker stranden under säsongen får återkomma med lägesrapport helt enkelt...

/Katta

Klick
2009-03-23, 06:43
Ja, du går mot banana, men tar första avfarten till vänster.


:confused: Som jag kommer i håg vägen till Banana beach fanns det inte ngt som kunde vara en avstickare. Och tar jag vänster så kommer jag till typ "buschen". Men jag kanske är fel ute.... I alla fall är den "krångligare" att nå jfrt med Banana?

K

jeabys
2009-03-23, 09:29
Det är lättare att ta sig till Abelakia beach. Avstickaren ligger en bit upp i backen och även bilar kan ta sig dit. När du/ni kommer dit så kommer du lätt att se vad jag pratar om. Det är inga problem alls!

Klick
2009-03-23, 10:26
Jag testar när jag kommer dit i juli.....

Klick
2009-03-23, 14:58
Hej!
finns en mkt brant stentrappa som leder till paradiset flabb_flab

/Jeabys

En liten extra-fråga:o.... Hur är denna trappa att gå i? Finns ngt att hålla sig i? Är trappstegen "säkra"?

Klick

jeabys
2009-03-23, 15:05
Det finns inget att hålla sig i. Stentrappan är otroligt brant, men då själva steget är ganska stort och brett så känns det stabilt.

Klick
2009-03-23, 15:30
Tack för snabbt svar, jag kommer definitvt att prova denna strand. Skall också försöka att googla den....

Klick
2009-03-23, 15:38
Jag googlade Abelakia beach och om bilderna stämmer överens med verkligheten så verkar det ju helt underbart...