handdator

Visa fullständig version : Papikino området


ramses
2009-02-15, 21:24
I vår resplan för i år ligger Milos med. Där har vi tänkt att bo i Adams och gärna vid Papakinostranden. Det gör inget att det ligger en bit från centrum, gillar att gå. Är det någon som kan tipsa om bra boende etc. i det området? :)

Siri A
2009-02-16, 16:33
Har ni varit på Milos förrut? Vad jag hann se kan man inte bo "på" stranden utan det är alltid en väg i mellan och så speciellt många hotell såg jag inte heller. Skulle inte vilja bo där. Vägen går väldigt nära stranden, om ni inte kan tänka er att bo väääldigt långt bort från Adamas, men då är kanske stranden slut... ? ;) Bor man i stan, mot busstorget till är det ändå nära.

PeterP
2009-02-16, 19:11
Jag skulle nog rekommendera att bo i Adamas där allt utgår ifrån, nära och bra till allt med bra bussförbindelser! Milos är ett kanonval, helt underbara stränder och en solnedgång från Plaka som tävlar med Santorini. Ett bra ställe att se en härlig solnedgång är från Kafé Utopia i Plaka.

Hälsn/PeterP

kimmen
2009-02-20, 21:13
Vi besökte Milos i somras och var på Papikinou-stranden några gånger. Några småhotell och "Rooms" utefter vägen där såg jag allt. Men vi bodde inte där, så jag kan inte tipsa om något ställe. Och som sagt, den lilla vägen ligger mellan husen och stranden.

/kimmen

Celbe
2009-02-21, 13:39
I somras bodde vi på ett litet pensionat beläget ett kvarter upp från Papikinou-stranden, ungefär där man kan säga att den börjar. Kommer inte ihåg vad stället heter naturligtvis men det var ett dubbelnamn, typ ... & Giorgios. De hade "roomsare" nere i hamnen. Vi tyckte läget var alldeles utmärkt, runt om hörnet fanns en stor supermarket (nere vid vägen så man kan ta sikte på den när man ska hitta pensionatet) och bara en liten bit att gå in till själva Adamas.

Vi hade en studio och betalade 25 euro per natt, detta i slutet av juni månad.

Celbe

ramses
2009-03-03, 21:47
Tack Celbe för svaret. Att det är väg som går längst med stranden vet jag. Har sett lite tips på matställen och boende på egna siter och blivit lockad av det jag sett. Har inget behov av att bo "mitt i smeten" så stora är ej avstånden, skönt att promenara lite. Sen kan det ju vara så om man har tur att det kan bli något bättre pris om man inte bor precis centralt. Vi luskar vidare. Snart är det vår, eller har den kanske smugit sig på ?

ramses
2009-08-13, 11:30
Hur gick det med vårt boende i Adamas? Jo tack mycket bra. Ett av de bästa boendena vi någon gång haft, faktiskt. Hotel Ostria har studios i huset där ägarna bor. Kan lova att det var "hotellstandard". Jättefräscht, läckra möbler och städningen ska vi bara inte tala om. Hade i princip hela nedergården för oss själva, alltid skugga...Vår värdinna bjöd oss på något varje dag och presenterade oss för deras könslösa sköldpadda. Det var svårt att åka därifrån faktiskt. Trivdes mycket bra på Milos. Men att äta på kvällen- då valde vi att åka upp till Plaka. Men vilken natur, vilka bad, vilken båttur --- ska tillbaka någon gång.

Berra
2009-08-13, 18:41
Hej
Låter intressant med studion på Hotel Ostria. Planen för mig och min fru är att komma till Milos från Amorgos 4 sept med 4-5 övernattningar. Hur mycket betalade ni per natt för studion?

Berra

ramses
2009-08-13, 19:19
Berra, kolla din inkorg..

ramses
2009-08-19, 22:57
Hur gick det , Berra?

Berra
2009-08-23, 18:11
Hej
Samma pris som ni, har bokat rum nr 4

Åker till Aten nu på lördag planen är Naxos ett par dagar sedan Amorgos och där ifrån till Milos. Vi har 3v på oss så vi får se vad det blir efter Milos ev Sifnos och Serfios

Berra_B-anana

ramses
2009-08-23, 18:26
Roligt att få veta Berra. Ha en jättebra resa.

Janérik
2009-08-23, 22:56
Tydligen har man haft lite problem med båten Seajet (enligt Kathimerini) som ni väl har tänkt använda mellan Amorgos och Milos, kan vara skäl att kolla upp på plats hur det ser ut några dagar på förhand.

Mvh Janérik

Berra
2009-08-26, 20:59
HEJ
Jo jag vet det så det finns en plan B att ta Kenteris 1 från Paros antingen den 4/9 eller 6/9. Men tack ändå för upplysningen

Berra

ramses
2009-10-16, 14:07
Nyfiken- hur blev er resa Berra? Fungerade det med Milos - hoppas Ostria var till belåtenhet.

Berra
2009-10-20, 19:20
Hej
Det blev inte så lyckat. Vi blev kvar på Amorgos till 7/9 så rummet på Ostria avbokades. Bodde på Vamvounis Apartments så boendet var det inget fel på, men vädret, regn och blåst i 3 dagar, vi fick nog och bestämde oss att åka till Paros. Där blev vi kvar 3 dagar. Avslutade med sista vecka på Naxos. Hade tänkt några dagar på Iraklia men det får vi ta till nästa år vi har nämligen redan bokat nästa resa. Flyger med Hungarian Air Arlanda-Aten 3/9-24/9

//Berra