handdator

Visa fullständig version : Kalimeraträff i Norrköping?


MonkanS
2009-03-04, 20:21
Hur är intresset för en liten Kalimeraträff i Norrköping?

Vi.. Enigma och MonkanS har just bestämt en liten träff på restaurang Akropolis i Norrköping till lördagen 18 april. Tid 18.00
Bokar dig gör du genom att ringa till Akropolis på tel: 011-10 50 00 och bokar till Kalimeraträff

Kom med du också.. :)

Måste finnas en del kalimeror även i Norrköping med omnejd som kan tänkas vill träffa likasinnade.

MonkanS och Enigma

Enigma
2009-03-04, 20:47
Undrar hur intresset för en liten Kalimeraträff i Norrköping är.
Det skulle väl vara skoj att träffas ett gäng även i Norrköping.. :)
Hur många är intresserade??

Undrar MonkanS och Enigma

Restaurangen är ganska billig och har varierande meny så kan passa för de flesta, tror jag.

Enigma

MonkanS
2009-03-05, 16:15
Ett litet tillägg till ovanstående.
Skriv gärna ett litet meddelande även här i denna tråd att ni kommer.
Är ju kul för oss andra att veta det med!

//Monica S

Getty
2009-03-05, 17:19
Skulle vara jättetrevligt att träffas. _B-anana Har jag bara möjlighet så kommer jag, måste bara kolla upp lite först. Hör av mig igen när jag vet säkert om jag kan komma.

//Ingela

Lissi
2009-03-05, 17:55
Så trevligt att ni med har träff samma kväll som vi.....Ett enkelt sätt att träffas , att var och en sköter sin bokning och sen äta av husets mat som man vill.
Blir träffen av så kan vi ju höras av under kvällen på telefon;)

Lissi

MonkanS
2009-03-25, 17:23
Hallå alla Norrköpings- Linköpingsbor med flera... :)
Hur är det med intresset för en kalimeraträff bland oss?
Än så länge verkar det vara rätt svalt verkar det som.
Ring Akropolis på tel 011-10 50 10 och boka er nu till Kalimeraträff.

Vill ni veta mer om restaurangen kan ni gå in på Norrköpings Tidningar under nöje på vänster sida och sedan restaurangtest. Akropolis återfinns en bit ner där och har fått väldigt bra kritik.

//Monica S

MonkanS
2009-04-02, 21:25
Alldeles dött är det på anmälningsfronten till den här träffen. Så att det blir alltså inget av med den. Nåja.. det var ett tappert försök iaf. Det kanske är bättre till hösten.
Eller om någon annan har bättre förslag på vad man ska göra för att få fart på oss östgötar.

//Monica S

KristinaE
2009-04-19, 22:01
Hej. Såg att ni hade planerat in Kalimera träff i Norrköping. Tyvärr så läste jag detta nu 19/4. Skulle annars varit trevligt att vara med, min man och jag åker till Rethymnon nu i Maj (första gången) och till Samos i Juni för (10:e gången). Jag har läst din tråd angående matställen som du rekommenderar i Rethymnon och förstår att du har varit där flera gånger. Du har säkert många bra tips på vad vi inte ska missa, samt ställen som vi ska undvika. Men jag får vara mer uppmärksam till hösten om du och Enigma ordnar en Kalimera träff för oss i Norrköping.

\\Kristina (file://\\Kristina) bye_bye

MonkanS
2009-04-20, 13:33
Hej. Såg att ni hade planerat in Kalimera träff i Norrköping. Tyvärr så läste jag detta nu 19/4. Skulle annars varit trevligt att vara med, min man och jag åker till Rethymnon nu i Maj (första gången) och till Samos i Juni för (10:e gången). Jag har läst din tråd angående matställen som du rekommenderar i Rethymnon och förstår att du har varit där flera gånger. Du har säkert många bra tips på vad vi inte ska missa, samt ställen som vi ska undvika. Men jag får vara mer uppmärksam till hösten om du och Enigma ordnar en Kalimera träff för oss i Norrköping.

\\Kristina (file://%5C%5CKristina) bye_bye
Kul Kristina att du uppmärksammat att det är nåt på gång även i Norrköping. Vi återkommer om det längre fram.
Har skickat ett PM till dig.


//Monica S

KristinaE
2009-04-20, 19:04
Hej igen.
Tack för ett snabbt svar. Vi ska hälsa Grekland från dig.
Och jag ska hålla koll på om det blir någon träff till hösten, då kommer vi att deltaga. bye_bye
\\KristinaE (file://\\KristinaE)

ovett
2009-04-21, 12:52
Alldeles dött är det på anmälningsfronten till den här träffen. Så att det blir alltså inget av med den. Nåja.. det var ett tappert försök iaf. Det kanske är bättre till hösten.
Eller om någon annan har bättre förslag på vad man ska göra för att få fart på oss östgötar.

