handdator

Visa fullständig version : Agia Anna, hotell Annita Village


jonnna
2009-03-12, 09:37
Hej!

Jag och min sambo planerar en resa till Naxos i sommar!
Vi har kollat på ett hotell som heter Annita Village som ligger i Agia Anna. Ser rätt sjabbigt ut på Apollos bilder, men på deras hemsida verkar det betydligt bättre! Någon som vill dela med sig av erfarenheter från detta hotell? Även lite info om Agia Anna skulle sitta fint :)

Tack på förhand! / Jonna!

Kalimera
2009-03-12, 18:32
Hej!

Jag och min sambo planerar en resa till Naxos i sommar!
Vi har kollat på ett hotell som heter Annita Village som ligger i Agia Anna. Ser rätt sjabbigt ut på Apollos bilder, men på deras hemsida verkar det betydligt bättre! Någon som vill dela med sig av erfarenheter från detta hotell? Även lite info om Agia Anna skulle sitta fint :)

Tack på förhand! / Jonna!

Jag vet tyvärr inget om hotellet. Var ligger det? Vid stranden?

Agia Anna är en liten och gemytlig turistort med en mycket fin strand och flera bra tavernor med sitta-länge-läge. Dessutom är det gångavstånd till två andra bra stränder: Plaka och Agios Prokopios. Så här fint är Agia Anna:

http://www.kalimera.se/bilder/forum/grek_078.jpg

På dagen.

http://www.kalimera.se/bilder/forum/grek_077.jpg

På kvällen.

Fint va. :)

jonnna
2009-03-12, 19:34
Det ser verkligen undebart ut! Annita Village ligger 800 meter från stranden och centrum. Det vi oroar oss lite för är båtresan från Santorini. Har läst många skräckupplevelser! Brukar det vara så blåsigt på havet även i juli? Hur är det med lokalbussar, går de från Agia Anna till Naxos stad eller tar man taxi?
Blir nog att vi bokar i helgen! flabb_flab

Arne
2009-03-12, 20:23
I högsäsong går det bussar från Ag Anna till Naxos Town var 20-e minut.

Biljettpriset ligger på 1,4€ pp enkel resa.

Arne

Kalimera
2009-03-13, 09:10
Brukar det vara så blåsigt på havet även i juli?Det kan blåsa när som helst på året så det går inte att säga om det blåser eller ej när ni åker. Om ni struntar i Apollos båt och i stället åker på egen hand med Blue Star Ferries är det lugnt, det ska blåsa bra mycket för att det ska kännas om ni åker med deras båtar.

Annki
2009-03-13, 16:53
Vi bodde där för 5 år sedan, men jag ser på hemsidan att det byggts ut en hel del sedan dess så nu är det nog både större och finare. Vi trivdes bra, ganska ordinära rum med en fin pool. Nackdelen var vägen ned till centrum och strand, man går på den stora vägen med en hel del trafik och hem är det uppförsbacke, inte helt behagligt när man ska hem från stranden i middagshettan.
Om ni ska resa med Apollo och vill bo närmare centrum och strand så tror jag att Aggeliki är ett bra alternativ (vill minnas att någon skrivit positivt om Aggeliki tidigare)
Kan ni tänka er att bo i Maragas så kan jag annars rekommendera Harmony, det tar inte mycket längre tid att promenera dit från Agia Anna centrum än till Annita. Harmony ligger jättefint, ni har hela den långa Maragas-Plaka stranden alldeles nedanför, flera fina tavernor utmed stranden där ni kan njuta av solnedgången på kvällen, och det är bara en kort promenad in till Agia Anna om ni vill ha lite mer liv och rörelse.

Lycka till med planeringen!
Ann-Kristin bye_bye

jørn
2009-03-15, 11:54
Det ser verkligen undebart ut! Annita Village ligger 800 meter från stranden och centrum. Det vi oroar oss lite för är båtresan från Santorini. Har läst många skräckupplevelser! Brukar det vara så blåsigt på havet även i juli? Hur är det med lokalbussar, går de från Agia Anna till Naxos stad eller tar man taxi?
Blir nog att vi bokar i helgen! flabb_flab

Hei,
Tror ikke du skal være så urolig for båtreisen. Jeg har reist med båt fra Santorini så og si hvert år siden 1996 og jeg har aldri opplevd ekstrem vind eller at båten har blitt innstilt. Har selvsagt hørt at andre har dårlige erfaringer med båtreisen, men tror nok de fleste har bare bra erfaringer. Hvis du fortsatt er urolig så er det jo bare å booke tur med en av de store båtene.

Hilsen Jørn som lengter etter Naxos

jonnna
2009-03-15, 20:21
Det låter jättebra! Då behöver jag inte oroa mig för det :)
Är det några utflykter/ restauranger vi inte får missa? Bra att hyra bil? Mycket o se runt ön!
Tack för alla inlägg klapp_klap

Jonna

rvh
2009-03-15, 21:32
Hej!

Naxos är fantastiskt! Surfa in på grabbens och mina fotodagbok från 2007 så kanske du får lite ytterligare inspiration!

http://d699529.u33.surftown.se/070613G/

Paphianna
2009-03-16, 08:07
Vilka fina bilder från Naxos!!!klapp_klap
Ger en bra bild av hur skönt man kan ha på ön, en go´blandning av aktiviteter, sevärdheter och slappa, slappa.
Nu blir även jag ännu mer sugen att komma dit, det är ju lite mer än 3 månader kvar...
Men, Robban, finns det dykarfirmor på Naxos,? jag har varit där flera gånger och lyckats missa detta, jag trodde att dykning var förbjudet runt Naxos, har det ändrats eller har jag trott fel??
Kanske läge att packa lite dyk-prylar, inte bara snorkel och fenor.......
Yiassas!!bye_bye

rvh
2009-03-16, 08:21
Hej!

Jodå, det fanns i alla fall 2007. Hur det är i år 2009 vet jag inte men googla på Blue Fin Divers Naxos så hittar du nog vad du behöver.

Paphianna
2009-03-16, 08:48
Hej!

Jodå, det fanns i alla fall 2007. Hur det är i år 2009 vet jag inte men googla på Blue Fin Divers Naxos så hittar du nog vad du behöver.

Gjorde det! tack för tipset. Jodå man startade 2006 då man släppt restriktionerna som tidigare funnits för dykning i området.
Det här blir spännande, men :(MYCKET tyngre packning....
Tack!

Alexander77
2009-07-20, 17:50
Drar igång denna tråd igen, någon som har bilder? Finns poolbar? Gratis internet på rummen (som det står på deras hemsida)? Berätta gärna mer om detta hotell! Den 25:e juli kommer vi :)

Arne
2009-07-20, 18:31
När det gäller fri WLAN kan du med förtröstan luta dig bakåt och slappna av. Visar hemsidan att Hotellet har wlan, då har de det. I övrigt vimlar det av oskyddade WLAN i området. Bara att tjyvsurfa så det ryker om laptopen...

Arne