handdator

Visa fullständig version : resan är nu bokad


Joanna karlsson
2009-01-28, 23:32
så det blev ännu en greklandsresa som vi inte trodde skulle bli av i sommar. Vi åker till Skiathos med Apollo den 10 augusti. Vi kommer att bo på Lenio, men efter vi bokat resan så läser jag här på forumet att det är skabbigt etc. Men min fråga ärnu, vad är det hemska med hotellet? Det har ju enligt apollo bara fått 2 solar och ett plus. Ni som har bott på Lenio, vad exakt är det som är dåligt? Är det fullt med kackerlackor? Är det bara allmänt slitet? Får man stötar från kontakterna? Jaa ni kanske förstår vad jag är ute efter?! Ang_elx

/ Joanna och sambo som läääängtar :D

Oliv-ewa
2009-01-29, 01:18
så det blev ännu en greklandsresa som vi inte trodde skulle bli av i sommar. Vi åker till Skiathos med Apollo den 10 augusti. Vi kommer att bo på Lenio, men efter vi bokat resan så läser jag här på forumet att det är skabbigt etc. Men min fråga ärnu, vad är det hemska med hotellet? Det har ju enligt apollo bara fått 2 solar och ett plus. Ni som har bott på Lenio, vad exakt är det som är dåligt? Är det fullt med kackerlackor? Är det bara allmänt slitet? Får man stötar från kontakterna? Jaa ni kanske förstår vad jag är ute efter?! Ang_elx

/ Joanna och sambo som läääängtar :D

Det är inga större fel på Lenio. Ett litet hotell med bra läge alldeles vid stranden och gångavstånd till stan. En bedårande havsutsikt (om du inte hamnar på markplan) från en stor balkong. Helmysig populär taverna som serverar bra mat som Kostas mamma lagar. När det gäller rummen så duger de gott. Visserligen inte städning och byte av handdukar varje dag, men det var inte heller utlovat. Kackerlackor fanns inte. När det gäller stötar i kontakterna var det tyvärr lite dåligt med det på den resan minns jag :-))) (men du har ju din med dig *hahaha*) Nää fortsätt du längta... för det gör jag varje dag!

Joanna karlsson
2009-01-29, 17:44
men så skönt att höra...då får vi hålla kvar hotellet då....Man vet ju aldrig vad folk menar när de skriver i sådana här forum..och vad de jämför med!
Ingen markbalkong här...no way...bor jag vid havet ska jag också se det, så balkong med havsutsikt blir det...
Haha...skrattade gott åt kontakterna...
Tar gärna emot andra tips vad gäller ön....vi har en budget på 10 000...bör man ha med sig mer eller klarar man sig? om man vill hyra vespa någon dag och sådär...och hur är vägarna? är de bra att köra vespa på... När vi var på Lesbos hade jag dödsångest när vi körde runt....så ni vet vad jag jämför med....

Klick
2009-02-14, 15:24
Hej Johanna!
Vi har själv aldrig bott på Lenio men ätit lunch och en och annan kvällsmat där i en veckas tid. Mycket god mat! Bra service! Har emellertid hört att det inte finns ac på rummen och i augusti kan det blir VARMT! Men det kanske går att ha en öppen balkongdörr om nätterna!

Lite tips om ön: Inne i Skiathos stad finns många bra tavernor. De bästa tycker vi är Dionysos och Asprolithos (den sista lite dyr men helt klart värt pengarna, beställ in Skiathos chicken som är helt gudomligt god. The windmill sägs också vara jättebra! Annars så är det jättemysigt att gå längs Papadiamitis street (stråket inne i Skiathos stad) när det är mörkt och det har blivit kväll. Kan liknas vid en enda stor folkfest! Sedan är ju stränderna på Skiathos jättebra. När vi var på Skiathos så åkte vi på utflykt till grannöarna Skopelos och Alonissos. På vägen till Skopelos visade man ut vart några av Mamma Mia spelades in. På vägen tillbaka till Skiathos fick vi höra intressanta myter och legender om ögruppen Sporaderna. Utflykten kostade 38 €/person och då ingick busstransfer.

Diverse kostnader:
2 solstolar med parasol på stranden Med ammos kostade ca 8€, taxi från Skiathis stad till hotellet i Meg ammos kostade ca 5-6 €, öl på taverna ca 3,50€ (beroende på var män är), en portion vattenmelon på taverna Lenio 2,50€, ouzo ca 2,50€ och buss från Koukonaries beach till meg ammos ca 1,40€. Kan tyvärr inte tipsa om vespa och dylikt för det har jag aldrig provat.

Ha en trevlig tur när det väl bär av, själv far vi ner 20 juli....

Dyveke