handdator

Visa fullständig version : Resan till Skopelos bokad!


Söderbönan
2009-02-20, 21:27
Tjohoo!
Idag bokades sommarens resa som går till Skopelos! _B-anana
Har aldrig varit där förut, och ser fram emot denna
resa enormt mycket!

I just can´t wait! klapp_klap

Katta
2009-02-20, 22:35
Grattis!!! :)
En jätte fin ö på alla sätt och vis.

Missa inte en tur till den marina nationalparken, så får ni en glimt av underbara Alonissos också!!! ;):D

/Katta

Söderbönan
2009-02-21, 14:00
Hej Katta!

Tack för det! :) Och tack för tipset!

Jag och mina 2 vänninors nedräknare läggs snart upp.
Den tänker jag kolla på ofta, och njuta av att varje
sekund som går, är en sekund närmare Skopelos! *s*

/ Anette bye_bye

Söderbönan
2009-02-21, 17:28
Nu är räknaren uppe! klapp_klap

http://www.kalimera.nu/grekland/till/juli/stor/anette.html

Kan man bli annat är tårögd?! *s*

Tick, tick, tick...

Birgitta63
2009-02-23, 09:21
Hej Anette !
Roligt ni oxå ska till Skopelos. Vi reser om 174 dagar jag och min dotter.
Det syns riktigt bra hur ni längtar till Skopelos på kortet.
Säger bara " Åh va det ska bli underbart skönt få åka dit i sommar ". :)
Nu när vädret är så kyligt och vintern håller oss hårt.

Var ska ni bo ?
Birgitta 63

Söderbönan
2009-02-23, 09:45
Hej Birgitta!

Ja, vi längtar verkligen! Det ska bli jättetrevligt!

Vi ska bo på Vardiola. Vi kom på det här så sent som
i slutet på förra veckan, så vi är riktigt glada över att
vi fick tag på en lägenhet med 2 rum.

Jag ser framför mig, när vi sitter på balkongen.
Med stora gröna oliver, fetaost, ett gott bröd,
och en gin och tonic. DET är semester! *s*

Vá roligt att ni också ska dit! Har ni varit där förut?

/ Anette bye_bye

Birgitta63
2009-02-23, 10:04
Hej Birgitta!

Ja, vi längtar verkligen! Det ska bli jättetrevligt!

Vi ska bo på Vardiola. Vi kom på det här så sent som
i slutet på förra veckan, så vi är riktigt glada över att
vi fick tag på en lägenhet med 2 rum.

Jag ser framför mig, när vi sitter på balkongen.
Med stora gröna oliver, fetaost, ett gott bröd,
och en gin och tonic. DET är semester! *s*

Vá roligt att ni också ska dit! Har ni varit där förut?

/ Anette bye_bye
Hej igen !
Har aldrig tidigare varit på ön men dit ska vi och det blir säkert X flera.
Så ni ska bo på Vardiola. Vi ska bo på Denise med den fina utsikten.
Vi åker med Apollo.
Är det mycket semesterplaneringar nu om Skopelos ?
Du kan läsa mina om Skopelos + fina bilder på Stränderna. Ja det ska bli roligt. Har du tittat på webbcameran som visar hamnen från Skopelos ?
Den finns oxå om du tittar under Skopelos på Kalimera under Skopelos.
Har startat en lång avdelning om Skopelos och alla snälla människor här på kalimera har hjälpt till och svarat+ lite till. Har fått nya vänner oxå som skickar lite.klapp_klap
Birgitta 63 bye_bye

Söderbönan
2009-02-23, 10:12
Hej igen !
Har aldrig tidigare varit på ön men dit ska vi och det blir säkert X flera.
Så ni ska bo på Vardiola. Vi ska bo på Denise med den fina utsikten.
Vi åker med Apollo.
Är det mycket semesterplaneringar nu om Skopelos ?
Du kan läsa mina om Skopelos + fina bilder på Stränderna. Ja det ska bli roligt. Har du tittat på webbcameran som visar hamnen från Skopelos ?
Den finns oxå om du tittar under Skopelos på Kalimera under Skopelos.
Har startat en lång avdelning om Skopelos och alla snälla människor här på kalimera har hjälpt till och svarat+ lite till. Har fått nya vänner oxå som skickar lite.klapp_klap
Birgitta 63 bye_bye
Ja, jag känner också på mig att det inte kommer
att bli enda gången som jag besöker Skopelos.

Ön kommer nog att bli totalt invaderad av turister
i år med tanke på filmen. Men jag är en sådan som
gillar när det är mycket folk, så inte mig emot.
Restaurang och affärsägarna gnuggar sina händer. *s*

Vi åker också med Apollo, och Denise var fullbokad
när jag var inne för att knipa en resa.

Jag har kikat på webkameran! Kul att den finns.

