handdator

Visa fullständig version : Resebrevet från Andros, Tinos m m


inkfish
2005-08-24, 14:15
Tack för en mycket fin skildring av Tinos! Härlig läsning för en Tinossupporter:D

När jag har lite bättre tid ska jag rota fram Tinoskartan, trots vårt kryssande över ön visste jag inte att det ens fanns nåt som hette Livadiviken. Där lät enormt fint men jag har alltså aldrig varit där.

Det var verkligen roligt att läsa!

Eva L
2005-08-24, 14:24
Härligt att läsa om Folegandros. Dit vill jag igen. För några år sedan drev en belgisk lärarinna som var åretrunt bosatt på ön en mysig vinbar i Kastro där det serverades små smakbitar av mycket gott och grekiska kvalitetsviner på glas. Finns den kvar?

Konstaterar att ni någonstans i brevet skriver att vattnet var kallt och så regnade det också. Låter hemskt i juli. Jag tycker själv att några av kvällarna på årets semesterresa var alldeles för kalla och vattnet i havet var också väl svalkande men det var i juni. Minns också att vi hade en del kalla kvällar på Folegandros trots att det var i början av aug som ön besöktes.

Eva

Susie
2005-08-25, 09:35
Tak for et herligt rejsebrev. Specielt er jeg glad for, at der endelig er andre end jeg, der synes Andros er en fin ø klapp_klap .

Hilsen Susie

Kalimera
2005-08-26, 09:36
Jag blev väldigt sugen på att åka tillbaka till Tinos igen! Och Andros har jag nu lagt på listan över öar jag vill se, i två resebrev har jag nu läst gott om ön. För några veckor sedan fick jag ett mejl från en Andros-fan, det gjorde också att jag blev nyfiken på Andros. För övrigt enda ö i Kykladerna jag inte besökt, så det är på tiden...

PA
2005-08-26, 09:49
Hej


Givetvis är det på tiden att du Janne besöker Andros och ta gärna Skyros i samma vända!

Vinbaren på Folegandros den såg vi inte, så jag kan inte svara varken ja eller nej på det

Det var kallt på Andros (samma helg störtregnade det i Athen när charterplanen landade), cirka 22-23 grader, mulet och duggregn den 3-4 juli, brrrr.

bye_bye

Kalimera
2005-08-26, 10:01
Givetvis är det på tiden att du Janne besöker Andros och ta gärna Skyros i samma vända! Susie (som svarade här ovan) tog Andros och Skyros på samma resa i år, så det verkar ju funka. Så nu har jag inget att skylla på. Nästa år...:)

Susie
2005-08-26, 13:02
OBS. Det er også lykkes mig at overtale:

Min bror, som er på Andros lige nu og giver øen pil op.

Min græsklærer og hendes mand skulle på 14 dages ø-hop i juni. De nåede ikke længere end Andros. De er vilde med at vandre og syntes, at de mange stier på øen var helt perfekte.

Hilsen/Susie