//Monica S

Ja det var ju lite sent av Kristina att läsa här (+ många andra) men är vi östgötar så tröga ???:p
Nåja det finns ju en chans till längre fram ju flabb_flab...
Och vad det blir med resa för min och Monicas del återstår att se. Har ju ett varsel över mej + att jag idag får reda på om jag är uppsagd. FÅR jag behålla jobbet så reser vi och även om jag blir arbetslös så lär vi åka på en s.k. sista-minuten-resa. Men till Kreta det SKA vi bara. Eller hur??

Janet
2009-04-21, 21:53
Men till Kreta det SKA vi bara. Eller hur??

Självklart ska ni det!

Ninne
2009-04-27, 09:17
Hejsan oVett

Sitter med lunginflammation och längtar till semestern, och måste ju logga in på kalimera, och se vad som händer på fronten.
Hoppas att du fick ett positivt svar ang varslet, så att det kan bli en Greklandsresa iaf. Men till Kreta el Rhodos borde man ju kunna komma billigt med sista-minuten. Glad Sommar

M V H
Christina

ovett
2009-05-05, 11:07
Ja då är man uppsagd och jobbar bara till 22 juli fast egentligen bara till vecka 29 då jag tar semestern (10 juli). Då har man gott om tid att åka till Kreta :p.
Inget kul att bli arbetslös igen men skit samma jag ska försöka få ut ett AGB-bidrag (engångsbelopp) och det kan ge upp till 20000 efter skatt och då har man ju råd med en resa _B-anana. Jag får ta det som semester då (min arbetslöshet) och jag känner att jag behöver ;). sedan räknat ut att jag får tillbaka 5500:- på skatten lagom till midsommaren och så har jag lite pengar att vänta från annat håll så ekonomiskt lär det inte råda i mitt fall flabb_flab.

martinifk
2009-05-31, 03:06
Bra initiativ MonkanS och Enigma! :) Synd att nästan ingen visade sitt intresse, var samma när jag härom året försökte få till en Kalimeraträff. :D
Men i höst måste det försökas igen, absolut! Då har vi iaf en till intresserad i mig hehe. :rolleyes:

MonkanS
2009-06-04, 21:51
Bra initiativ MonkanS och Enigma! :) Synd att nästan ingen visade sitt intresse, var samma när jag härom året försökte få till en Kalimeraträff. :D
Men i höst måste det försökas igen, absolut! Då har vi iaf en till intresserad i mig hehe. :rolleyes:
Kul Martin.. vi återkommer om datum mot hösten till... klapp_klap

martinifk
2009-06-05, 01:10
Härligt! :) Hoppas bara vi kan väcka upp Östergötland också.. ;)

kize
2009-06-06, 10:10
Hej!
Såg den här tråden alldeles för sent, tyvärr!!
Vi bor i Linköping o kommer gärna med på en träff till hösten, skall hålla koll på nya trådar nu.

Har 31 dagar kvar till vår Naxos-resa och det känns just nu som en evighet!
Hälsar
Kicki

MonkanS
2009-06-06, 11:18
Det här ser ju riktigt lovande ut inför höstens aktiviteter.. ;)
Jo jag misstänkte nog att det var så att många inte sett den här tråden helt enkelt.
Ha det så jätteskönt på Naxos.. :) :D
För min del blir det en restresa till Kreta i höst nån gång... klapp_klap

//Monica S

ovett
2009-08-05, 19:39
Japp nu är det klart...klapp_klap_B-anana
Den 27 aug. sticker jag och MonkanS till Kreta och Platanias. Det ska bara bli så skönt att se det igen. Vi var där för två år sedan och stortrivdes.
Dricka ouzo och Mythos samt ta den obligatoriska whiskyn på morgonen för att mota magproblem (inte för att blir några) men ändå :p
Vi ska till samma ställe som då. Hotell Erato med närheten till stranden och lugnet (slipper gå över nån gata)...

martinifk
2010-03-08, 03:06
Hej alla Östgötar på Kalimera! :D

Ska vi försöka fixa till en Kalimeraträff ÄVEN här i Östergötland och Norrköping mån tro?? ;)

Tycker jag vore mycket trevligt! Dela med sig av sitt Grekland och prat i allmänhet över en god bit mat. :)

Vad säga om att försöka redan i april kanske? :rolleyes:
Alla som är intresserade kan ju skriva här, så ser vi om det är någon mening mä't :)

Mvh martinifk

Getty
2010-03-08, 10:20
Jag är absolut intresserad, får jag bara ihop det tidsmässigt är jag medflabb_flab.

//Ingela

RonjaKyndel
2010-03-08, 15:25
Åhh, hejja Martin!
April låter riktigt bra, jag är på :)

Enigma
2010-03-08, 17:17
Det är ett intressant förslag men det måste ske före den 25 april om vi ska kunna vara med, dvs. 2 personner från min sida.

