handdator

Visa fullständig version : Lite smått om Kefalonia och Lassie


Eva64
2009-03-01, 15:21
Hej alla glada Greklandsresenärer!
Har nu äntligen bokat en resa till Kefalonia i mitten på juniflabb_flab. Har under den sista veckan pendlat mellan båtluff från Athen eller Rodos, charter till Skiatos eller Kefalonia men nu är det bokat!!
Nu undrar jag om det finns någon som har bott på Mataxatos hotell i Lassi? Vi ska åka med Apollo. Det verkar som om hotellet ligger lite avsides men ändå med gångavstånd både till Lassie och till Argostoli och till de fina stränderna söder om Lassi.
Kefaloni verkar vara en enormt charmig ö med mycket att uppleva. Jag blir så oerhört inspirerad av att bläddra runt på sidorna här i kalimera. Tack Janne för ett underbart forum!_B-anana
För ett antal år sedan var vi på bl a Naxos och bilade runt och hamnade på en slingrig väg ner mot havet. Det var på östsidan om jag minns rätt. Det var en näradöden upplevelse för mig innan vi kom ner till havet! Nu undrar jag givetvis hur vägarna är på Kefalonia? Det finns ju så mkt att se om man hyr en bil! Är det någon som vet vad det kostar att hyra bil och var man kan göra detta? Till sist undrar jag om det finns vattenspporter på stränddrna runt Lassie? ska ha två tonårsbarn med som säkert hade uppskattat det!
Hälsningar
Eva (som läääängtar!!)

Panakakis
2009-03-02, 19:59
Hej Eva! Hotelet ligger mellan Lassi och Argostoli så inte är det avsides. Osckars resturang ligger aldeles i närheten av ert boende. Vägarna på Kefalonia är mycket bra och det finns många biluthyrare och några i närheten där ni bor. Priset att hyra är för de minsta bilarna från 25euro/dag och uppåt för större bil. När ni skall ut och se er om så tänk på att ön är stor så det tar lite tid att ta sig runt. Det finns aktiviteter på många av badstränderna inte bara i Lassi.
Hälsningar PANAKAKIS