Logga in

Visa fullständig version : Måste jag göra slut med Sifnos nu?

Stina
2009-03-06, 14:28
Kom på det häromdagen..jag kan inte åka till Sifnos mer!!:eek:
Alltså,, visst går det..men det blir krångligt!
Det går inte längre något direktflyg till Athen från Göteborg. Apollo har slutat med GBG-Athen.
Det går ju att flyga från Kastrup men det är en bit att åka och det kostar att ta sig dit.
Det går ju förstås också att byta plan i Munchen eller liknande men det blir ju dubbla restiden..:(

Kompisen och jag brukar alltid åka en vecka i september och jag skulle så gärna vilja återse Sifnos, men det blir för krångligtsnyft_drop!

Vad skall man nu välja?

Ok..jag vet, lyxproblem!! Men ibland måste man få gnälla lite!

//Stinabye_bye

Eva L
2009-03-06, 14:34
Måste få skoja med dig lite. Var glad att du inte bor i Norrland. Vi har ännu längre till Arlanda än vad ni har och ändå bor jag bara i mellersta Norrland.
Ta snabbtåget till Arlanda så är ni där på några timmar.

Eva

Stina
2009-03-06, 14:44
Måste få skoja med dig lite. Var glad att du inte bor i Norrland. Vi har ännu längre till Arlanda än vad ni har och ändå bor jag bara i mellersta Norrland.

Eva

Ja, jösses:o..
Man är väl lite bortsämd med avstånden här nereAng_elx

//Stinabye_bye

laero
2009-03-06, 16:46

Eva
Som västsvensk ser ju inte jag Arlanda som nått vidare bra alternativ till Landvetter. Det är både billigare och snabbare att ta sig till Kastrup. Rygge utanför Oslo kan också funka om det finns direktflyg därifrån.

Det går ju förstås också att byta plan i Munchen eller liknande men det blir ju dubbla restiden..bye_bye
Tycker inte att du ska låta det hindra dig, några timmar för byte är det värt för att komma till favoritön. Hellre det än att krångla sig till Kastrup eller Arlanda ;)

Lars

litentuva
2009-03-06, 17:41

Eva

Vi gjorde motsatt resa förra året, Sthlm-Göteborg för att i vårt fall ta oss till Karpathos. Hur smidigt som helst och då reste vi ändå med två småbarn, visserligen blev det några timmar att vänta på Landvetter men helt okey. Inte särskilt dyrt heller:)

Hellen
2009-03-07, 08:23
Som västsvensk ser ju inte jag Arlanda som nått vidare bra alternativ till Landvetter. Det är både billigare och snabbare att ta sig till Kastrup. Rygge utanför Oslo kan också funka om det finns direktflyg därifrån.
Lars

Vi bilade till Arlanda ett år, helt ok på ditresan, men vad segt det var när planet landat och vi hade bilresan framför oss.
Den gången var vi fem personer i sällskapet, jag har för mig att det var en tusenlapp billigare per person att flyga från Arlanda istället för Landvetter.
// Helén

Kalimera
2009-03-09, 11:50
Vad skall man nu välja?Kan du inte flyga till Santorini från Göteborg? Från Santorini är det inte så svårt att trockla sig "hem" till Sifnos. :)

Stina
2009-03-09, 16:19
Kan du inte flyga till Santorini från Göteborg? Från Santorini är det inte så svårt att trockla sig "hem" till Sifnos. :)

Jo, tack och lov går det ännu att flyga direkt från GBG till Santorini!

Det går ju som sagt att ta sig till Paros och sedan till Sifnos, men båtförbindelserna mellan Paros och Sifnos är ju inte alltid helt pålitliga, vi blev ju kvar en extra natt på Paros eftersom speedbåten hade "mechanical problems" som det så fint hette..

Men visst det kan funka..fast om det bara blir en vecka i år så blir det för bökigt tyvärrsnyft_drop

Bea
2009-03-09, 16:21
Vi bilar nästan jämt från Umeå till Arlanda, när vi flyger utomlands! Det tar ca 6-7 timmar enkel väg. Vi är fyra i familjen med två yngre barn, och det går bara fint. Tåg eller bil till Arlanda eller annan flygplats löser ditt problem med Sifnos. Jag vill gärna också åka tillbaka dit men i år blir det Ikaria och Tinos istället. Gör inte slut med Sifnos!

Bea