handdator

Visa fullständig version : Kalimeraträff i Lund


Lissi
2009-01-24, 17:47
Ja, så var det dags igen för årets begivenhet i Lund. :D
Jag pratar naturligtvis om Kalimeraträff på EROS.

Lördag den 18 april kl 18.30.

Samma förutsättningar som vanligt gäller: Ni som vill vara med ringer så småningom till 046 - 211 28 85 och anmäler er. Ev avbokningar sköter ni själva med restaurangen. Säg KALIMERATRÄFF när ni anmäler er.

Vill ni sen meddela även här i denna tråd att ni kommer så är det ju kul för oss andra också!

Att jag är så tidigt ute är NATURLIGTVIS för att Ni inte ska boka in annat denna helg!

Lissi - som tydligen blivit lokal festarrangör:D

Birgitta63
2009-01-24, 21:56
:) Hej Lissi !
Så roligt att det blir i Lund. Har ej haft chansen att gå tidigare och nu hoppas jag att det blir av.Bra att du är så tidigt ute. Ska lägga denna dag som min fridag på schemat.
Birgitta 63

Athina
2009-01-24, 22:17
Vi vill gärna försöka komma i år fast vi inte varit med tidigare. Bra att ni är ute i så god tid.:)

Lissi
2009-01-24, 22:40
ÅH så roligt med nya "ansikten"..Vi blir fler och fler för var år och träffarna blir allt trevligare:D
Ni är SÅ välkomna!

Lissi m fl

Antouan
2009-01-24, 23:45
Lissi - som tydligen blivit lokal festarrangör:D

Du gör det så bra Lissi, och vi är tacksam att du vill! flabb_flab

Jag ska också boka in dagen, sist var det riktigt trevligt så jag ser fram emot denna gång med.

/Antouan

CarinaN
2009-01-25, 00:23
Och vi kommer förstås!!!!_B-anana
Vi ser som vanligt fram emot den årliga Kalimerafesten i Lund.
Det ska bli kul att träffa både gamla känningar och er som kommer för första gången.

Carinabye_bye

Lissi
2009-01-25, 11:19
Jag ska också boka in dagen, sist var det riktigt trevligt så jag ser fram emot denna gång med.
/Antouan

Det är GÄSTERNA som gör festen!;)

..och Carina SJÄLVKLART räknar vi med er! Gästrummet är som vanligt ert:D

Lissi

PeterP
2009-01-25, 17:56
Låter trevligt med en träff i Lund. Kommer troligtvis. Vi har luffat flera gånger och ska ut i år igen, 3 veckor. /Peter & Lena, Staffanstorp

Lissi
2009-01-25, 18:02
Jamen det är väl klart att ni ska komma!! Vi blir fler och fler och vi brukar äta gott, prata,ofta ha levande musik och det brukar bli grekisk dans också...
Bor ni så nära som i Staffanstorp så blir det ju svårt att INTE komma;)...
Vi brukar ha några långväga gäster t ex Arvidsjaur( var det väl?), Göteborg och Uddevalla, och Kalmar mfl mfl..ingen nämnd och ingen glömd!!

Välkomna alla!

Lissi

Birgitta63
2009-01-25, 19:08
[quote=Lissi;157365]Jamen det är väl klart att ni ska komma!! Vi blir fler och fler och vi brukar äta gott, prata,ofta ha levande musik och det brukar bli grekisk dans också...
Bor ni så nära som i Staffanstorp så blir det ju svårt att INTE komma;)...
Vi brukar ha några långväga gäster t ex Arvidsjaur( var det väl?), Göteborg och Uddevalla, och Kalmar mfl mfl..ingen nämnd och ingen glömd!!

Välkomna alla!

Lissi[/q
uote]
Kalispera !
Tackar så mycket .
Efcharisto._B-anana
Birgitta 63

Lissi
2009-03-03, 13:46
Jag vill bara påminna lite om träffen i Lund 18 april!

Tveka inte utan anmäl er. Tel nr finns längst upp i tråden..

