Logga in

Visa fullständig version : Arbeta på kreta

nicky
2009-01-27, 20:19
Hej! I slutet av april beger jag mig till Kreta för tredje sommaren i rad, för att stanna runt fyra månader eller mer. Och denna gång vill jag arbeta, Så jag undrar hur går man tillväga med arbetstillstånd (behöver man det?) och kan man fixa det ifrån sverige.

Och vet någon om det finns BILLIGA rum/lägenheter att hyra?

tack på förhand! :):)

litentuva
2009-01-28, 13:58
Hej! I slutet av april beger jag mig till Kreta för tredje sommaren i rad, för att stanna runt fyra månader eller mer. Och denna gång vill jag arbeta, Så jag undrar hur går man tillväga med arbetstillstånd (behöver man det?) och kan man fixa det ifrån sverige.

Och vet någon om det finns BILLIGA rum/lägenheter att hyra?

tack på förhand! :):)

Hej!
Kontakta gärna min goda vän Siwa på uzenet@gmail.com Hon har arbetat och bott på Kreta, Rethymno (numera bara sommartid) sen 1989 och har en hel del kontakter. På restaurangen där hon arbetar (och jag har gjort) behövs ofta personal under sommaren, dock gärna hela Juni Juli Augusti.
Arbetstillstånd behövs inte, men det varierar om arbetsgivarna är villiga anställa vitt eller svart. Dock mycket lätt för skandinaver att finna jobb på Kreta under sommarsässongen!
Hälsa att du kontaktar henne genom Kalimera sighten och "liten tuva" så vet hon!

Lycka till! (är lite avis;))

nicky
2009-01-30, 22:46
Tack så jätte mycket för hjälpen!! :) Ska höra av mig till henne!

litentuva
2009-01-31, 08:15
Tack så jätte mycket för hjälpen!! :) Ska höra av mig till henne!

Tipota (det var så lite) , bara kul att hjälpa till. Du kanske ska passa på att ta greklektioner av henne när du ändå är i farten. Kul att kunna lite när du kommer ned:)

nicky
2009-02-05, 15:41
Så nu har jag mejlat henne! :D

litentuva
2009-02-05, 16:21
Så nu har jag mejlat henne! :D

Lycka till!bye_bye