/Enigma

MonkanS
2010-03-08, 18:36
Hej Martin.. det låter riktigt kul... klapp_klap
Hoppas bara att det finns intresse av en sådan träff denna gången. För vi är väl egentligen inte så tröga här i Östergötland.. Norrköping med omnejd.
Jag har inget inbokat i april så det är fritt fram att bestämma datum. Före 25 april säger Enigma. Vad säger övrigt folk?
Från mitt håll blir det också 2 personer som kommer då.

//Monica S

KristinaE
2010-03-08, 19:50
Hej.

Jättekul om det blir av denna gång. Förra gången så läste jag tråden några dagar för sent.

Men tack vare Enigma så fick jag nu vetskap om att en träff är på gång.

Kan träffen bli av före den 25 april, så kommer vi 2 personer.
(Men vi har redan nu den 17 april uppbokad.)

Häls Kristina

RonjaKyndel
2010-03-09, 16:25
Hej! efter 11 april funkar bäst för mig!
Reser till Kreta den 28:e mars och kommer hem den 11 april :)
Annars funkar allt efter det för mig!!

Enigma
2010-03-09, 22:27
Det ser ut så att bäst passar den 24 april eftersom SonjaKyndel kommer från semester den 11 april och KristinaE är uppbokad den 17 april.

Enigma

MonkanS
2010-03-10, 07:03
Precis min tanke också Enigma... :)

Hur är det med dig då martinifk?
Du som skakade liv i denna tråden.
Kan du komma loss 24 april?

//Monica S

Det ser ut så att bäst passar den 24 april eftersom SonjaKyndel kommer från semester den 11 april och KristinaE är uppbokad den 17 april.

Enigma

martinifk
2010-03-10, 17:15
Hur är det med dig då martinifk?
Du som skakade liv i denna tråden.
Kan du komma loss 24 april?

//Monica S

Vad roligt att det fanns intresse! klapp_klap
Det är dock ett datum bland ytterst få som inte passar för min del snyft_drop
Det är ju bäst med lördagar känns det som på alla sätt och vis, men vad säger ni om fredagen den 23 april istället? Skulle det kunna fungera kanske? :eek: :rolleyes:

Mvh martinifk

RonjaKyndel
2010-03-10, 20:17
Vad roligt att det fanns intresse! klapp_klap
Det är dock ett datum bland ytterst få som inte passar för min del snyft_drop
Det är ju bäst med lördagar känns det som på alla sätt och vis, men vad säger ni om fredagen den 23 april istället? Skulle det kunna fungera kanske? :eek: :rolleyes:

Mvh martinifk

23:e Funkar för mig :)

MonkanS
2010-03-10, 21:20
Fredag 23 april funkar för mig med.

KristinaE
2010-03-10, 21:28
Hej.

Även fredag 23/4 passar bra för oss.
Häls Kristina och Peter.
(jag har även tipsat Kalimera/arbets kompisar från Nyköping, får se om jag får med dem)
Skulle verkligen bli kul om det blir av.

bye_byebye_bye

Getty
2010-03-10, 21:46
Jag tror att den 23 April kan gå bra. Har ett barnbarn som fyller år i dagarna men kan försöka få "kalaset" en annan dag. Kommer vi så är vi två.

//Ingela

Enigma
2010-03-10, 23:35
Den 23 april kan jag också komma. Det återstår kvar klockslag och val av en grekisk restaurang att träffas då. Lägg era förslag.....

Enigma

martinifk
2010-03-11, 03:31
Oj där ser man, verkar förhoppningsvis kunna gå för oss alla den 23 april. :)

Som Enigma säger... nu ska det bestämmas var vi ska träffas osv... :D
Och det bästa är ju förstås att alla lägger sin "röst".

En grekisk restaurang på fredagskvällen låter bra i mina öron, och trots att det blir en kostnad som man inte riktigt hade planerat in i sin budget känns det, iaf för min del, verkligen värt det! :)
Är det då Norrköping och Akropolis som gäller? (har själv aldrig ätit grekiskt i Norrköping :o)

Vad tycker ni andra? Ang_elx

Kul att det verkar bli av! :rolleyes:

Amsterdammer
2010-03-11, 10:59
Hej! Undrar över datum och dag? Lördagen den 17 april har vi ÖlPROVNING så då kan vi inte delta. Är det söndagen 18 april så ser det ljusare ut.

Tyvärr så är vi inte inne så ofta på forumet. Skulle det bli några fler träffar så når vi fler Greker som nog skulle vara intresserade, flabb_flab

gordonfjant@yahoo.se


_B-anana

Amsterdammer
2010-03-11, 11:08
Man ska visst läsa hela sidan flabb_flab

Vi kan den 23 april klapp_klap

Då blir det av?

MonkanS
2010-03-11, 14:25
Jag har precis blivit informerad.. och påmind om.. att Restaurang Akropolis ej finns längre.
Men det finns en annan på S:t Persgatan 88, restaurang Poseidon. Den är säkert ett bra alternativ.. ligger väldigt centralt till. Vad sägs om det förslaget?
Hemsida finnes om man vill se på menyn och bli lite frestad.. Ang_elx

//Monica S

Oj där ser man, verkar förhoppningsvis kunna gå för oss alla den 23 april. :)

Som Enigma säger... nu ska det bestämmas var vi ska träffas osv... :D
Och det bästa är ju förstås att alla lägger sin "röst".

