handdator

Visa fullständig version : Maragas-var finns bra boende??


Paphianna
2009-02-28, 14:15
Hej alla Naxosälskare:D
Vi (två vuxna) åker till Naxos den 28 juni för att stanna där i nästan 3 veckor med en liten avstickare till Amorgos i mitten. Kan någon tipsa om bra och prisvärt boende med havsutsikt (kan inte tänka oss att missa kvällsouzon med havsutsikten......) på Maragasstranden eller nära.
Har bott på Harmony tidigare, men denna gång reser vi "ocharter" (norrländskaflabb_flab) och tar gärna emot goda råd om bra boende gärna med trivsamma typiska :)grekägare.

Arne
2009-02-28, 14:52
I väntan på att någon kunna er rekommendera bra boende på Maragas så får ni njuta av en solnedgångsbild från just Maragas.
Väl bekomme
http://www.sendpix.com/albums/09022806/heumrgfhjb/?a=view&i=0

Arne

Abi
2009-02-28, 18:14
Oj........... den var inte dum :p!

bye_byeAbi

Paphianna
2009-03-01, 19:04
Snyggt, tack! Ser fram emot att avnjuta sisådär 20 st sådana..Från min havsutsiktsbalkong/terass...nånstans i Maragasbye_bye

Stina
2009-03-02, 17:54
Vi bodde hos Stella apartments för ett par år sedan, ett mycket trevligt boende vid Maragas. Havsutsikt och lugnt beläget. Fina rum/lägenheter och trevlig värdinna.

Rekommenderas!

Mvh. Stinabye_bye

Jostein
2009-03-03, 07:38
Hei,

Se tips i din innbox.

Jostein

Eva L
2009-03-03, 09:12
Jostein skriv gärna tipset här. Alltid trevligt med tips från andra som reser på egen hand. Jag har själv aldrig bott där ute men funderat på det flera gånger.

Eva

laero
2009-03-03, 10:19
Håller med EvaL, det blir lite "fel" när frågan ställs i öppet forum, men sedan göms svaret i privata meddelanden.
Var ligger Maragas på Naxos förresten ?


Lars

Paphianna
2009-03-03, 13:23
Vi bodde hos Stella apartments för ett par år sedan, ett mycket trevligt boende vid Maragas. Havsutsikt och lugnt beläget. Fina rum/lägenheter och trevlig värdinna.

Rekommenderas!

Mvh. Stinabye_bye
Hej!
Detta låter intressant! flabb_flab
Kan man kontakta dem för bokning/ prisförfrågan eller skall vi ta det vid ankomst, tro?
Tack för tipset!
Lotta

Annki
2009-03-03, 18:29
Var ligger Maragas på Naxos förresten ?
Maragas är området mellan Agia Anna och Plaka.

Ann-Kristin bye_bye

twiggy
2009-03-03, 23:22
Kan man bo bättre än på Harmony? Lugnt och skönt, rent och fräscht, trevlig personal, nästan en egen pool och nära stranden. Dit återkommer jag mer än gärna. Twiggy

Stina
2009-03-05, 00:18
Hej!
Detta låter intressant! flabb_flab
Kan man kontakta dem för bokning/ prisförfrågan eller skall vi ta det vid ankomst, tro?
Tack för tipset!
Lotta

Hej!
Vi bokade inte på förhand..men det beror väl på när ni tänkt åka. Vi var där i september och då fanns det ett par rum/lägenheter lediga.

Men vill man vara helt säker så är det ju alltid bäst att boka.

Hittade ett visitkort till Stella(med viss reservation för att det är ett par år sedan)

Stella Dimitrokalli
email: info@stella-apartments-naxos.gr
tel: (0030)-2285023166, 2285042526, 2285042166

Om du söker på nätet så hittar du nog deras hemsida också.

//Stinabye_bye

NaxosLotta
2009-03-05, 11:34
Hej
Jag håller med Stina, Stella har ett jättebra läge. Inte för långt bort på Plaka och nära till Ag Anna och Prokopios. Men jag vet att hon är poppis och har många återkommande gäster så boka i förväg.
Vi ses i sommar
Lotta

Paphianna
2009-03-05, 12:28
Kan man bo bättre än på Harmony? Lugnt och skönt, rent och fräscht, trevlig personal, nästan en egen pool och nära stranden. Dit återkommer jag mer än gärna. Twiggy

Hej! Instämmer att Harmony var jättesnyggt, bland de absolut finaste, fräschaste lägenheter jag bott i i Grekland. För 3 år sedan när jag bodde där hade de dock INTE trevlig personal. Kanske så många gäster klagade så att :mad:surpuppan:mad: försvann; hoppas det.
Ägaren/ någon i ägarfamiljen, en ung kille, var den grinigaste hotellpersonal vi någonsin råkat på. Han mötte oss vid ankomst och gav en massa förhållningsorder, klagade på att barnen hoppade i poolen så att det skvätte, på att folk pratade på eftermiddagen när han ville ha siesta, sålde högst ovilligt nånting i den lilla cafeterian/baren ( förbjöd oss att ta egen dricka till poolen men ofta var det slut i cafeet) mm.mm. Vänder man sig till barnfamiljer i sin marknadsföring och använder poolen som en del i den kan man inte vänta sig något annat än stoj och stim samt att folk faktiskt använder poolen. Det var absolut inget busliv utan bara "vanligt" bad. Men som sagt, antagligen har han försvunnit för alla som bodde där samtidigt med oss klagade till Apollo, så vitt jag vet.
Så då kan ju absolut Harmony vara ett bra alternativ om man åker med Apollo, för de har väl hela hotellet, eller?
Hälsningar Lottabye_bye

Paphianna
2009-03-05, 12:52
Tack Stina, har kontaktat dem via hemsidan, skall bli spännande att se svaret