handdator

Visa fullständig version : Ruttet kött...


Nightfly
2005-08-28, 20:51
Hämtade precis hem mat från en av Malmös mest kända grekrestauranger och fick ruttet kött i souvlakin. :eek: Något av det värsta jag varit med om. Det luktade som surströmming...

Jag åkte förstås tillbaka och ägaren såg riktigt svettig ut. Pengarna tillbaka förstås men jag hoppas bara att jag slipper bli sjuk. Jag hann ju tyvärr äta ett helt spett innan jag förstod vad det var som luktade. Trodde det var haloumin.

Det är dessutom min födelsedag idag. Hela dagen har blivit förstörd av ett migränanfall och nu försökte jag rädda dagen med lite grekisk mat på kvällen...

xristina
2005-08-28, 20:57
Unnskyld, men om kjøttet var råttent, så må du jo ha merket det når du spiste det??? :confused: Det må jo ha smakt som surstrømming også?

Ellers høres jo ikke dette ut som noen god bursdag, men gratulerer med dagen uansett... :)

Nightfly
2005-08-29, 10:52
så må du jo ha merket det når du spiste det???

Man kan ju tycka det. Men efter en migrändag är inte sinnena på topp och när man doppar köttet i tsatziki och annat så är det inte så lätt att märka. Det var min flickvän som upptäckte det.

I vilket fall kan det ju kvitta hur jag upptäckte det. Jag tycker det är vidrigt att de säljer ruttet kött.

Nightfly
2005-08-29, 10:53
men gratulerer med dagen uansett... :)

Tack så mycket! :)

xristina
2005-08-29, 11:53
Man kan ju tycka det. Men efter en migrändag är inte sinnena på topp och när man doppar köttet i tsatziki och annat så är det inte så lätt att märka. Det var min flickvän som upptäckte det.

I vilket fall kan det ju kvitta hur jag upptäckte det. Jag tycker det är vidrigt att de säljer ruttet kött.
Jeg vet alt om at sansene kanskje ikke er helt på topp etter migrene, men jeg er alltid ekstra følsom da, og ville kjent det tvert. Det er klart at det er kvalmt at de selger råttent kjøtt! :mad:

Elisabet
2005-08-29, 12:25
Jag tycker det är vidrigt att de säljer ruttet kött.Ja visst är det! Vidrigt, äckligt och irriterande!

Men som tur är så klarar magen vanliga livsmedelsbakerier bättre än vi oftast tror (men naturligtvis ska man ändå undvika att äta rutten mat) så om du inte har blivit dålig ännu, så lär du nog klara dig.

catta
2005-08-29, 13:47
Åhhh fy vad läskigt,hoppas du ej blir dålig

epiros
2005-08-29, 20:07
Det må jo ha smakt som surstrømming også?



Knappast, surströmming smakar inte ruttet kött. Den är jäst och smakar gott:p

bye_bye Tommy

Elisabet
2005-08-29, 20:10
Knappast, surströmming smakar inte ruttet kött. Den är jäst och smakar gott:p Tack Tommy! Jag har känt ett behov av upprättelse hela dagen ;)

xristina
2005-08-29, 20:18
Knappast, surströmming smakar inte ruttet kött. Den är jäst och smakar gott:p

bye_bye Tommy
Det er vel noe av det samme som rakfisk - som spises her i landet. Fysj og æsj!!!
http://www.kalimera.nu/dcforum/Images/puke.gif
(Og jeg måtte bare finne fram den gamle kjente gubben...!)

epiros
2005-08-29, 20:20
Det er vel noe av det samme som rakfisk - som spises her i landet. Fysj og æsj!!!
http://www.kalimera.nu/dcforum/Images/puke.gif
(Og jeg måtte bare finne fram den gamle kjente gubben...!)

flabb_flab flabb_flab flabb_flab Var tusan hittade du den:D

bye_bye Tommy

xristina
2005-08-29, 20:22
Jeg søkte meg fram i det gamle forumet! Syntes det var på tide at han fikk komme fram igjen... :D

Calle
2005-08-29, 20:45
Knappast, surströmming smakar inte ruttet kött. Den är jäst och smakar gott:p

bye_bye Tommy

Prexis!!
Surströmming är en delikatess som luktar lite illa innan man har hällt av spaden, men firrarna är goda!!