En grekisk restaurang på fredagskvällen låter bra i mina öron, och trots att det blir en kostnad som man inte riktigt hade planerat in i sin budget känns det, iaf för min del, verkligen värt det! :)
Är det då Norrköping och Akropolis som gäller? (har själv aldrig ätit grekiskt i Norrköping :o)

Vad tycker ni andra? Ang_elx

Kul att det verkar bli av! :rolleyes:

MonkanS
2010-03-11, 14:37
Fredag 23 april ser ut som ett spikat datum. Och ca 12 personer räknar jag in här på det datumet.
Förslag på restaurang är från mig enligt ovan, restaurang Poseidon på S.t Persgatan 88, Norrköping. Finns det fler förslag?
Förslag på lämplig tid önskas..
Martin, vad säger du om det?

RonjaKyndel
2010-03-11, 15:56
Hej!
Bor själv i Norrköping De 2 grekiska restaurangerna som finns kvar är Poseidon och Athena.
Jag rekommenderar starkt Athena, har funnits sedan 1987 och har riktigt god mat :)

Jag röstar på Athena :)
Se meny på deras hemsida : http://www.greken.com/

Enigma
2010-03-11, 18:32
Det finns så att säga att välja mellan Poseidon www.restaurangposeidon.se (http://www.restaurangposeidon.se) och Athena www.greken.com (http://www.greken.comi) i Norrköping eller bland Olympia www.restaurantolympia.se (http://www.restaurantolympia.se) och Afrodite www.restaurangafrogite.se (http://www.restaurangafrogite.se) i Linköping. Alla dessa restauranger har grekiska maträtter. Kolla på deras hemsidor och välj vad som tycks vara bäst. Jag själv känner endast till restauranger i Linköping som båda är mycket bra. De andra grekiska i Norrköping verkar också vara bra men jag har aldrig ätit i någon av dem. Berätta vad ni tycker om restaurangerna så att det blir lättare att välja bland dem.

Enigma

KristinaE
2010-03-11, 19:44
Hej.

23/4 blir ett bra datum, jag har även informerat en annan Kalimera vän. Kent Tjäder, som har svarat att även han med respektive kommer. Så räkna in även dem i antalet.
Spelar ingen roll vilken restaurang det blir av de som finns i Norrköping.

Kristina som klapp_klapklapp_klapklapp_klapklapp_klapklapp_klap mkt

Enigma
2010-03-11, 20:03
Fredag 23 april ser ut som ett spikat datum. Och ca 12 personer räknar jag in här på det datumet.
Förslag på lämplig tid önskas..


Då kan vi fastställa den 23 april eftersom det passar alla som hittils svarade. Klockslag då? Kan vi träffas kl. 18.00? eller ...

Angående antal personer så skriv var och en hur många ska vara med på träffen

föreslår Enigma

RonjaKyndel
2010-03-11, 20:54
Jag blir bara 1 person :)

RonjaKyndel
2010-03-11, 21:02
Klockan 6 fungerar bra för mig!
Jag tycker inte att vi ska till Poseidon för det är alldeles för litet, ser att vi kommer bli en grupp, Kul!
Men annars de andra 3 restaurangerna ligger på samma prisnivå såå..
Men jag röstar nog för Athena i Norrköping :)

MonkanS
2010-03-11, 21:35
Tiden passar fint.. 18.00 är en rätt lagom tid för de flesta tror jag.

Angående Athena.. att jag inte föreslog det är pga att de har rätt höga priser. Men om flertalet föredrar Athena så hakar jag på. Man måste ju inte äta grekiskt.. finns pizza också. Det viktigaste är att träffas tycker jag.. :)

Vet inte hur stort eller litet Poseidon är. Har aldrig varit där. Bara slängde ut det som förslag.. :rolleyes:
Jo det ser ut som att vi kan bli ett gäng.. kul.. klapp_klap

Klockan 6 fungerar bra för mig!
Jag tycker inte att vi ska till Poseidon för det är alldeles för litet, ser att vi kommer bli en grupp, Kul!
Men annars de andra 3 restaurangerna ligger på samma prisnivå såå..
Men jag röstar nog för Athena i Norrköping :)

Enigma
2010-03-11, 22:48
Tiden passar fint.. 18.00 är en rätt lagom tid för de flesta tror jag.

