handdator

Visa fullständig version : En läsupplevelse för oss som längtar....

sjöborren
2009-01-22, 10:53
Jeiá sás! Denna grå torsdagsmorgon sitter jag vid datorn för att leta efter tidtabeller för båtar mellan Rhodos och Tilos. Går båtarna ofta ... eller blir det en lång väntan? (vi kommer direkt från från flygplatsen).
Jag skriver båttidtabell Rhodos osv ... och plötsligt hamnar jag i Arne och Birgittas resedagbok från grekland år 2002! ... Hur båtarna går vet jag i skrivande stund inte, men vad gör det! Jag har just haft en fantastiskt underhållande läsupplevelse och jag hoppas att någon gång få råka Arne och Birgitta någonstans i grekiska övärlden, Och att vi då tillsammans kan klyva en flaska Retsina ...eller två.
mvh lilla sjöborren. :D

Arne
2009-01-22, 14:59
Ja du Sjöborren, detta värmer!!!

Just inlägg som detta sporrar oss att fortsätta med resebrev från öarna.
Stundtals kunna man fundera; Är det värt all möda man lägger ner på att
författa resebrev?? Är det någon som läser dem?? Får de ut något av resebreven?? Varför skriver ej så många Kalimeror resebrev??

Vi läser själva alla resebrev som publiceras här på Forumet och upplever att vi har stor nytta av all information vi erhåller inför kommande öluffarturer i Arkipelagen.

Önskan om att träffas i övärlden för att klyva ett krus förmenas vara ömsesidig!!

Arne och Hustru Birgitta

Mette
2009-01-22, 15:13
Ja vist er der nogen, der læser dem. Jeg for eksempel. Og med stor glæde...

På det sidste har jeg læst alle rejsebrev fra Fourni, Lipsi og Leros. Jeg håber, turen går dit til sommer.

Tusinde tak til alle rejsebrevsskrivere.

Mette

lenapg
2009-01-22, 17:36
Är det någon som läser dem?? Får de ut något av resebreven?? Varför skriver ej så många Kalimeror resebrev??

Vi läser själva alla resebrev som publiceras här på Forumet och upplever att vi har stor nytta av all information vi erhåller inför kommande öluffarturer i Arkipelagen.

Arne och Hustru Birgitta

Jag läser alla resebrev med stor behållning! Och blir så inspirerad att besöka nya platser! :) Önskar att jag också var lika duktig med pennan (tangenterna) men det vill liksom inte flyta på, som jag vill :o. Därför har det inte blivit några brev från mig, än så länge!
Hälsar LenaPG

Lissi
2009-01-22, 18:24
Önskar att jag också var lika duktig med pennan (tangenterna) men det vill liksom inte flyta på, som jag vill :o. Därför har det inte blivit några brev från mig, än så länge!
Hälsar LenaPG

..men nu blir trycket på Dig STORT Lena:D;)

Lissi - som ser fram emot ett resebrev från Dig!

monica
2009-01-23, 07:17
J
Just inlägg som detta sporrar oss att fortsätta med resebrev från öarna.
Stundtals kunna man fundera; Är det värt all möda man lägger ner på att
författa resebrev?? Är det någon som läser dem?? Får de ut något av resebreven?? Varför skriver ej så många Kalimeror resebrev??

Arne och Hustru Birgitta

Arne, jag kan nästan lova dig att många läser resebreven.
Även jag som lever i detta förtrollande vackra, ibland irriterande land, läser alla resebrev med förtjusning.

Alltid roligt att läsa om andras upplevelser, även för mig denna tid på året i Grekland då gråa, blåsiga, regniga dagar kommer som idag tex.

Skriv på alla ni duktiga

Monica

sjöborren
2009-01-23, 10:11
Angående varför så få skriver resebrev vet jag inte ... kanske tycker man helt enkelt inte om att skriva eller så vill man "ha resan" för sig själv? Personligen tycker jag om att skriva och bjuder gärna på en upplevelse från grekland. Ops! Hur kommer jag ur det här? :o Jo! Jag tycker kanske att mina små berättelser inte passar bland resebreven? Det är mer små "kåserier" från någon resa ... eller om något ämne här på Kalimera ...

mvh lilla sjöborren. :)

Aina
2009-01-23, 12:52
Roligt med resebreven på Kalimera. Jag tycker att de är många, inte få! :) Det har tagit tid för mig att få iväg resebreven, men när jag väl kommer igång att skriva är det ett sätt att återuppleva resan. Men svårt att veta vad som intresserar andra. Jag försöker fundera på vad jag själv skulle vilja veta, men det är ju inte säkert att det stämmer med andra. Man blir ju lite "insnöad" (kanske inte rätt ord när det gäller Grekland och våra resor i juli månad...) på sina egna upplevelser.

Men man läser och tar till sig vad man vill. Kul med resebreven och de som gillar att ta bilder och skriva, ska absolut göra det, men det ska inte kännas som ett krav. Roligt när det blir lite olika stil på dem: resedagbok dag gör dag, reportage, fokus på foto, teckningar, inre upplevelser, praktiska tips. De fyller olika funktion.

dromprinsen
2009-01-23, 14:27
Hej, läser med stort intresse och nyfikenhet de reseberättelser som publiceras här. Det är lika roligt och spännande varje gånng att se hur andra har upplevt sin senaste resa i Grekland.

Arne och Birgitta, Era berättelser är suveräna och vad ni än gör så sluta inte att skriva!

Janne

Lissi
2009-01-23, 14:56
Det är jättekul med resebreven att läsa OCH att skriva, men IBLAND bara IBLAND kan jag tycka att kanske inte precis varje frukost, varje lunch måste skrivas om;)
Jag skrev mer ingående förr , men har övergått till fotoresebrev, med en liten inledning och sen bara bilder, just för att kanske locka någon till ett nytt resmål.
Fast sommarens fotoresebrev innehöll ett foto på den goa grekiske farbrorn som dök upp när vi var och vandrade vid Volax. DEN bilden hade kanske varit bra att spara till "Typiskt Grekland"när jag tänker efter:rolleyes::D
Så ni som tycker det är jobbigt att skriva, gör fotoresebrev istället!

Lissi - som slänger sig över ALLA resebrev oavsett form

Bea
2009-01-23, 16:48
Jag läser också alla resebrev, även från de öar som inte lockar särskilt... Och en bild säger ju som bekant mer än tusen ord, så fotoresebrev är minst lika intressanta, och kanske lättare att få iväg om man drabbas av skrivkramp. Vi skriver också resebrev (nästan) varje gång vi är i väg, det är lite kul tycker jag. På flygplatsen i Athen förra sommaren så var det en tjej som kände igen oss på våra namn från vårt resebrev dessförinnan. Det var kul att få bekräftelsen att någon tagit sig tid att läsa!

Bea

91kg
2009-01-23, 17:29
Jag tycker fler kunde skriva resebrev och vill man inte skriva så mycket så kanske man har fina kort att visa med lite kommentarer.

Själv kände jag efter haft glädje av Kalimera att jag ville bjussa tebaks, men även pränta ned lite minnen för lillan att ta fram en gång då hon blir äldre.

Mvh!