Lissi

MonkanS
2009-03-03, 17:58
Vill ha Kalimeraträff i Norrköping.. snyft_drop

Lissi
2009-03-03, 18:29
Vill ha Kalimeraträff i Norrköping.. snyft_drop

Enkelt fixat! Leta upp en Grekisk restaurang och sen samlar Du alla östgötar här på Kalimera till träff!;)

Lissi

Enigma
2009-03-03, 19:33
Vill ha Kalimeraträff i Norrköping.. snyft_drop

Finns det en grekisk restaurant i Norrköping? Vi känner två med mycket god mat i Linköping.

Enigma

MonkanS
2009-03-03, 20:16
Finns det en grekisk restaurant i Norrköping? Vi känner två med mycket god mat i Linköping.

Enigma
Finns två stycken i Norrköping med. Akropolis och Athena.

Men känner du för att dra igång nånting i Linköping så gärna för mig. Vi har ju den alldeles utmärkta pendeln som snabbt tar oss mellan de båda städerna.. :D

Enigma
2009-03-03, 23:06
Finns två stycken i Norrköping med. Akropolis och Athena.

Men känner du för att dra igång nånting i Linköping så gärna för mig. Vi har ju den alldeles utmärkta pendeln som snabbt tar oss mellan de båda städerna.. :D

Det skulle kunna gå att träffas antingen i Linköping eller i Norrköping och det skulle passa den 18 april perfekt för oss. Har du webbadresser till restauranger i Norrköping?

Det skulle vara roligt om det kunde komma även andra Kalimera medlemmar. Känner du några?

Jag skickar en privat mail till dig i morgon.

Hälsningar
Enigma

PeterP
2009-03-24, 22:27
Jag vill bara påminna lite om träffen i Lund 18 april!

Tveka inte utan anmäl er. Tel nr finns längst upp i tråden..

Lissi


Anmälda, så vi ses!

Hälsn/Peter & Lena

CarinaN
2009-03-26, 09:31
Anmälda, så vi ses!

Hälsn/Peter & Lena

Så kul!

Carinabye_bye

Lissi
2009-03-26, 16:38
Så jättekul!
Vad jag kan se här så blir vi väl åtminstone 10... men ALLA i Skåne med pendlingsavstånd och även alla övriga i Sverige utan sådant är VÄLKOMNA:D;).....

Bara 3 veckor tills vi ses.

Lissi

Tom
2009-03-26, 17:15
Hej !
Nu har vi oxå bokat . Vi ska bara hinna ta en vända till Poros/Peloponissos först ! flabb_flab
/ Tom & Bodil

snorfus
2009-03-26, 17:33
Vi har oxå bokat...:)

Celbe
2009-03-26, 18:51
Och jag ringde alldeles nyss och anmälde oss:D. Det var ett bra tag sedan jag skrev upp det i almanackan men senaste tiden har det varit ganska fullspäckat på jobbfronten så jag har inte riktigt kommit till skott.

Celbe

Lissi
2009-03-26, 19:21
Tänk, jag undrade just när jag skrev förra inlägget om "Landskronagänget" skulle komma i år;)
Nu blir jag riktigt glad!!!:D
Välkomna alla 4klapp_klap

Lissi

CarinaN
2009-03-26, 21:01
Vi ska bara hinna ta en vända till Poros/Peloponissos först ! flabb_flab
/ Tom & Bodil

Den som ändå kunde säga detsammasnyft_drop

Lissi... ni ska väl också "ta en liten vända" först?

Carina - som ser fram emot att träffa er allihop, både gamla och nya Kalimeravänner

Lissi
2009-03-26, 22:52
Lissi... ni ska väl också "ta en liten vända" först?
Carina


...jo det ska vi förstås;)

Lissi

Klick
2009-04-05, 18:00
Nu har även jag bokat!!!!! _B-anana Dags att leta upp tågtider så jag kan komma dit och hem!!!! Fler från Helsingborgstraktem som skall dit?