Angående Athena.. att jag inte föreslog det är pga att de har rätt höga priser. Men om flertalet föredrar Athena så hakar jag på. Man måste ju inte äta grekiskt.. finns pizza också. Det viktigaste är att träffas tycker jag.. :)

Jo det ser ut som att vi kan bli ett gäng.. kul.. klapp_klap

Man måste ju inte äta grekiskt..., visst det är ju ingen tvång att välja grekisk mat men på en grekisk kväll bör man ju välja något grekiskt... eller hur?;)

På Athena finns det även flera grekiska pizzor att välja mellan som exempelvis Artemis, Lefkas, All Greka, Apollon eller Afrodite. Det finns även Moussaka, Tourlou eller Fridas Makaronada. Man kan också beställa några små grekiska smårätter om man önskar så. Med lite fantasi och kockens hjälp går det att hitta något som passar till den här kvällen.:D. I verkligheten finns det på Athena en del maträtter som prismässigt motsvarar priser på Poseidons matsedel. Det viktigaste är dock att träffas, det håller jag med.:)

Enigma

RonjaKyndel
2010-03-12, 08:59
Blir Athena för dyrt så tar vi självklart något annat ställe men tyckte de andra restaurangerna låg på samma prisnivå ?
Men om det är så att vi bestämmer oss för Athena så kan jag gå och reservera platser till den 23 april klockan 6 :)
Kul att det blir av en träff i allafall :D

Getty
2010-03-12, 09:52
Ja, nu är det klart, vi kan komma både min man och jag. I val av restaurang spelar det ingen roll för oss, vi kan lätt ta oss till Norrköping. Möjligtvis behöver vi sova över där, finns det något bra hotell i närheten av restaurangen som väljs får ni gärna tipsa om det.

Om det är något jag kan hjälpa till med får ni gärna höra av er.

//Ingela

RonjaKyndel
2010-03-12, 14:38
Ja, nu är det klart, vi kan komma både min man och jag. I val av restaurang spelar det ingen roll för oss, vi kan lätt ta oss till Norrköping. Möjligtvis behöver vi sova över där, finns det något bra hotell i närheten av restaurangen som väljs får ni gärna tipsa om det.

Om det är något jag kan hjälpa till med får ni gärna höra av er.

//Ingela

Hej Getty!
De hotellen som ligger närmast Athena är President hotell & hotell Drott men båda var fullbokade den 23:e april, men!
Hörde med Scandic city & Elite Grand hotell som ligger på drottninggatan 10 minuters promenad från kungsgatan där Athena ligger och Scandic har dubbelrum för 990 kr inkl.frukost.
På Elite så var dubbelrummen fullbokade men de kunde erbjuda Dubbelrum Deluxe för 1400 inkl.Frukost.

Länkar till de hotellen : http://www.elite.se/hotell/norrkoping/grand/ och http://www.scandichotels.se
Mvh
Ronja Kyndel

Getty
2010-03-12, 15:43
Ronja, tack för hjälpen med hotell. Är det nåt mer jippo på gång i Norrköping den 23 April (förutom Kalimeraträffen):D, eftersom hotellen var så uppbokade. Ska kolla upp hotellen och beställa så fort allt blir klart med "vår" träff.

//Ingela

Enigma
2010-03-12, 20:00
I Hotell Drott som ligger väldigt nära Athena restaurangen FINNS det LEDIGA rum den 23 april. Ett tvåbäddsrum kostar 595 kronor och ett dubbelrum kostar 780 kronor. Jag ringde nyss till hotellet och de har flera lediga rum. Telefonnummer 011 12 18 00 eller 011 12 90 30.

//Enigma

RonjaKyndel
2010-03-14, 13:01
Ronja, tack för hjälpen med hotell. Är det nåt mer jippo på gång i Norrköping den 23 April (förutom Kalimeraträffen):D, eftersom hotellen var så uppbokade. Ska kolla upp hotellen och beställa så fort allt blir klart med "vår" träff.

//Ingela
Hej!
Jag kan inte komma på att det är något speciellt som händer då, tror mer det beror på att Hotell drott har bara ca 22 rum och President hotell är väldigt populärt.
Men bra att hotell Drott hade rum då, konstigt att de sa tvärtom till mig :P
Men hotell drott ligger 3-5 min från athena, så det är ju bra och billiga priser.
kram ronja

Peter
2010-03-14, 19:33
Nu är det länge sedan jag var i min gamla födelseort men finns inte Standard kvar? Det var ju rätt stort. Men det kanske är för dyrt idag? Om Svarta Tjuren, restaurangen, finns kvar rekommenderar jag deras pepparstek! :D

Annars kan jag rekommendera President om det sköts som förr. Trevligt och mycket god mat... Förr var det väl kock Peter Öbergs dotter, Susanne hette hon väl, som drev hotellet. Och gjorde det bra... :D

Annars kan jag försöka ordna ett enkelrum på Hotell Gripen vid Norr Tull... Ang_elx :D

RonjaKyndel
2010-03-14, 22:23
Hej!
Vad säger ni om att bestämma restaurang nu så vi kan ringa och reservera ? :)
De vi kunde välja mellan var antingen Olympia & Afrodite som ligger i Linköping eller Athena i Norrköping :)
Datumet var 23 april och tiden var 18:00.

MonkanS
2010-03-14, 22:25
Jag lägger min röst på Athena i Norrköping.

