handdator

Visa fullständig version : Sen då!


emy
2005-08-26, 22:08
Sitter här och funderar.För 10 dagar sen var vi i "våran"favoritby Georgioupoli på Kreta och bara njöt.Nu är vi igång med jobb,träningar,tävlingar och alltannat.Hösten är på gång och sen en lång vinter.Hur ska man orka?Okej,inte bara tråkigt det är kul med barnens träningar och tävlingar.Men ändå.Jag känner att varje gång jag åker hem så blir jag ledsen.Den här gången kände jag det redan när jag åkte till Kreta!Jag visste att det varade bara i 12dagar.Skulle lätt kunna vara 1månad på Kreta,tror jag ska satsa på det nästa år.Carina hänger du med?
emy

Gita
2005-08-26, 22:16
Känner igen detta - blev jättedeppig efter min först resa, då jag förstod att jag var förr i fel land.

Det enda som hjälper är att spara pengar till nästa resa, beställa alla resekataloger, bläddra i dem, surfa på nätet, hänga på Kalimera (med alla andra greknördar ;) ) och planera för nästa resa. Stenhårt!

anoula
2005-08-26, 22:23
Hösten är på gång och sen en lång vinter.Hur ska man orka?
Satsa på en vecka i november/december på Kreta också utöver sommarsemestern. Då känns vintern genast kortare;)

zakka
2005-08-28, 19:28
Visst är det tur att Kalimera finns!!! Det känns som 1:a hjälpen när längtan blir för svår. Dessutom är det helt tack vare all utmärkt info som finns här på sidan som gjorde att vi vågade språnget ut öluffningens fantastiska värld förra året, för första men absolut inte sista gången. :)

Laila I
2005-08-28, 20:36
Sitter här och funderar.För 10 dagar sen var vi i "våran"favoritby Georgioupoli på Kreta och bara njöt.Nu är vi igång med jobb,träningar,tävlingar och alltannat.Hösten är på gång och sen en lång vinter.Hur ska man orka?Okej,inte bara tråkigt det är kul med barnens träningar och tävlingar.Men ändå.Jag känner att varje gång jag åker hem så blir jag ledsen.Den här gången kände jag det redan när jag åkte till Kreta!Jag visste att det varade bara i 12dagar.Skulle lätt kunna vara 1månad på Kreta,tror jag ska satsa på det nästa år.Carina hänger du med?
emy

10 dager siden jeg kom hjem fra Parga. Det føles sånn her:snyft_dropsnyft_dropsnyft_drop
Jeg kunne lett ha skutt meg selv i foten for noen uker til i Hellas....:eek:

Laila

Goliat
2005-08-28, 23:30
10 dager siden jeg kom hjem fra Parga. Det føles sånn her:snyft_dropsnyft_dropsnyft_drop
Jeg kunne lett ha skutt meg selv i foten for noen uker til i Hellas....:eek:

Laila

Jag känner igen känslan. Jag var på kreta för två år sedan (och det känns som en evighet). Jag lämnade nog kvar en bit av min själ där nere, för det går knappt en dag utan att jag tänker på att åka dit igensnyft_drop snyft_drop. Hade det inte varit för Kalimera hade jag nog blivit knäpp för länge sedan:p .

Eftersom jag gått och blivit student igen finns varken pengar eller tid att åka ner till Kreta de närmsta åren. Jag skulle lätt kunna skjuta mig i båda fötterna för en flygbiljett flabb_flab.

Göran

Calle
2005-08-29, 01:40
Jag skulle lätt kunna skjuta mig i båda fötterna för en flygbiljett flabb_flab.

Göran

Hej!
Ödsla inte pengar på skjutvapen och ammunition! Skaffa en sista minuten-resa ner hit, så kan jag lova dig att det finns frivilliga kretensare som mot en smärre muta är villiga att övningsskjuta mot dina fötter! Varenda kotte här nere på Kreta (undantaget turister, invandrare samt grekiska studenter) äger skjutvapen som ofta fyras av mot vägskyltar och annat (kreti och pleti) för det höga nöjets skull!!
Stick upp till en bergsby, bjussa på några tunnor Raki, hjälp till att ladda vapnen och sedan är det klart!
Det pågår just nu en kampanj här nere på Kreta som syftar till att lokalbefolkningen ska sluta upp med våda-skjutandet vid högtider, men det är ingen som tror på att det riktigt kommer att hända!

Calle! (dödligt trött på Kreta ibland!)

Joppan
2005-08-29, 09:39
Sitter här och funderar.För 10 dagar sen var vi i "våran"favoritby Georgioupoli på Kreta och bara njöt.Nu är vi igång med jobb,träningar,tävlingar och alltannat.Hösten är på gång och sen en lång vinter.Hur ska man orka?Okej,inte bara tråkigt det är kul med barnens träningar och tävlingar.Men ändå.Jag känner att varje gång jag åker hem så blir jag ledsen.Den här gången kände jag det redan när jag åkte till Kreta!Jag visste att det varade bara i 12dagar.Skulle lätt kunna vara 1månad på Kreta,tror jag ska satsa på det nästa år.Carina hänger du med?
emy

Hej Emy!
Det skär i själ och hjärta när man inser att hemresedagen är innesnyft_drop
Det känns lika sorgligt varje gång planet lyfter från backen och man vet att det är en lång lång vinter till nästa gång för det förutser man ju att det blir en ny resa nästa sommar, men hur många veckor det är icke bestämt. Fick jag välja och hade möjlighet skulle jag kunna vara där juni, juli och augusti!!!!!
Det går inte en dag utan att man tänker på Grekland och resor!!

