handdator

Visa fullständig version : Varför är det skillnad?


Abi
2009-02-22, 19:22
på Kalimera.se och Kalimera.nu :confused: Med .nu har jag alltid kvar min inloggning på forumet. Men eftersom jag uppfattat .se som nyare version, har jag ändrat i mina favoriter. Nu har jag ändrat tillbaka :o, eftersom inloggningen hela tiden försvinner på .se, fast jag bockat i "kom ihåg mig":(.
Det är ju inget stort problem, men jag är nyfiken Ang_elx. Varför finns det två adresser? Och vad är skillnaden på dem?

bye_byeAbi

Kalimera
2009-02-23, 08:22
Det är ingen skillnad mellan .se och .nu, innehållet är detsamma. Tanken var att jag skulle fasa ut .nu och bara använda .se, men som så mycket annat jag borde göra (som att byta design) har det inte blivit av. Om .nu funkar bättre kan du fortsätta att använda det, själv använder jag .se. :)

ramses
2009-02-23, 11:51
På .se måste jag logga in med lösen fast jag kryssat i , på .nu fungerar det direkt .nu bäst för mig. Har aldrig förstått varför det ibland skiftar mella dessa, kan hända under en inloggning på Kalimera när jag byter sida.

laero
2009-02-23, 17:50
Japp, på .se går det inte att få explorer att minnas inloggningsuppgifterna. Dessutom blir man av nån anledning utloggad hela tiden.
Så kalimera.nu funkar alltså mycket bättre.

Rojo72
2009-02-23, 17:58
Och jag som trodde jag var ensam om det felet :o.

ramses
2009-02-23, 19:08
Närå, du är inte ensam.:D

Annki
2009-02-23, 19:32
Jag loggas också ofta ut när jag hamnar på kalimera.se, därför loggar jag alltid in på kalimera.nu. Men jag har noterat att om jag är inne på forumet och ska in på startsidan så skiftar adressen ALLTID automatiskt om till kalimera.se då jag klickar på kalimerarutan uppe i vänstra hörnet. Är det så för er andra också?

Ann-Kristin bye_bye

Inger
2009-02-23, 20:16
Ja precis så är det för mej oxå, trycker jag på rutan för att komma tillbaka till huvudsidan, så blir det .se. Men mitt lösen kommer den aldrig ihåg vare sej i .nu el .sesnyft_dropInger