Hej!
Vad säger ni om att bestämma restaurang nu så vi kan ringa och reservera ? :)
De vi kunde välja mellan var antingen Olympia & Afrodite som ligger i Linköping eller Athena i Norrköping :)
Datumet var 23 april och tiden var 18:00.

Getty
2010-03-14, 22:47
Självklart passar Linköping bäst för mig, då har jag promenadavstånd hem och behöver inte fixa hundvakt. Olympia tycker jag är den bästa restaurangen av dem två. Men jag kommer även om det är i Norrköping.

//Ingela

RonjaKyndel
2010-03-14, 22:49
Jag röstar på Athena

Enigma
2010-03-15, 12:33
För mig skulle det naturligtvis vara bekvämmare att ha en träff på Olympia i Linköping men Athena i Norrköping verkar också vara en spännande restaurang. Jag tror att allt lutar åt träffen på Athena den här gången.

Enigma

Amsterdammer
2010-03-15, 19:12
Vi kommer 2 personer till Athena 18.00 den 23 april. Det verkar vara det alternativet som det snackas om. bye_bye
Hälsar Tjäder och Eva-Karin

Så boka in oss på det.

kent.tjader@bredband.net nås vi varje dag på!klapp_klap

MonkanS
2010-03-15, 20:41
Yes.. det ser att bli Athena i Norrköping.. :)
Kul att det äntligen blir av med Kalimerträff för oss i Östergötland också.. _B-anana _B-anana
Och då kommer vi två personer. Hur gör vi nu? Ska var och en ringa och och säga hur många man kommer? Och då beställa för "Kalimeraträff". Eller ska en person här räkna ihop oss och beställa? Vad säger ni?

RonjaKyndel
2010-03-15, 21:16
Jag kan erbjuda mig att räkna ihop alla sedan gå in till dem och säga på ett ungefär hur många vi är och säga att vi ska ha en Kalimeraträff och reservera :)

RonjaKyndel
2010-03-15, 21:29
Hej!
Räknade och vi blir 14 st exakt av de som sagt till här på sidan :)

MonkanS
2010-03-15, 21:48
Jättebra Ronja att du tar tag i den biten.. :)
Då är det klart alltså. Athena i Norrköping fredag 23 april kl 18.00 och ca 14 personer som anmält sitt intresse. Kul att det blir av.. och att vi blir så många.. klapp_klap

Jag kan erbjuda mig att räkna ihop alla sedan gå in till dem och säga på ett ungefär hur många vi är och säga att vi ska ha en Kalimeraträff och reservera :)

martinifk
2010-03-16, 06:24
Kul att det blir av.. och att vi blir så många.. klapp_klap

Ja detta hade man ju inte räknat med nästan, så många intresserade, bra jobbat Östgötar. :D
Norrköping och Athena passar utmärkt som plats för denna Kalimeraträff, så tar vi Linköping en annan gång så blir det rättvist för alla säger jag som bor "mitt-i-mellan" städerna.. flabb_flab

Har haft lite problem med internet på sistone, så blev jätteglad när jag loggade in igen. :)

Härligt Ronja att du tar kontakt med Athena och "förvarnar" att Greklandstokarna ska invadera framöver.. Ang_elx

Kalimera!

Getty
2010-03-16, 10:58
Jag ser också fram emot träffen, ska bli jättekul att ses och diskutera Grekland och förmodligen andra saker också. Ronja, bra att du fixar med bokningen. Vi ses.

//Ingela

RonjaKyndel
2010-03-19, 17:49
Hej alla glada!
Nu är det bokat för 14 pers på Athena klockan 6 den 23 april :)
Men de ville att vi ringer innan och säger vad alla vill ha och äta så de maten kommer in samtidigt.
Ni kan ju gå in och ta er en titt på greken.com eller se ?
Sen skriv kan ni skriva till mig...tänker att ni behöver inte bestämma mig direkt men messa mig på nr 0767822868...eller skriv här när ni vet..
Senast 1 veckan innan vi ska äta där.
Kram Ronja!

MonkanS
2010-03-20, 08:53
Vad bra Ronja.. ska bli jättekull att ses där allihop.. _B-anana
Ok.. så de vill veta innan vad vi ska äta... för att ge snabb och bra service kan jag tänka mig. Kan ju annars bli lite olika väntetid på maträtterna beroende på önskemål.

Getty
2010-03-20, 09:05
Härligt att det är bokat, men hur har ni tänkt? En, två eller trerätters. Själv är jag inte så stor i maten och kan tänka mig en middag eller möjligtvis en förrätt till det. Det är ju inte så roligt att titta på när andra äter:D.

//Ingela

MonkanS
2010-03-20, 13:06
Vi som kommer från mitt håll tar nog bara en pizza av nåt slag.
Härligt att det är bokat, men hur har ni tänkt? En, två eller trerätters. Själv är jag inte så stor i maten och kan tänka mig en middag eller möjligtvis en förrätt till det. Det är ju inte så roligt att titta på när andra äter:D.