/ Anette

Birgitta63
2009-02-23, 13:21
Hej Anette !
Fullbokat på Denise, jaha där ser man. Blev ej förvånad över det för vi bokade den 13/1. Det var 3 platser kvar då på fredagen, för vi hade ringt och förhört oss lite innan o resan. På söndagen när vi sitter uppe i vår stuga försökte vi boka den resan som vi nu fick. Men kommer ej in på nätet genom min mans mobil. Så vår dotter fick sköta bokningen hemma med vår hjälp genom att vi håller vår mobil och hon går in på nätet och läser upp . Sen var hon så duktig så det lyckades tack vare henne.
Sen skickade hon ett sms från sin mobil och berättade att hon hade ringt upp Apollo och dom kunde nu bekräfta att resan var bokad.
Gissa om att det gick upp ett glädjetjut från mig uppe i stugan.
Resa till Grekland är det bästa som hänt mig efter barnen så klart. :)
Birgitta 63

Maria26
2009-03-05, 14:16
Jag måste säga att jag är lite avundsjuk på er som har en resa till Skopelos framför er! Men jag fick ju vara där förra sommaren så jag ska väl inte klaga :) Jag bodde faktiskt på Vardiola, vi var mycket nöjda med tanke på att det är **+. Det var prisvärt och från balkongen har man en underbar utsikt över viken! Från vår lägenhet kunde man också ta sig ut till den lilla trädgården där vi hade en extra uteplats, mysigt! Det är ju en kuperad stad och Vardiola ligger ganska högt upp, men det var inga problem, snarare mysigt att gå i de smala gränderna på väg till hotellet. Första gången du går från hotellet ner till hamnen så kan jag rekommendera att du försöker memorera vägen någorlunda, det spar tid på vägen upp. Ner till hamnen hittar man ju alltid, det kan vara svårare på vägen upp flabb_flab
Ni har en underbar semester att se fram emot, det kan jag lova! Om ni har några frågor så ställer jag upp, vill gärna återuppleva mina minnen från Skoples! klapp_klap

CarinaN
2009-03-05, 14:28
Jag bodde faktiskt på Vardiola, vi var mycket nöjda med tanke på att det är **+. Det var prisvärt och från balkongen har man en underbar utsikt över viken! Från vår lägenhet kunde man också ta sig ut till den lilla trädgården där vi hade en extra uteplats, mysigt!

Det låter som om det är den lägenhet vi bodde i sommaren 2004. Vi tyckte också det var toppen med den extra uteplatsen. Där åt vi frukost på morgnarna eftersom det var gassande sol på den andra balkongen då. Vi trivdes också på Vardiola trots att det var en bra bit upp i byn. Det var väldigt lätt att irra bort sig i gränderna när man gick hem på kvällarna, men det gjorde ingenting eftersom stan är så vacker!

Carina

Maria26
2009-03-05, 14:34
[quote=CarinaN;160250]Det låter som om det är den lägenhet vi bodde i sommaren 2004. Vi tyckte också det var toppen med den extra uteplatsen. Där åt vi frukost på morgnarna eftersom det var gassande sol på den andra balkongen då.

Ja visst var det bra med en extra uteplats? Vi brukade sitta där på kvällen och dricka vin och spela kort om våra grannar i lägenheten brevid satt ute på sin balkong... På så vis kunde vi vara i fred om vi kände för det :)

Maria26
2009-03-05, 15:03
Måste få slänga in ett litet tips... Om ni inte vill ligga på stranden varje dag så kan jag rekommendera en vandring i Old Klima. Byn förstördes i en jordbävning på 50/60-talet tror jag det var, och nu återstår ruiner av gamla öde hus med slingrande växter som tagit överhand. Det var faktiskt ganska häftigt att se. Det var helt öde och tyst och vi var själva där. Vi tog lokalbussen till Old Klima på morgonen och vandrade därifrån ner till hamnen i Loutraki, där vi åt en sen frukost och kikade på resterna av ett gammalt romerskt bad innan vi tog bussen till närmsta strand på västkusten. Vandringen hann vi med på förmiddagen, så vi hade ändå hela eftermiddagen på oss att bada :) Min kompis köpte en bok i Skopelos stad om olika vandringsleder, kan rekommenderas för den som är intresserad av sånt. Där fanns i alla fall vandringen i Klima beskriven.

Söderbönan
2009-03-05, 15:49
Hej Maria och Carina!
Nu längtar jag ÄNNU mer! _B-anana

Det ska bli så vansinnigt trevligt att åka dit!

Tror aldrig att jag har sett fram emot en
resa så mycket som denna! Och jag tror
verkligen inte att mina förväntningar
är för höga! Alla här på forumet verkar
ju helt lyriska. Det lär också jag bli!

Har jag några frågor, så återkommer jag gärna!

Tack!

/ Anette bye_bye