handdator

Visa fullständig version : Vilket hotell i Livadia?


LisaMarta
2009-03-01, 18:12
Planerar att åka till Tilos med Apollo i juli. Kan inte bestämma vilket av hotellen jag föredrar. Vill ha nära till stranden och uppskattar lägenhetskänsla mer än hotellrum. Mataffär och några tavernor på gångavstånd.

Är det någon som har bott på Dream Island eller Apollo?
Eller kanske hotell Eleni?

Hur ligger Apollo i förhållande till stranden?

Dream Island är ju ganska nytt medan Apollo är äldre. Hur är standarden?

Känns Dream Island långt bort?

Hur är frukosten på Eleni? Mycket hotellkänsla?

Anso
2009-03-21, 09:45
Hej!

Jag har inte bott på Apollo och Dream Island, men på Eleni.
Kan verkligen rekommendera Eleni. Du har 10 m ner till vattnet och en lugn skön strandremsa med gott om stolar. Stol och parasoll ingår.
Jättetrevlig familj som äger hotellet! När du skriver hotellkänsla vet jag inte riktigt vad du menar, men jag tycker att det var ett toppenboende med fräscht rum och fin balkong. Det är ju inte ett särskilt stort hotell, precis lagom.

Hotellfrukosten är helt ok. Men förvänta dig inte en buffé, utan du får en kopp kaffe, juice, en fralla med marmelad och kanske ett stekt ägg. Det varierade lite varje dag. Ingen stor frukost med andra ord, men vi tyckte att det var precis lagom.

Dream Island ligger nära Eleni och vi passerade det varje dag. Såg fint ut själva hotellet, dock såg det ut att finnas mindre solstolar som hörde till hotellet. Men det kanske har ändrats från förra året, det var nyöppnat då tror jag.

LisaMarta
2009-03-22, 20:56
Tack, det blir nog Eleni en vecka i juli.

Det jag inte tycker om med stora hotell är att åka hiss flera våningar bara för att komma ut. Brukar kännas fånigt om jag dessutom är i badkläder på väg till eller från stranden. Men Eleni har ju bara två våningar så det borde inte vara någon fara med det. flabb_flab

Anso
2009-03-29, 14:14
Hej,

jaha, du tänkte så.
Nä, det är inte ett stort hotell alls på det viset. Det finns bara trappor vad jag såg. :)

Nettiz
2009-04-28, 19:28
Jag funderar på att åka Tilos om två veckor.
Det finns två hotell kvar att välja mellan, Irini eller Ilidi Rock Beach.
Någon som vet något om Irini?
Ilidi Rock Beach ser jättefint ut! Ligger det väldigt "off" ? Det klassas som
Romantic selection, kanske inte passar så bra eftersom jag har tänkt resa själv för första gången?
Tacksam för snabbt svar, har en bokning liggandes tills imorgon, 1 plats kvar.

Mette
2009-04-28, 20:55
ingenting er langt væk på Tilos.... Tilos er en lille bitte ø. Ilidi Rock Beach ligger oppe på bakken og har nok en bedre vue end Irini, som ligger lidt væk fra stranden.

/Mette

Mette
2009-04-28, 20:59
Ilidi Rock Beach ser jättefint ut! Ligger det väldigt "off" ? Det klassas som Romantic selection, kanske inte passar så bra eftersom jag har tänkt resa själv för första gång

Jeg var selv på Tilos i september sidste år ganske ensam, og havde en fantastik semester. Tilos er et godt valg om du vil rejse for dig selv. Øen er ikke større end, at på kort tid kender (genkender) alle på øen.

/Mette

Nettiz
2009-05-01, 09:06
Nu är det bokat och klart! Det blev en kombinationsresa med Ving till Tilos och Rhodos.
Reser 13 maj kl.07.00 från Kastrup till Rhodos för vidare färd till Tilos.
Där ska jag bo på Ilidi Rock Beach en vecka sedan blir det Kallithea en vecka.
Min första resa till Grekland var till Rhodos, en skolresa 1978, åkte sedan dit 1979 också. Undrar om jag känner igen mig!!!
Är det någon som är på Tilos 13-20 maj och/eller Rhodos 20-27 maj och vill ha sällskap någon dag (vandring, utflykt, restaurangbesök) så hör gärna av er.