handdator

Visa fullständig version : Boende i Pylos?


happy
2009-02-11, 21:05
Vi planerar en rundresa i Peloponnesos i juni med hyrbil. Tänkte bo fyra nätter i Pylos eftersom det verkar vara en mysig stad och bila till sevärdheter runt omkring. Är det någon som känner till något ok men inte alltför dyrt boende i Pylos? Vi är en familj på fem personer.
Tacksam för alla tips!
Happy

Agda
2009-02-12, 09:07
Hej! Det finns flera mysiga hotell i hela stan men vid hamnen (riktning mot fortet) finns det några. Det är lugnt, alldeles vid stranden, väldigt nära centrum,inga backar,lätt att parkera. Namnen på dem kommer jag tyvärr inte ihåg.Men det är bara att åka dit och gå in och titta på rummen och välja det som ni tycker bäst om.Parkera då på hamnplanen (piren) så har ni ett bra utgångsläge och kan gå runt bland hotellen.
Vill ni ha hotell med pool så ligger de flesta upp utmed berget (vägen till Kalamata) men då blir det mycket gå uppför.

Agda

happy
2009-02-13, 20:55
Tack för svar Agda. Någon som vet om man vågar åka utan bokade rum en familj med 3 barn? Vad kan man räkna med att få betala?

Agda
2009-02-14, 09:39
Priser finns på alla nivåer men jag kan tänka mig att ni får betala €50-70 eftersom ni är 5 stycken. Det är inga problem att åka "obokat" för det finns så många ställen att välja mellan allt från bungalows på campingplatser till lyxhotell.Ni har ju också Methoni (11km från Pylos) och Finikounda (21km från Pylos) att välja på.Jag rekommenderar er att åka runt och titta.
/Agda

Soleil
2009-05-07, 13:18
Vi bodde på Philip, ett bra hotell, fin utsikt mot havet, en bra restaurant också.