handdator

Visa fullständig version : Hotell med närhet till aktiviteter


dhallen
2009-02-10, 14:45
Jag tänkte ta med mig familjen till Korfu i sommar. Vi vill ha ett familjeanpassat hotell med barnpool och dylikt. Men det är även viktigt att man på kvällarna här nära till aktiviteter som shopping, mycket restauranger och annat som livar upp. Det är förstås dock en fördel om själva området där hotellet ligger är relativt lugnt (inga bargator helst :) )

Jag har inte alls koll på orterna förutom att flera verkar rätt lugna, finns det nåt tipps på orter som är lite mer händelserika men ändå trevliga att bo i?

Arne
2009-02-10, 15:32
Det förmenas att Agios Gordis skulle kunna vara en by ni skulle komma att gilla.

Jag ska plocka fram ett litet bildgalleri att bifoga framöver. Vi tog oss boende på Ireni Hotel, och där fanns såväl pool som närhet till fin badstrand.

Lägg därtill utmärkta tavernor, lugnt läge samt vacker natur och bra prisbild!!

Vad mera kunna man begära??

Ja, nu har jag tagit fram lite bilder från AG Gordis. Efter konsultation med Hustrun kan jag meddela att det på Hotel Ireni finnes en utmärkt barnpool också, förutom den excellenta vuxenpooolen. Det går att få frukost och lättare maträtter uppe vid poolen också.

Om ni ska boka Ireni, tänk då gärna på att det kan vara en fördel att få en studio med balkongen ut mot bergen/baksidan, enär det stundtals kunna vara en enerverande trafik på gatan nedanför om man har sin studio åt gatan.

Goda bussförbindelser finns med Corfu Town från AG Gordos. Resan tar dryga timmen.
Bildlänk: http://www.sendpix.com/albums/09021007/l8hc0xvvxm/

Arne