//Ingela

Enigma
2010-03-20, 14:20
Vi tar något annat än pizza men ännu vet jag inte vad det blir. Jag funderar också vad vi ska dricka till maten. Vi kan tänka oss att dela en flaska vin med någon annan eller med ett annat par som tycker om vin. Blir det ingen som vill dricka vin då tar vi Myttos i stället.

Vad tycker ni andra?

Enigma

RonjaKyndel
2010-03-20, 16:07
Jag tar nog någon middag av nått slag :)
Dricka vet jag inte men det kan man säga till om när vi är där.
Det var mer maten som de ville ha redan på..Men in och titta på deras hemsida...Greken.com och säg till när det börjar närma sig om vad :D

Enigma
2010-03-22, 21:58
Nu är det länge sedan jag var i min gamla födelseort men finns inte Standard kvar?
Annars kan jag försöka ordna ett enkelrum på Hotell Gripen vid Norr Tull... Ang_elx :D

Du är också välkommen till Kalimerafest i Norrköping den 23 april. Kommer du?

Enigma

Peter
2010-03-23, 14:07
Du är också välkommen till Kalimerafest i Norrköping den 23 april. Kommer du?

Enigma

Tack, men det blir lite för tätt med Malmöfesten och lite för långt med resa och kattpang osv... ;)

MonkanS
2010-04-05, 21:16
Till Kalimeraträffen 23 april kommer två.. kanske tre personer till i mitt sällskap. Det är min dotter o måg + en god vän. Alla greklands- kretafantaster. Men jag ringer själv och anmäler detta till Athena. Vi återkommer senare om matfrågan.

//Monica

RonjaKyndel
2010-04-12, 11:18
Okej bra där :)

dettis
2010-04-12, 13:26
Som nybliven Norrköpingsbo skulle jag gärna varit med men vi åker till Kreta på lördagbye_bye

Enigma
2010-04-12, 16:15
Som nybliven Norrköpingsbo skulle jag gärna varit med men vi åker till Kreta på lördagbye_bye

Det är roligt att det bor mer Kalimeror i våra trakter. Det blir säkert mer tillfällen att träffas antingen i Linköping eller i Norrköping.:)
Ha en fin semester på Kreta!bye_bye

Hälsningar
Enigma

MonkanS
2010-04-14, 16:18
Så skönt det låter med en Kretaresa. Speciellt nu i början på säsongen när allt är grönt och fräscht där. Ha en jättetrevlig tripp.. klapp_klap

Som nybliven Norrköpingsbo skulle jag gärna varit med men vi åker till Kreta på lördagbye_bye

Enigma
2010-04-16, 17:10
Hej alla glada!
Nu är det bokat för 14 pers på Athena klockan 6 den 23 april :)
Men de ville att vi ringer innan och säger vad alla vill ha och äta så de maten kommer in samtidigt.
Ni kan ju gå in och ta er en titt på greken.com eller se ?
Sen skriv kan ni skriva till mig...tänker att ni behöver inte bestämma mig direkt men messa mig på nr 0767822868...eller skriv här när ni vet..
Senast 1 veckan innan vi ska äta där.
Kram Ronja!

Hallo Ronja,

Har "alla" meddelat dig vad som ska beställas till maten? Jag funderar på om jag ska skriva till dig eller är det kanske enklare att ringa direkt till restaurangen och meddela vad man ska beställa?

Enigma

MonkanS
2010-04-16, 17:56
Enigma.. och Rojna..
Jag tänkte så här.. att jag ringer själv till Athena och talar om vad vi i mitt sällskap vill ha att äta. Varför ska en person ansvara för det? Det kan säkert var och en av oss göra på egen hand. Eller hur.. :p

//Monica S

Getty
2010-04-16, 19:50
Jag håller med Monkan, vi ringer själva. Har svårt att sms:a de svåra namnen på maträtterna samtidigt som du Ronja inte behöver ta på dig allt. Det måste räcka med att ringa i början av veckan? Vi syns den 23:e alla östgötar som kommer då.

//Ingela

Enigma
2010-04-16, 19:58
Enigma.. och Rojna..
Jag tänkte så här.. att jag ringer själv till Athena och talar om vad vi i mitt sällskap vill ha att äta. Varför ska en person ansvara för det? Det kan säkert var och en av oss göra på egen hand. Eller hur.. :p

//Monica S

För min del spelar det ingen roll på vilket sätt vi beställer mat. Jag tycker också att man kan beställa själv för att inte belasta Ronja med den här biten. Men med respekt för Ronja ville jag inte göra något utan att först fråga här på forumet. Ronja skrev tidigare att restaurangen vill få våra beställningar senast en vecka innan träffen där äger rum. Så jag tyckte att det är dags med inlägget och frågan angående matbeställningen. Nyss ringde jag till restaurangen och frågade om någon beställde maten. En kvinna bekräftade att Ronja reserverade 17 platser åt oss och att de föredrar att en person beställer mat för alla men att det också går att beställa mat samma dag man kommer till restaurangen. Jag är flexibel och kan anpassa mig till det som tycks vara bäst och som ni vill.:)

Enigma

Enigma
2010-04-16, 20:08
Jag håller med Monkan, vi ringer själva. Har svårt att sms:a de svåra namnen på maträtterna samtidigt som du Ronja inte behöver ta på dig allt. Det måste räcka med att ringa i början av veckan? Vi syns den 23:e alla östgötar som kommer då.

