handdator

Visa fullständig version : Masörer på Rethymnonkusten


KK
2009-02-26, 11:29
Kan lugnt tänka mig att det går ett antal masörer även på stranden utanför Rethymnon. Har provat på masage på Katostalos stranden och det är riktigt skönt. Jag har länge undrat över om dom är anställda åt ngt företag eller får dom behålla det dom jobbar in varje dag.
Hoppas att jag får svar på min fråga från någon som vet. _B-anana Resan närmar sig, skall snart betala den vilket är den lättaste räkningen att betala av alla räkningar. :rolleyes:

Arne
2009-02-26, 11:40
Ja, Kreta, men om du kan få vägledning av våra erfarenheter från Naxos så håll tillgodo.

Vid vårt besök på Naxos våren 2008 hade vi fyra massörer boende på vårt Hotell. De var egna företagare och hade rest till Naxos från Kina/Korea för att utöva yrket via kundraggning på stränderna.
De bodde väldigt billigt i ett rum i hotellets källarvåning.

Enligt avtalet med hotellet fick de ej ragga kunder inom anläggningen, men väl acceptera om någon gäst själv ville köpa tjänsterna.

Mycket seriösa och välutbildade massörer. Skäl finnes antaga att samma sakförhållande råda på Kretas stränder.

Arne

KK
2009-02-26, 12:02
Ja, Kreta, men om du kan få vägledning av våra erfarenheter från Naxos så håll tillgodo.

Vid vårt besök på Naxos våren 2008 hade vi fyra massörer boende på vårt Hotell. De var egna företagare och hade rest till Naxos från Kina/Korea för att utöva yrket via kundraggning på stränderna.
De bodde väldigt billigt i ett rum i hotellets källarvåning.

Enligt avtalet med hotellet fick de ej ragga kunder inom anläggningen, men väl acceptera om någon gäst själv ville köpa tjänsterna.

Mycket seriösa och välutbildade massörer. Skäl finnes antaga att samma sakförhållande råda på Kretas stränder.

Arne
Ursäkta felstavningen, skrev först 2 s i massör men ändrade till 1 s. Man ska aldrig ändra det man först tror på.
Tack för svaret, det är förmodligen samma arbetsförhållanden på Kreta. Tycker verkligen dom är värda att få behålla det dom jobbar in. Har bara träffat på proffsiga massörer.
MVH
KK

UlfWiman
2009-02-26, 12:33
Det som Arne skriver gäller även på Kreta.
Både villkor och avtal där de bor.
Sedan finns det mer eller mindre duktiga massörer/massöser.
Jag fick den bästa massagen hemma i lägenheten av en späd liten koreanska, hyresvärden trodde något annat ända till jag sa välkommen in och titta på.
Den sämsta fick jag av en överviktig kines på stranden.
Den kan i efterhand mest liknas vid misshandel.
Summa, jag tror nog kvinnorna vinner denna match då de har mindre muskelmassa och måste jobba professionellt med kunskaper.
När de erbjuder sina tjänster så fråga om utbildning.
De flesta har ett dokument som de gärna visar upp.
De som har ett "guldmärke" eller liknande är ett originalpapper för det mesta. De som har fotokopior ställer jag mig mer tveksam till.
Men som avslutning.
-Prova!
Ersättningen hamnar rätt ner i deras fickor och det är därför de inte får ragga på hotellet där de bor. Då kan den grekiska lagstiftningen om arbetsgivaransvar träda in och de räknas då som anställda av hotellägaren.
Kan förklara utförligare om någon vill veta.
En liten varning till "pojkar". Det förekommer även prostitution på det här området. Så var vaksam om ni erbjuds "massage" lite senare på kvällen i erat hotellrum. Då är det något annat som masseras.
Hoppas jag inte var för frispråkig!

Uffe

Athanasia
2009-02-26, 12:50
Vet att på en del strandbitar i Rethymnon tar strandägaren en summa av massören för att han/hon håller till på den bit av stranden han betalar för.

moelv
2009-02-26, 15:53
Vet att på en del strandbitar i Rethymnon tar strandägaren en summa av massören för att han/hon håller till på den bit av stranden han betalar för.
Det samme gjør de på stranden på Rhodos.