handdator

Visa fullständig version : Platanes, Rethymnon


jeppan76
2009-03-13, 09:17
Ni som varit i Platanes, Rethymnon. Vad tyckte ni om det? Tar mer än gärna emot åsikter och tips=)

Paphianna
2009-03-16, 11:28
Hej!
Tillbringade en sista-minuten ospecad vecka där för ett par år sedan.
Den absoluta fördelen var närheten till Rethymno som ju är riktigt trevlig att åka in till på kvällarna och flanera i. (åsså Git och Calle, härliga människor:D)
Själva Platanes gillade jag inte p.g.a att det var så svårt att promenerera på kvällarna. Huvudgatan hade smala trottoarer med hetsig trafik på gatan, vilket gjorde att man fick gå "på led", inget läge för att strosa efter middagen, med andra ord. Skulle inte vilja resa dit med barn, då krävs koppel, ;) är jag rädd
För övrigt OK, stranden var fin och vi hittade en kanonbra meze-taverna och en del andra bra restauranger också. Vi hyrde bil och åkte och badade i Bali, då det blåste mycket dessa dagar (ligger i en bukt och har oftast vindstilla).
Så sammanfattningsvis, Gamla stan i R är absolut värt besök, mysiga restauranger och fina kvarter, men själva Platanes är inget ställe jag skulle boka till, men får man en billig sista-minuten så är det OK.
Kanske andra som tillbringat längre tid där blir bestörta över vad jag skriver, men på en vecka var det vår åsikt om stället.
Men, har ni bokat en resa dit så finns säkert smultronställen att hitta där som på alla ställen....
Lycka till med semesterplanerbye_bye

jeppan76
2009-03-16, 12:14
Tack för informationen Paphianna klapp_klap.

Ngn mer härinne som vill svara på min fråga?flabb_flab

Athanasia
2009-03-16, 12:26
Har aldrig bott i Platanes,,men otaliga ggr i Rethymno,,Finns ju många restauranger och strandnära hotell borta i Platanes...

litentuva
2009-03-16, 13:52
Tack för informationen Paphianna klapp_klap.

Ngn mer härinne som vill svara på min fråga?flabb_flab

Platanes är rätt så exploaterat och uppbyggt kring turism på så sätt att det är många hotell, minimarkets och tavernor som samsas på liten yta. Rethymno är i mina ögon att föredra, mer uppblandat med lokalfolkningen och nära till "allt"! Det är en intensiv stad men mycket trevlig att vistas i, speciellt den gamla stadsdelen med alla mysiga gränder och trevliga restauraner.Stranden är helt okey om än rätt så befolkad i högsässong, men var är det inte det?