handdator

Visa fullständig version : Zakynthos eller kefalonia?


isabull
2009-03-06, 19:07
Hej!

Har funderingar på att åka till zakythos eller kefalonia? Vilket röstar ni för?
Jag och min sambo ä mycket för vackert hav,stränder god grekisk mat och vackra vyer. Även att kunna ta en drink på någon mysig resturang.
Tacksam för tips!

Mvh Isabelle

Enigma
2009-03-06, 19:46
Hej!

Har funderingar på att åka till zakythos eller kefalonia? Vilket röstar ni för?
Jag och min sambo ä mycket för vackert hav,stränder god grekisk mat och vackra vyer. Även att kunna ta en drink på någon mysig resturang.
Tacksam för tips!

Mvh Isabelle

Båda öar har vackert hav, fina stränder, god grekisk mat och vackra vyer. Vi valde Kefalonia eftersom ön är större, har mer vackra vyer och när det blir båtförbindelser mellan öarna så kan man passa på att utforska Zakynthos under en dag eftersom ön är mindre och har mindre sevärdheter. På så sätt kan man besöka både Kefalonia och Zakynthos under samma semester. Glöm inte att köpa Kalimeraguider för båda öarna. Det också underlättar era beslut. Bättre guider kan du knappast hitta någon annanstans.

Enigma

Kalimera
2009-03-09, 13:03
Jag skulle valt Kefalonia. Båda öarna uppfyller visserligen dina önskemål, men Kefalonia är vackrare och inte på långa vägar lika exploterat som Zakynthos.

Cocco
2009-07-18, 13:17
Förra året bodde vi på Hotel Michalis/Lassi/Kefalonia, grymt bra personal, lugnt på nätterna, ändå nära till restauranger och turistfällor om man gillar sånt, nära lite mer genuin grekisk stad, bra stränder och rent hav, bra guidade turer med underbara sevärdheter, vacker utsikt från vår balkong.
I år Hotel Papillon/Argassi/Zakynthos. Har man inte körkort och vill köra bil hela semestern åk ej hit! Hotellet har jag recenserat i en annan tråd, Argassi Beach är inte bra som alla vet, alla som badar typ trängs på samma fläck där det ej finns sten/alger/sjögrär/sjöborrar.
Solstolstvång dvs glöm handdukar om ni ej vill kriga! 3 euro per stol.
Otroligt mycket försäljare från kl 10 på morgonen på stranden till sent på natten inne på alla ställen med ca 5-10 minuters mellanrum som mest vill sälja CDskivor. MYCKET livat ställe, iaf nära Papillon där vi ju bodde. Finns bra stränder att åka till men man måste ha bil, moppe eller ta taxi eller buss och om man inte vill det är detta inget bra ställe helt enkelt.
Bra grejer med Argassi dock: WAVES CAFÉ och JUNGLE.
Coco_B-anana