handdator

Visa fullständig version : Bokad resa i juni!


Cujjo
2009-01-29, 20:51
Tänkte bara dela med mig och berätta att jag och 2 till åker en vecka till Skiathos i juni! :) Bokat och klart! :)
Det ska bli jätteroligt! Det är dessutom första gången jag åker till Grekland. :)

Vi ska bo på "Arko Megali Ammos", som skulle ligga ungefär 50 meter från Mengali Ammos stranden, och cirka 500 meter från "Skiathos stad".

Så nu är jag bara lite nyfiken...
Har någon annan bott på hotellet? Vad är era erfarenheter därifrån i så fall?

Har nån något tips på en restaurang/strand/affär som vi bara inte får missa? :) Sånt kan alltid vara kul att höra!
Och finns det något som vi absolut VILL missa? ;)

Dessutom har jag hört att det ska gå bussar till olika stränder och liknande? Kan någon i huvudet det ungefära priset, är det dyrt? Och går dom bussarna ofta?
Sen hörde jag även att man kunde åka över till någon i närheten. Frågorna är ungefär desamma där... Och vad gäller det, är det värt att åka över? :)

Ni behöver såklart inte svara på alla frågorna men kanske någon iaf, och speciellt om ni har något bra tips! :)

Är jätteglad, ska verkligen bli kul!
Tack för ett jättebra forum förresten och många glada, trevliga och hjälpsamma greklandsälskare! ;):)

Kalimera
2009-01-30, 08:27
Har nån något tips på en restaurang/strand/affär som vi bara inte får missa? Det finns ett 60-tal stränder på Skiathos, de flesta håller mycket hög kvalité. Mest känd är Koukounaries som ligger på sydvästra Skiathos. Där ligger även två andra fina stränder: Banana beach och Little Banana beach. Men det finns som sagt många andra stränder att välja på. Du kommer inte bli besviken!

http://www.kalimera.se/bilder/forum/skiathos_koukononaris.jpg

Koukounaries beach.

Dessutom har jag hört att det ska gå bussar till olika stränder och liknande? Buss till de flesta stränderna går 2-4 gånger i timmen från Skiathos stad. Det är billigt att åka buss och den stannar på många platser.

Sen hörde jag även att man kunde åka över till någon i närheten.Du kan göra dagsturer till öarna Skopelos och Alonissos, samt till den marina nationalparken utanför Alonissos. Har du tur får ni se delfiner. Du kan även göra en båtutflykt till den lilla badön Tsougria, och till Lalaria och Kastro i norr.

Homeros
2009-01-30, 13:29
Du kan även göra en båtutflykt till den lilla badön Tsougria, och till Lalaria och Kastro i norr.

Missa för guds skull inte utflykt över till badön Tsougria. Ta första båten från gamla hamnen vid 10.00. Resan över tar 15-20 minuter. Här finner du Greklands kanske finaste strand (Tsougrias Beach). Här är det lite Robison Crouse-känsla och ön är väldigt exotisk. Påminner mer om en paradisstrand borta i Malaysia. flabb_flab

Elisabet
2009-01-30, 15:01
Håller med Homeros, och tycker dessutom att ni inte heller ska missa båtturen runt ön (om vindarna tillåter). Ta den en av de första dagarna så får ni en bra uppfattning om ön och vilka stränder ni vill besöka.

Om bra tavernor finns det många tips i gamla trådar. Lusläs dom :)

Cujjo
2009-02-01, 13:21
Oj, tack för alla tipsen! :)Verkar jättemysigt, ska kopiera det ni skrev och spara. :)
Kul att folk är så hjälpsamma!

Och ska även kolla gamla poster då. :) Kommer nog bli jättekul!