handdator

Visa fullständig version : Frustrerad !!!


Ivi
2005-08-28, 17:00
Under denna sommar har vår dator fått fnatt till och från :(. Precis när man har börjat vädra morgonluft, så har nästa motgång kommit, framför allt med dessa ideliga låsningar mitt i programmen. Nu börjar vi ge upp! Det är nog så att datorn ska resa till datorhimlen, gammal är den ju...
Den där reseberättelsen från Rhodos-Karpathos i försäsong passar nog ganska bra att inviga vår nya dator med, som förhoppningsvis kommer med tomten till jul... vi har varit snälla...svurit endast åt datorn ;)
Det märkliga i allt detta är att det sällan har blivit krångel med låsningar t.ex., då jag har besökt Kalimera...fattar ingenting :confused:

Ivi

Elisabet
2005-08-28, 17:07
framför allt med dessa ideliga låsningar mitt i programmen. Ni har väl skött om den och formatarat om hårddisken med jämna mellanrum? Annars låter det som ett typiskt symtom på sådan brist.

Det märkliga i allt detta är att det sällan har blivit krångel med låsningar t.ex., då jag har besökt Kalimera...fattar ingenting :confused:Det där är ett kännt fenomen som kallas IT-magi. Bara att tacka å ta emot! :D

Ivi
2005-08-28, 17:42
Ni har väl skött om den och formatarat om hårddisken med jämna mellanrum? Annars låter det som ett typiskt symtom på sådan brist.

Det där är ett kännt fenomen som kallas IT-magi. Bara att tacka å ta emot! :D

Jepp! Det har formaterats (säger sambon), senast en månad sedan.
IT-magi ja, många är dessa stunder, då man skulle ha velat ha det där trollspöet, som skulle ha gjort datorn frisk igen, men nu är den nog allvarligt sjuk snyft_drop

ivi

Lisa
2005-08-28, 20:14
Frustrerad är bara förnamnet när datorn krånglar!
Min la av helt:mad: men tack vare generös son är jag nu med ny datorflabb_flab
Efter lång tid utan var jag ju bara tvungen att köpa biljetter till Aten
som plåster på såren;)
Lisa_B-anana

Elisabet
2005-08-28, 22:02
IT-magi ja, många är dessa stunder, då man skulle ha velat ha det där trollspöet, som skulle ha gjort datorn frisk igen, men nu är den nog allvarligt sjuk snyft_dropNåja, det är ju ingen katastrof att få en ny till jul :rolleyes:

sanckar
2005-09-30, 15:12
Verkar gå något slags dator-krasch-virus...hehe..för min dator har oxå gett upp nu __D , moderkortet är helt kaputt..köpa nytt kostar minst 2600 + att man då ska anlita en person att göra jobbet (är själv inte tillräckligt teknisk för det).

Så idag blir det en promenad till en av stadens datorbutiker för inhandling av ett stycket dator modell bärbar. Sedan är det väl bara att hålla tummarna för att "dumburken" fungerar som den ska. :D

Men som tur är funkar hårddisken så den ska ommodifieras till en liten back-up server. (Just in case...).

/Sussan