handdator

Visa fullständig version : Pal Kreta


schmidt48
2009-03-06, 17:43
Hej

Tänkte skippa Naxos i år, svårt, ja, så vi ska bussluffa på Kreta har vi tänkt, vill åka till Pal som Arne och Ramses pratar gott om, till att börja med, så tar vi bussen vidare, så det jag vill är att få tips på billigt boende i Pal och en bra restaurang, vi brukar betala ungefär 30-40 eur på Naxos, vi skall åka i början på juni så det är ju inte högsäsong precis, ser fram emot bra tips.

Marithabye_bye

Kalimera
2009-03-09, 13:00
Vi har bott på Soula Apartments and Studios, och var mycket nöjda med det. Fina lägenheter med fin utsikt över havet. Vi betalalde 27 € för en stor lägenhet i oktober. Telefon: 28230-41400.

Haris ligger under Soula och är också mycket bra. Läs om Haris här... (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=3303)

schmidt48
2009-03-10, 08:17
Vi har bott på Soula Apartments and Studios, och var mycket nöjda med det. Fina lägenheter med fin utsikt över havet. Vi betalalde 27 € för en stor lägenhet i oktober. Telefon: 28230-41400.

Haris ligger under Soula och är också mycket bra. Läs om Haris här... (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=3303)

Oh jösses vad tips, tackar så mycket_B-anana
Maritha

Eva L
2009-03-10, 08:26
Var ligger Pal? Eftersom det går direktflyg till Kreta funderar jag på att ta med barn och barnbarn till en trafiklugn plats på ön med bra promenadstråk där det går att färdas med tvillingvagn, fin strand, bra tavernor, gärna lite lokalbefolkning och en inte helt sönderexploaterad ort. Bör ha bra bussförbindelse med flygplatsen eller helst möjlighet att åka med researrangörs transferbuss. Har besökt Kreta många gånger men kommer inte på en lämplig plats med nuvarande krav. Vi kör inte bil och åker bara taxi med barnstolar.

Eva

Athanasia
2009-03-10, 08:42
Pal=Paleochora ..ligger på södra Kreta:)

Eva L
2009-03-10, 08:46
Pal=Paleochora ..ligger på södra Kreta:)

Jasså där har jag varit. Misade att det var en förkortning. Fin ort men hur långt från flygplatsen är det egentligen? Har bara åkt bil dit från Rethymnon med grek vid ratten.

Eva

Athanasia
2009-03-10, 08:56
Ligger ca.40-50 km från Chania...

emy
2009-03-10, 09:00
geourgiopolis=barnvänligt,1 mil lång sandstrand,små mysiga resauranger , ligger mellan Chania och Rhetymnon perfekt nära flygplatsen .Har varit där sen barnen var små nu är dom 13,17 och 19 år.Vi åker i aug .får med dom 2 yngre barnen.LÄNGTAR

Eva L
2009-03-10, 10:27
Jag har varit där en gång i samband med en utflykt till sjön. Minns inte så mycket annat än att havet var lite kallt. Rätt mycket hotell var det också. Går det att åka buss från flygplatsen? Ving har inte Georgipouli i sitt utbud och deras hotell känns mer prisvärda än Apollos när man reser med små. Apollos priser från Umeå verkar ligga högre än Ving men jag får kanske jämföra mer detaljerat. Kan också tänka mig att ordna boendet på egen hand om transporten går att lösa mellan orterna.

Vilka andra ställen gillar ni i Grekland?

Eva

Kalimera
2009-03-10, 10:49
Jag vill påminna om att denna tråd handlar om Palechora, Starta gärna en ny tråd om ni vill diskutera Georgopilos.