handdator

Visa fullständig version : Litsa´s Lefkoniko Beach, Rethymnon


kreta09
2009-01-17, 23:51
Hej!

Jag behöver lite hjälp. Jag och några tjejkompisar funderar på att åka till rethymnon i juni nu i sommar. Hotellet vi funderar på är Litsa´s Lefkoniko Beach, eller med det andra namnet Lefkoniko Bay. Någon som har besökt hotellet och har några åsikter?

Vi är 18år gammla, vad tror ni är staden och hotellet rätt för oss om vi letar efter fest men också en mysig stad med kulturella arv och inte bara turismfest varje kväll?

Tack på förhand!:)

sahar
2009-01-18, 01:33
Vi var i Rethymnon i september och oturligt nog bokade vi Lefkoniko Seaside utan att fundera så mycket på saken, hotellet föll oss inte ismaken tyvärr då det var mycket slitet, alldeles vid vägen med mycket trafikljud och sämre standard. Jag tror jag blandade ihop alla Lefkoniko hotellena och därför valde fel. Vi fick betala extra och byta hotell och bodde på Olympic som låg lite längre bort från centrum men det var ändå inte långt att gå till centrum. Vad jag minns såg Litsa´s bättre och fräschare ut och låg inte heller alldeles vid vägen.
Rethymnon var en mysig stad som jag skulle nog tro passar alla, i Gamla staden kunde man strosa runt och det fanns många gamla byggnader att se. Kyrkan mitt i stan var en av de vackraste jag sett och det fanns stort utbud av tavernor, barer och affärer så ni lär inte få det tråkigt.

beeatrice
2009-01-24, 23:55
Jag vet inte med Litsa's , men Rethymnon är nog precis vad du letar efter som stad! Underbart partyliv samtidigt som det är otroligt vackert med fortezzan och om man bara kommer bort från huvudgatan möts man verkligen av det typiska grekiska. Helt perfekt!

nekjam
2009-02-05, 10:47
Om jag inte minns alldeles fel, så har det skrivits tidigare om dessa hotell här på kalimera. Sök så hittar du säkert dessa inlägg, det var nog förra året tror jag.
Rethymnon blir kanon för Er.
Lycka Till

aake
2009-02-05, 14:28
Undvik Lefkoniko Seaside.Vi bodde där för 15 år sedan vid vårt andra besök i Rethymnon. Vi var yngre då och brydde oss inte så mycket över standarden som då inte var något att skryta om.:(Stark trafik på "strandgatan" som måste korsas på väg till stranden,men mitt emot entren fanns det en bonde med getter på tomten.Gulligt!! Döm om vår förvåning då vi skulle duscha.Munstycket fanns direkt över toalettstolen! Då kunde man göra två saker på samma gång.snyft_dropEfter det besöket har vi bott ett tjugofemtal gånger i Reth.och alltid trivts och det känns som vårt andra hem.
Ta något av systerhotellen och ni kommer att trivas.Risken är att ni bara måste tillbaka så fort som möjligt.Trevlig semester.

aake

nicky
2009-02-05, 16:45
Marel & Ammos (lägenhets hotell) är super! :)

Ha så trevligt på Rethymnon, vi kanske ses i vimmlet!

/niki

zoniana
2009-02-15, 20:38
,Har bott på detta hotell och tycker det är toppen. Rethymnon är en stad för alla gott om både kul och kultur samt strand, hotellet helt ok med vänlig personal samt bra pooler. Hoppas ni får det kul. Kan tala om att jag varit på Kreta, rethymnon varje år sen 77Hej!

Jag behöver lite hjälp. Jag och några tjejkompisar funderar på att åka till rethymnon i juni nu i sommar. Hotellet vi funderar på är Litsa´s Lefkoniko Beach, eller med det andra namnet Lefkoniko Bay. Någon som har besökt hotellet och har några åsikter?

Vi är 18år gammla, vad tror ni är staden och hotellet rätt för oss om vi letar efter fest men också en mysig stad med kulturella arv och inte bara turismfest varje kväll?

Tack på förhand!:)