Lissi
2009-04-05, 18:07
Kul att Du kommer! Det går många tåg och jag tror att Du får sällskap en bit då det är flera från Landskrona som kommer;)

Lissi

snorfus
2009-04-14, 21:46
Snart e de Lördag, o Kalimeraträff:D!!. Roligt ska de bli.Det har varit dåligt med både Greklansresor o Kalimerabesök under lång tid för vår del, så träffen i Lund vill vi absolut inte missa. bye_bye

Lissi
2009-04-14, 21:48
Ja nu räknar vi ner!!!!! Jag har ingen riktig koll på hur många som kommer men det är tillräckligt många för en trevlig kväll i alla fall _B-anana_B-anana

Lissi

CarinaN
2009-04-14, 22:04
Vi längtar också till lördag!!!
Ser fram emot en härlig helg i vårsoliga Lund!!

Carina

Zanét
2009-04-15, 10:55
Detta är första gången sedan Kalimeraträffarna i Lund startade som vi inte kan vara med, men kanske en annan gång :). Vi har ju gått och blivit ölänningar och Skåne känns aningen avlägset och jobbet här tillåter inte ens den minsta tanke att resa ner till Lund, ens för en helg.

Önskar er en jättetrevlig kväll tillsammans och den som har lust kan ju alltid skicka en bild eller två till min epost.

Vi kanske rentav kan ordna en Kalimeraträff här på norra Öland framöver :D

//Zanét & Zissios bye_bye

Lissi
2009-04-15, 11:44
Vi tycker också att det är trist att ni inte är med, men det ÄR långt från norra Öland till Lund! Första skålen i ouzo blir till er!!:p;)

Nästa gång jag ordnar träff blir kanske i Kalmar och då blir det ju närmre och då sover ni över hos oss!!!:D

HA det gott och KRAM!

Lissi

CarinaN
2009-04-16, 12:13
Det kommer att bli tomt utan er på festen Zanét! Vi ska tänka på er under kvällen och ni lär säkert höra ifrån oss på ett eller annat sätt:).

Det vore väl häftigt med en Kalimerafest på Öland framöver:D! Eller åtminstone i Kalmar, det är ju inte SÅ långt som till Lund. Och boende finns som sagt antingen hos Lissi om de flyttat hit då, eller hos oss.

Carinabye_bye

MonkanS
2009-04-16, 17:21
Jag röstar för Kalmar till nästa Kalimeraträff... :D
Närmare för oss från Norrköping/Linköping med omnejd att ta oss till. Då kan vi enkelt ta bussen dit.. :)
Sen är det om man kan sova ett par timmar nånstans.. och sen ta morgonbussen hem igen... sovandes då.. Ang_elx

//Monica S

Lissi
2009-04-16, 17:46
JA, jag tror nog att Kalimeraträffarna kan ligga var som helst i landet, det blir fullt hus av Kalimeror från grannskapet.(Utom tydligen i Norrköping då;))
Det gäller bara att nån liksom "tar tag" i det. Det är ju inget extrajobb för någon då man ju själv bokar sina platser på restaurangen. Skillnad var det de första åren då några skötte allt med bokning och tog betalt i förväg osv...Men det var kul det också!
Undrar förresten hur många som var med första Kalimeraträffen 2001 i Stockholm som fortfarande är kvar på Kalimera?... Kanske ämne för en ny tråd:D

Lissi - som snart har "Kalmarfolket" här....Killarna ska på pub och se KFF antagligen mot Elfsborg;) och vi tjejer ska snacka och äta gott.... En bra uppladdning inför lördagen!

CarinaN
2009-04-16, 21:27
Nu har "Kalmarfolket" anlänt:DHar just blivit serverad god mat och dryck. Vinet var förstås från Cypern...:)
Gubbarna sitter på pub och hejar på Kalmar FF. Får väl se om de är på gott eller dåligt humör när de kommer hem om en stund.
Imorgon tar vi en runda till Tyskland för att shoppa loss, sen blir det kul med Kalimerafest på lördagflabb_flab.

Carinabye_bye

MonkanS
2009-04-16, 22:13
Får önska alla er som är på Kalimerafest i Lund i morgon en riktigt, riktigt trevlig kväll. Ät och drick gott och dansa loss ordentligt. Allt i grekisk anda.. klapp_klap _B-anana
Själv ska jag bugga loss hemma i Norrköping... i svensk anda.. :o

Monica S

Riitta
2009-04-18, 11:18
Jag önskar er en jättetrevlig fest i kväll_B-anana_B-anana Ni kan väl dansa för mig också:)

Riittabye_bye

Eva L
2009-04-18, 12:30
Hoppas ni får en trevlig kväll med god mat och härlig stämning. Själv ska jag på 30-års kalas då sonens sambo fyller år.