//Ingela

Jag nyss har läst ditt inlägg och tycker att det är bra förslag och hoppas att restaurangen även nöjer sig med det att var och en ringer och beställer för sitt eget sällskap. Ronja kanske hör av sig och berättar hur hon vill beställa själv. Jag skickade PM till henne men fick inget svar hittils.

Enigma

Enigma
2010-04-17, 15:25
Som nybliven Norrköpingsbo skulle jag gärna varit med men vi åker till Kreta på lördagbye_bye

Jag fick PM ifrån dig. Med tanke på att du åker den 24 april så kanske hinner du till kalimeraträffen på Athena restaurang i Norrköping kl.18.00 den 23 april?:D

Hälsningar
Enigma

RonjaKyndel
2010-04-19, 11:16
Hej !
Kom precis hem efter en hektiskt helg och såg nu vad ni skrivit och det blir jätte bra att ni ringer själva och beställer vad ni vill ha att äta :)
Athenas nr: 011-18 61 01 man kan ringa mellan 16-22, lörd 23.
Snart gäller det :)
Mvh
Ronja

KristinaE
2010-04-19, 21:27
Hej.

Jag ringde i dag och beställde mat till Peter och mig. Mannen jag pratade med var lite irriterad över att vi inte gjorde beställning för alla på en gång. Han frågade känner ni inte varandra ??. när jag förklarade att vi inte gör det, men att vi alla älskar Grekland, så sa han "jag har tagit emot beställningen" och att vi var välkomna på fredag. Det ska bli jätte trevligt att träffa alla som kommer.
Vi ses
Häls Kristina och Peter.

bye_byebye_bye

martinifk
2010-04-19, 22:52
Nu börjar det ju närma sig till den historiska träffen, ska bli jättekul att träffa alla! :rolleyes: Ska ringa och beställa mat imorgon för min del. :)

Hörs på fredag kväll. bye_bye

Getty
2010-04-20, 16:09
Nu är även min beställning gjord. Vi syns på fredag._B-anana

//Ingela

MonkanS
2010-04-21, 18:43
Kul att vi blev så många.. 17 pers... klapp_klap
Ses på fredag. Kameran får följa med mig då.. kan ju bli några fina bilder.. :D

//Monica

Enigma
2010-04-22, 12:30
Vi ses i morgon._B-ananabye_bye

Enigma

KristinaE
2010-04-22, 18:18
Hej.

Eventuellt kommer Peter och jag 5-10 minuter sent. Jag arbetar i Eskilstuna den här veckan, och det kan bli problem för mig att åka hem lite tidigare.

Bra att Monika tar med sig kameran

Men vi kommer.
Häls Kristina

Mysofix
2010-04-22, 21:40
Ha så kul i morgon! Vi kommer att tillbringa helgen i Linköping men har inte möjlighet att slita oss loss. Annars hade det vara kul att jämföra en Skåneträff med en Östgötaträff. Misstänker stora likheter med tanke på det som förenar oss.

Getty
2010-04-23, 22:25
Jag vill bara tacka alla för en jättetrevlig kväll. Det här måste vi göra om, och då ska vi snacka mer fotboll Martin._B-anana

//Ingela

MonkanS
2010-04-24, 08:06
Absolut Ingela.. det här måste vi göra om. Tack alla ni som kom.. klapp_klap
Men fotbollen lämnar jag gärna över till er två.. :D
Bilder kommer när jag hinner med att lägga in dom här.

quote=Getty;203191]Jag vill bara tacka alla för en jättetrevlig kväll. Det här måste vi göra om, och då ska vi snacka mer fotboll Martin._B-anana

//Ingela[/quote]

Enigma
2010-04-25, 20:15
Tack alla för en mycket trevlig kväll och instämmer med andra att det här bör göras om._B-ananaklapp_klap

Enigma och Anders

MonkanS
2010-04-29, 16:12
Jag har nu lagt in några av de bästa bilderna från vår Kalimeraträff på Athena den 23 april. De ligger under nätverk - bilder&album.

http://www.kalimera.nu/forums/album.php?albumid=401

Ha de gott.. _B-anana

martinifk
2010-05-22, 01:46
Ja, nu var det ju en månad sen på ett ungefär. Men iaf, va en mycket trevlig kväll! :) Klart det SKA pratas mer fotbolldå, Getty. ;)
Du får också gärna delta Monkan.. :rolleyes:

Roligt att se bilderna från träffen! _B-anana

12timmar kvar till planet lyfter mot KRETA... bye_bye

Britta52
2010-07-30, 21:43
Missade helt kalimeraträffen i april. men det kanske kan bli en ny i höst?bye_bye