Jag har inte råkat ut för ruttet kött, men däremot maskar vid två tillfällen.
Öppnade ett paket Finn-Crisp och bredde mig en kaviarsmörgås, när jag skulle ta upp en ny brödskiva ur paketet så såg jag att det kryllade av små vita maskar överallt!
Andra gången var när jag hade satt tänderna i ett Kex-Choklad, även det kryllade av maskar innanför chokladöverdraget!

Men lite skit rensar magen, är det inte så?!

Calle!

Elisabet
2005-08-29, 20:55
Det er vel noe av det samme som rakfisk - som spises her i landet. Fysj og æsj!!! Njae, det tycker jag är för slarvigt uttryckt ;)
Rakfisk görs ju inte på strömming utan till exempel på röding, öring, sik och liknande och även på aborre och gädda. Dessutom är syrningsmetoden inte densamma. Rakfisk har jag aldrig smakat, men surstömming är en DELIKATESS!!!



http://www.kalimera.nu/dcforum/Images/puke.gif
Og jeg måtte bare finne fram den gamle kjente gubben...!Detta får du en STOR STJÄRNA I KANTEN för!!! klapp_klap klapp_klap klapp_klap
Nu har länken sparats på fiffigt ställe för att användas vid lämpligt tillfälle _B-anana

xristina
2005-08-29, 21:08
Rakfisk har jag aldrig smakat, men surstömming är en DELIKATESS!!!
Det sier de som liker rakfisk om rakfisk også, men jeg liker ikke råtten fisk - enkelt og greit!


Detta får du en STOR STJÄRNA I KANTEN för!!! klapp_klap klapp_klap klapp_klap
Nu har länken sparats på fiffigt ställe för att användas vid lämpligt tillfälle _B-anana
Jeg har savnet han ved flere tilfeller, og måtte bare finne han igjen! :D

Elisabet
2005-08-29, 21:12
Det sier de som liker rakfisk om rakfisk også, men jeg liker ikke råtten fiskSURSTRÖMMING ÄR INTE RUTTEN. DEN ÄR FÖRÄDLAD! ;)

xristina
2005-08-29, 21:13
SURSTRÖMMING ÄR INTE RUTTEN. DEN ÄR FÖRÄDLAD! ;)
Same same!!! (engelsk! Snakker ikke om urbefolkningen i de nordre delene av våre land her... :rolleyes: )

Elisabet
2005-08-29, 21:17
Same same!!! :)Ja men då har de ju rätt i Norge då!!! klapp_klap

Nightfly
2005-08-30, 08:31
[QUOTE=Calle]Jag har inte råkat ut för ruttet kött, men däremot maskar vid två tillfällen.
Öppnade ett paket Finn-Crisp och bredde mig en kaviarsmörgås, när jag skulle ta upp en ny brödskiva ur paketet så såg jag att det kryllade av små vita maskar överallt!
Andra gången var när jag hade satt tänderna i ett Kex-Choklad, även det kryllade av maskar innanför chokladöverdraget!
QUOTE]

Urk!! Då äter jag hellre ruttet kött (och surströmming ;) ).

Joppan
2005-09-09, 10:32
Hämtade precis hem mat från en av Malmös mest kända grekrestauranger och fick ruttet kött i souvlakin. :eek: Något av det värsta jag varit med om. Det luktade som surströmming...

Jag åkte förstås tillbaka och ägaren såg riktigt svettig ut. Pengarna tillbaka förstås men jag hoppas bara att jag slipper bli sjuk. Jag hann ju tyvärr äta ett helt spett innan jag förstod vad det var som luktade. Trodde det var haloumin.

Det är dessutom min födelsedag idag. Hela dagen har blivit förstörd av ett migränanfall och nu försökte jag rädda dagen med lite grekisk mat på kvällen...


Surströmming är ICKE rutten fisk (som så många kaller det som ej äter det)
Som sagt den smakar inte som den luktar, mmmm nu blir man ju sugen på
lite surströmming, färsk potatis, lök mm + en kall öl och nubbe.
Det är norrland det!! (tycker nog alla i söder)
Var i Grekland när premiären var tyvärr.
//Joppan

sally
2005-09-15, 09:46
Surströmming är ICKE rutten fisk (som så många kaller det som ej äter det)
Som sagt den smakar inte som den luktar, mmmm nu blir man ju sugen på
lite surströmming, färsk potatis, lök mm + en kall öl och nubbe.
Det är norrland det!! (tycker nog alla i söder)
Var i Grekland när premiären var tyvärr.
//Joppan


Gud vad gott det låter:) , har faktiskt två riktigt "bulliga" burkar i kylen, mums!