handdator

Visa fullständig version : I valet och kvalet


Monica P
2009-01-21, 15:56
Stod och tittade genom köksfönstret och fick en rolig illustration till uttrycket "i valet och kvalet". Jag stekte kotletter, men hade skurit bort benbitar med lite kött på, det blev en fem-sex bitar och lite annat, som jag slängde ut till katterna.
Vi har en lite pyttekatt som föddes sent i höstas, och han var nu först framme och satte tänderna i den största biten. Sen visste han inte vad han skulle göra med den!
-Släppa taget för att börja tugga på den när fem större katter stirrade glupskt?
-Smita iväg, men då måste han ju förbi de stora katterna?

Han våndades och morrade tills de flesta tröttnade på spelet och gick iväg, då först började han gnaga och slita. En liten tuffing.

Själv har jag samma vånda när jag nu städar garderoben. Behålla? Slänga? Klippa mattrasor? Lämna till nån insamling?

Ja, jag vet att det bara är januari, än är det vinter kvar, säger mor, men jag vill rensa redan nu.

Den där skinnjackan har jag inte använt på fyra år. De där tröjorna blir aldrig vita igen. De där skorna slängde jag väl i fjol? Varför behåller jag en kjol som jag aldrig kommer att använda?

Sen är det rea på stan med utomordentligt intressanta priser...

Svåra beslut, håll med mig.

Lissi
2009-01-21, 17:22
:D:D:D..visst är det och så skäms man för det är ju ett I-landsproblem och världen utanför ser förskräcklig ut. Men visst måste vi väl få ha dessa problem att glädjas åt!
Tack för Dina tankar!

Lissi

monica
2009-01-21, 18:36
Den där skinnjackan har jag inte använt på fyra år. De där tröjorna blir aldrig vita igen. De där skorna slängde jag väl i fjol? Varför behåller jag en kjol som jag aldrig kommer att använda?

Sen är det rea på stan med utomordentligt intressanta priser...

Svåra beslut, håll med mig.


Verkligen intressanta priser :)

Idag var jag på rean och hittade lite smått och gott, min ursäkt för att handla är att jag gått ner i vikt ;) Åja, inte så värst mycket men tillräckligt för att döva samvetet lite ialla fall Ang_elx

Ska nog oxå ta och rensa garderoberna, det är ändå så grått och regnigt så kan man ju njuta när solen tittar fram igen.