handdator

Visa fullständig version : Zakynthos


jenny.lundstrom
2009-02-02, 20:29
Vi åker till Zakynthos i mitten av maj och skall bo på Windmill bay. Är det någon som bott där? Vad bör man inte missa och vad kan man gott hoppa över? Vi har två småkillar på 4 och 2 år, vad finns speciellt som vi bör göra med dem? Tipsa gärna om resturanger i Agassi.

Tack, tack!bye_bye

Rob Roc
2009-02-06, 15:00
Bästa restaurangerna är enligt mig Zeus och Ethnic. De ligger i princip mitt emot varandra på huvudgatan.

AnnaHelena
2009-02-22, 15:59
Bodde i Argassi i Augusti. Mysig ort med många trevliga restauranter. Vi gillade "Elena" och "Green frog", samt en som jag ej kommer ihåg namnet på. Den ligger i alla fall en bit upp på huvudgatan på höger sida - vi åt gott mexikanskt där (Om man vill ha lite variation) Det var ett fint ställe med vita linnedukar på borden vill jag minnas...
Ett tips till barnen: Badskor. Fanns en del sjöborrar i Argassi. Aj aj aj....
En fin strand vi tog bussen till en dag heter "Porto Zorro" - den kan jag varmt rekomendera. Härlig sandbotten, rent och klart vatten och ganska långgrunt. En bit att gå från bussen, men man kan ju hyra bil eller ta taxi.
Hoppas ni blir nöjda med resan.bye_bye

jenny.lundstrom
2009-03-03, 19:30
Tack för tipsen! Särskilt det där med badskorna, det är inget vidare om ungarna trampar på sjöborrar - hela semestern förstörd :-(

Enigma
2009-03-03, 19:49
Vi åker till Zakynthos i mitten av maj och skall bo på Windmill bay. Vad bör man inte missa och vad kan man gott hoppa över? Vi har två småkillar på 4 och 2 år, vad finns speciellt som vi bör göra med dem? Tipsa gärna om resturanger i Agassi.

Tack, tack!bye_bye

Det finns fina bilder och mycket bra tips vad kan man se, äta och göra under en vistelse på ön i e-guiden om Zakynthos. Du kan beställa den på Kalimera för 50 kronor. Mycket enkelt! Vi köpte den eftersom vi åker till Kefalonia i mitten av maj men vill ta bil och göra en rundresa också på Zakynthos. Det verkar vara spännande enligt Kalimera guiden.

Hälsningar
Enigma

Rob Roc
2009-03-11, 16:32
Bodde i Argassi i Augusti. Mysig ort med många trevliga restauranter. Vi gillade "Elena" och "Green frog", samt en som jag ej kommer ihåg namnet på. Den ligger i alla fall en bit upp på huvudgatan på höger sida - vi åt gott mexikanskt där (Om man vill ha lite variation) Det var ett fint ställe med vita linnedukar på borden vill jag minnas...
Ett tips till barnen: Badskor. Fanns en del sjöborrar i Argassi. Aj aj aj....
En fin strand vi tog bussen till en dag heter "Porto Zorro" - den kan jag varmt rekomendera. Härlig sandbotten, rent och klart vatten och ganska långgrunt. En bit att gå från bussen, men man kan ju hyra bil eller ta taxi.
Hoppas ni blir nöjda med resan.bye_bye

Hmm... förklarar den smärta jag fick i foten vid ett kvällsbad.

Ang restauranger så tycker jag att man genrellt kan säga att de restauranger som ligger på taken är aningen sämre. Kanske bara en slump.