handdator

Visa fullständig version : Färskpotatis


monica
2009-02-13, 11:54
I dag har jag plockat upp 12 färskpotatisar i min stora blomlåda, jag satte ner 4 potatisar och de har växt och blivit stora gröna plantor.

Eftersom vi ska få kallt i helgen kanske tom snö så tänkte jag att lika bra att plocka upp dem, trodde väl inte att det skulle bli nåt men fram kom 12 potatisar. :eek:

I morgon när vi kör sonen till svenska skolan stannar vi till på IKEA och köper sill, knäckebröd och nubbe.

Och på söndag kommer dottern från Sverige med massa plockgodis, vilken härlig helg detta blir i svensk anda _B-anana_B-anana_B-anana


Monica, som gillar mat och svenskt plockgodis

puttelino
2009-02-13, 12:05
Oj,det låter härligt,med färskpotatis!!
Va mysigt:)

Ja,lösgodis är verkligen uppskattat när man är i Grekland,jag har alltid med mig ett "lass" till mig själv när jag åker ner:)
Har Ikea där svenskt godis?
Vart bor du i Aten och har du bott där länge?
Min sambos familj bor där ,så vi är där varje år,men jag får lite panik på storleken.....stan tar ju aldrig slut!
Men den har sin charm....

Den svenska skolan du talar om,är det grundskolan endast?

Hoppas du får en trevlig helg i svensk anda nu...
Här i Göteborg är det -9 just nu o soligt!!
Hälsn Kattis



I dag har jag plockat upp 12 färskpotatisar i min stora blomlåda, jag satte ner 4 potatisar och de har växt och blivit stora gröna plantor.

Eftersom vi ska få kallt i helgen kanske tom snö så tänkte jag att lika bra att plocka upp dem, trodde väl inte att det skulle bli nåt men fram kom 12 potatisar. :eek:

I morgon när vi kör sonen till svenska skolan stannar vi till på IKEA och köper sill, knäckebröd och nubbe.

Och på söndag kommer dottern från Sverige med massa plockgodis, vilken härlig helg detta blir i svensk anda _B-anana_B-anana_B-anana


Monica, som gillar mat och svenskt plockgodis

monica
2009-02-13, 12:18
Oj,det låter härligt,med färskpotatis!!
Va mysigt:)

Har Ikea där svenskt godis?
Vart bor du i Aten och har du bott där länge?
Min sambos familj bor där ,så vi är där varje år,men jag får lite panik på storleken.....stan tar ju aldrig slut!
Men den har sin charm....

Den svenska skolan du talar om,är det grundskolan endast?

Hälsn Kattis

Hej Kattis

Jo, IKEA har svenskt godis men inte plockgodis,snyft_drop

Jag bor lite utanför Athen i en stad som heter Menidi och jag kan erkänna att jag är ingen stor besökare av Athen, tycker det är för rörigt och bullrigt. Min stad är en stor stad så jag känner inte behovet av att åka till Athen, jag hittar allt i min egen stad.

Den svenska skolan är grundskola och gymnasie, har barnen klarat Tisusprovet när de är ca 16, 17 år beroende på deras nivå så gäller det som om de hade gått i skola i Sverige.

De kan alltså söka in på universitet eller högskola direkt om de vill flytta till Sverige. Det är knorr på lördagsmorgonen när de ska upp, men de har en stor fördel att kunna välja när de blir större.

Hej, och ha en trevlig helg