handdator

Visa fullständig version : Taxipris Chania flygplats - Paleochora


Oliven
2009-01-27, 09:15
Hej
Är det någon som vet ungefär hur mycket det kostar att åka taxi mellan flygplatsen Chania och Paleochora? Enkel väg alltså - och är det enkelt att
få tag i taxi ??
:)
//Oliven

Arne
2009-01-27, 09:27
År 2007 var det en kalimeramedlem som betalade enligt nedan.

"Ett tips. Boka taxi hemifrån. Vi fick problem när vi kom ner vid niotiden på
kvällen. Ingen ville köra oss till Paleochora. Till slut var det en som gick med
på rutten om han fick ta med sig ett par till halva vägen och fick betalt för
den resan extra. Det tar 1,5 timmar från Chania flygplats till P, varav 1 timma och tio minuter är krypkörning över bergen. 75 euro kostade resan.
Hem kan ni åka buss. Det går 3 eller 4 varje dag."


Arne

Lissi
2009-01-27, 09:51
Låter som ett billigare alternativ med övernattning i Chania och sen buss till Paleochora dan efter.;)

När vi skulle med hyrbil från Paleochora till Chania en mörk väll och svängde runt en kurva kom en taxibil med HÖG fart i kurvan på vår körbana. Han trodde nog att han var ensam på vägen..Jisses så rädda vi blev och Claes fick väja VÄLDIGT nära bergväggen vi hade på vår högra sida..Det räddaste jag varit i Grekland kan jag säga!

Lissi

Oliven
2009-01-27, 11:53
Tack för svar -känns som om transfern är ett bra alternativ i alla fall...
Vi tänkte vara lite självständiga för en gångs skull men det blir billigare och smidigare känns det som //Oliven

Netwolf
2009-03-14, 07:30
Vi bokade en Pal-taxi hemifrån. Han mötte upp på flyplatsen och den begärda barnstolen var med. Smidig resa över bergen mitt inatten som gick på 70 €.

Netwolf

lenapg
2009-03-14, 08:52
Vi bodde på Aris hotell förra året och han fixade taxi till oss för jag tror 70 eller maken säger 75€. Vi landade ca 21.00 och då stod taxichauffören i ankomsthallen med en skylt med våra namn på. Det var jätteskönt att bara hoppa in i taxin och sedan bli avsläppt vid hotellet. I år blir det taxi till Kalives där vi ska tillbringa några dagar innan vi ger oss iväg till Chora Sfakion!
Hälsar lenapg och Nisse :)