Vi hörs sen
Joppan

Goliat
2005-08-30, 01:05
Hej!
Ödsla inte pengar på skjutvapen och ammunition! Skaffa en sista minuten-resa ner hit, så kan jag lova dig att det finns frivilliga kretensare som mot en smärre muta är villiga att övningsskjuta mot dina fötter! Varenda kotte här nere på Kreta (undantaget turister, invandrare samt grekiska studenter) äger skjutvapen som ofta fyras av mot vägskyltar och annat (kreti och pleti) för det höga nöjets skull!!
Stick upp till en bergsby, bjussa på några tunnor Raki, hjälp till att ladda vapnen och sedan är det klart!
Det pågår just nu en kampanj här nere på Kreta som syftar till att lokalbefolkningen ska sluta upp med våda-skjutandet vid högtider, men det är ingen som tror på att det riktigt kommer att hända!

Calle! (dödligt trött på Kreta ibland!)


Jag tycker inte om skjutvapen egentligen:mad: , men med de billiga flystolspriserna kanske man ska låta sig skjutas i foten så man får vara där nere nån månad..._B-anana
(drömma kan man ju alltid få göra - det är ju i allafall gratis):)

Göran (dödligt trött på att vara i ett höstlikt Sverige)

guppel
2005-08-30, 01:06
Jag tycker inte om skjutvapen egentligen:mad: , men med de billiga flystolspriserna kanske man ska låta sig skjutas i foten så man får vara där nere nån månad..._B-anana
(drömma kan man ju alltid få göra - det är ju i allafall gratis):)

Göran (dödligt trött på att vara i ett höstlikt Sverige)

Jamen - jag sa ju att du kan prenumerera på smaker...........klapp_klap

Goliat
2005-08-30, 01:12
Jag hängde nog inte med riktigt..:confused:

guppel
2005-08-30, 01:36
Jag hängde nog inte med riktigt..:confused:

Det finns ju så mycket "grekland" här hemma !:)

Spar in en slant två veckor, avstå från något, så har man hips-vips, en slant till en grekisk rätt på en grek-ägd resturang !klapp_klap

Eller så tumlar man ner i snabbköpet, rycker åt sig en låda färs - helst lamm....mmmmm.... (de' e' ju faktiskt lådor) , svänger i salt, peppar, timjan, kanske en skvätt basilika/oregano, någon äggula, en mosad kokt potatis ? om det råkar finnas hemma ?, annars en dec Havregryn, parat med vatten. Låt mumselimumset svälla, sätt på en skiva på CD/LP-spelaren, dansa lite hemmalljugen Zorba, bläddra i Diversekataloger (villl ju inte göra reklam, men de bästa jag åkt med börjar på A).....
Om du inte är alltför ljusskygg - zorba loss i närmaste grönområdeinnan det blir hösteligt i våra svåra trakter_B-anana

lemon
2005-08-30, 11:43
Bokade i fredags nästa års resa - till Benalmadena i Spanien. Vi ska åka med en annan familj, har tillgång till jättefina lägenheter i ett lika fint område precis vid stranden.

Det är ju bra - men inte Grekland.

Så samtidigt som jag ser fram emot att åka dit deppar jag lite lätt över att jag troligen inte kommer till Grekland förrän tidigast försommaren 07...

Luffade i Kykladerna i somras och det gör man ju gärna om.

Det är tur att Kalimera och webcams in Greece finns så man får en daglig dos Grekland i alla fall.
Tämligen somriga hälsningar från Halmstad

/Magnus

Goliat
2005-08-30, 13:46
Det finns ju så mycket "grekland" här hemma !:)

Spar in en slant två veckor, avstå från något, så har man hips-vips, en slant till en grekisk rätt på en grek-ägd resturang !klapp_klap

Eller så tumlar man ner i snabbköpet, rycker åt sig en låda färs - helst lamm....mmmmm.... (de' e' ju faktiskt lådor) , svänger i salt, peppar, timjan, kanske en skvätt basilika/oregano, någon äggula, en mosad kokt potatis ? om det råkar finnas hemma ?, annars en dec Havregryn, parat med vatten. Låt mumselimumset svälla, sätt på en skiva på CD/LP-spelaren, dansa lite hemmalljugen Zorba, bläddra i Diversekataloger (villl ju inte göra reklam, men de bästa jag åkt med börjar på A).....
Om du inte är alltför ljusskygg - zorba loss i närmaste grönområdeinnan det blir hösteligt i våra svåra trakter_B-anana


Tack, Guppel. Det var många bra tips där. Mycket av det gör jag redan (just nu lyssnar jag på Ellinikos FM medan jag surfar). Titt som tätt gör jag min egna Grekiska sallad som jag äter med stor aptit. Jag har 800m till en Grekisk kolgrills-restaurang (som jag besökt 3 ggr). Sedan har jag på förhand fått veta att jag kommer att få en Grekisk kokbok av min svärmorklapp_klap klapp_klap , så det ska bli spännande! Dessutom har jag önskat mig lite Ouzo, så det kanske blir riktigt bra._B-anana Som du vet använder jag bara Grekisk olivolja när jag lagar mat, så det knappast bli mer Grekiskt utan att åka dit.

Göran