Eva

Hellen
2009-04-18, 13:13
Önskar er en trevlig kväll!!
// Helén & Rogerbye_bye

Zanét
2009-04-18, 22:32
Ringde precis dit och där var ett herrans oväsen :D

Det är ju grekisk påsk också och om drygt 30 min grekisk tid så går prästerna ut och dunkar kyrkportarna 3 gånger och avkunnar Xristos Anesti (kristus är uppstånden) och därmed är också den 40 dagar långa fastan över...

Kali Anastasi & Xronia Polla

//Zanét bye_bye

Klick
2009-04-19, 09:01
God morgon!
Ville bara tacka alla som var på Eros i går kväll för en mycket trevlig kvällbye_bye
Retsinan var god men dyr. Inte som i Grekland förståss....;)
Vi syns på nästa Kalimera-träff, som det verkar nu blir den av på Norra Öland i höst.flabb_flab

K

Lissi
2009-04-19, 11:36
Tack alla ni som var med och gjorde festen så trevlig!

Zanet och Marianne hade jag tel.kontakt med under kvällen. Vet inte hur mycket de hörde då stämningen var hög!

Nu finns visst planer för höstträff på Öland och vad gäller de vårliga träffarna i Lund så är stafettpinnen överlämnad till HELSINGBORG för våren 2010. Det kan vara kul att byta skåneort och kanske då också fler kan ta sig till träffarna.
Dessa 5 år jag ordnat träff har varit jättetrevliga och TACK alla vänner som kommit och trivts och bidragit med så mycket glädjeklapp_klap!!

Bilder från festen kommer senare under dagen.

Lissi

Celbe
2009-04-19, 14:30
Vi tackar också för en verkligt trevlig kväll i glada Kalimerors sällskap:D. Det har kanske varit en aning trögstartat idag men väl värt det;).

Celbe x 2

Klick
2009-04-19, 14:47
Det har kanske varit en aning trögstartat idag men väl värt det;).

Celbe x 2


Japp, jag instämmer! Jag har ändå varit uppe med tuppen och tvättat! Jag var inte pigg kl 7 på morgonen:o Ja se denna Retsinan:D

K

CarinaN
2009-04-19, 15:45
Även vi vill tacka för en trevlig kväll tillsammans med glada Kalimera-vänner!

Vi kom hem för en timme sen. Percy sitter nu på Fredrikskans och tittar på Kalmar FF:s hemma match mot Halmstad. Heja Kalmar!!!

Vi kommer gärna till en Kalimeraträff i Helsingborg nästa vår. Får väl se om det blir en Ölandsträff innan dess???

Carina

Lissi
2009-04-19, 16:36
Nu finns det ett album med bilder under Nätverk här ovan! Om jag skrivit något fel namn eller stavat fel var god och meddela mig så ändrar jag!

Än en gång tack alla deltagande!

Lissi

Hellen
2009-04-19, 16:52
Många kända ansiketen! Hej på Er!
Ångrar att vi inte åkte, hade planer på det men det blev inte så denna gången. Syns kanske i Helsingborg, det är ju inte lika långt bort som Lund :confused::D
// Helén

snorfus
2009-04-19, 21:50
Tack för en trevlig kväll.Det var bra stämning och fin musik.Ser fram emot Öland.Alltid roligt att träffa Kalimera vänner.
Kram från oss Carina och Snorfusbye_bye

Abi
2009-04-20, 11:43
Får väl se om det blir en Ölandsträff innan dess???

Carina

Det låter väldigt spännande klapp_klap

Nu finns det ett album med bilder under Nätverk här ovan!

Lissi

Tack för titten!
Jag fick inte med mig maken till Lund, och tyckte kanske inte själv heller det var så enkelt med hotellövernattning mm.
Det påbörjades ny altan på stugan i stället :).

Vi får invänta Öland eller Kalmar ;).

bye_byeAbi