handdator

Visa fullständig version : Kalimera t-shirt?


KK
2009-01-16, 14:29
Har läst i något brev om kalimer t-shirt och kalimera linnen. Var och hur köper jag dessa plagg.

Ioslina
2009-01-16, 15:04
T-shirts och linnen

© Text & Bild: Janne Eklund / KALIMERA
För tillfället går det inte att köpa t-shirts eller linnen. Vi meddelar på Kalimera när butiken är öppen igen.
Janne/Kalimera


Har markerat och kopierat in din info här, går det bra Janne??:confused:

Kalimera
2009-01-16, 15:07
Har markerat och kopierat in din info här, går det bra Janne??Tack för hjälpen. :)

Ioslina
2009-01-16, 15:17
....passar på att vara "kalimera sekreterare" när man är hemma och är dunder snuvig!!...har sagt det förr, kalimera är bra att ha som sällskap vid förkylningar!:D

Lissi
2009-01-16, 15:37
.kalimera är bra att ha som sällskap vid förkylningar!:D

Instämmer helt!

Lissi - febrig och snorig på sin lediga dag:mad:

KK
2009-01-17, 21:58
Har läst i något brev om kalimer t-shirt och kalimera linnen. Var och hur köper jag dessa plagg.
Ursäkta men dumma frågor från en amatör, men varför är jag flyttad

Eva L
2009-01-17, 23:49
Jag kan sälja ett linne eller två i storlek medium färg svart eller blå. Har fler än jag behöver.

Eva

Mollybus
2009-01-18, 16:29
Finns det någon chans att det kommer tröjor och linnen till försäljning före april/maj? Hade tänkt mig att ge bort i present före vår resa.

Kalimera
2009-01-19, 09:23
Ursäkta men dumma frågor från en amatör, men varför är jag flyttadVi flyttar i regel trådar som handlar om en specifikt ämne om det finns ett mer lämpligt forum för tråden. I det här fallet var ämnet om Kalimera och då är det bättre om tråden ligger under Om Kalimera.

Kalimera
2009-01-19, 09:26
Finns det någon chans att det kommer tröjor och linnen till försäljning före april/maj?Som det ser ut idag kommer det inte några nya tröjor i vår, det är inte ens säkert att det någonsin kommer nya tröjor. Så ni som är lyckliga ägare till t-shirts eller linnen får hålla hårt i dem, de kan bli samlarobjekt i framtiden. :)

yeasou
2009-01-20, 08:23
Då får man alltså snåla på användandet av de tröjor som man köpt och har kvar! Trist!
Har jag missat någon färg? Jag har vit, grå, blå, gul, ljusblå Kalimera t-shirts och svart Kalispera t-shirt!
Yeasou_B-anana

Kalimera
2009-01-20, 21:33
Har jag missat någon färg? Jag har vit, grå, blå, gul, ljusblå Kalimera t-shirts och svart Kalispera t-shirt!Du har täckt hela spektrat Uffe. Såvida du inte vill ha ett pastellblått linne i storlek small eller medium, sådana har vi gott om. :)

yeasou
2009-01-20, 21:47
Tackar för det erbjudandet Janne:DMen jag tror att jag får hålla i mina gamla t-shirts. Linnen i de storlekar du erbjuder mig skulle bara räcka till som pannband för mig:p

Yeasouuffe_B-anana

Riitta
2009-01-20, 22:09
Hur skall detta gå om du slutar med tröjorna:eek:Det första som vännerna på Kalymnos frågar är att har jag några Kalimeratröjor med mig, för dom gamla börjar bli södertvättade:D

Riittabye_bye

Kalimera
2009-01-28, 17:45
Nu säljer vi ut lagret av tröjor och linnen. Läs mer här... (http://www.kalimera.se/bestall_sv.html)

Moster
2009-01-28, 18:09
Jag har precis mailat iväg vår beställning :) Nu är det bara att hålla tummarna att vi åtminstone får någon av tröjjorna vi beställt.

Moster :)

Lissi
2009-01-28, 18:46
Även jag var tillräckligt snabb. Beställningen på linnet bekräftad och betalningen skickad:D
HÄRLIGT, de bästa linnen jag haft...
Hoppas VERKLIGEN att nya varianter dyker upp så småningom. TACK för allt besvär så länge Janneklapp_klap

Lissi

Kalimera
2009-01-29, 08:41
Nu säljer vi ut lagret av tröjor och linnen. Läs mer här... (http://www.kalimera.se/bestall_sv.html)Det gick lite väl snabbt igår så jag fick stänga försäljningen ganska abrubt, några hann dock köpa. Nu är försäljningen igång igen. Först till kvarn gäller. Beställ här... (http://www.kalimera.se/bestall_sv.html)

Aina
2009-02-03, 14:59
Jag har aldrig i hela mitt liv känt behov av ett Kalimera-linne. Inte förrän nu när jag insåg att de höll på att ta slut! ;) Två linnen är betalda, ett till mig och ett till dottern. Jag ser fram emot att få dem och ännu mer att ha på mig mitt på Naxos i sommar!

yeasou
2009-02-03, 18:19
Tjohoooooo! Fick ett stort brevpaket i lådan idag!! Nu så kan man vara lägligt klädd vid sena bouzoukikvällar. Dumt att jag inte köpte alla svarta XXL t-shirts som fanns kvar:mad:Men 3 stycken fick jag i alla fall!
Tack Janne o Camilla
Hälsningar
Moster och Yeasou_B-anana

Lissi
2009-02-03, 18:24
Nu så kan man vara lägligt klädd vid sena bouzoukikvällar.Moster och Yeasou_B-anana
Ja det blir Du jättefin i...Garanterat!

Själv fick jag ett nytt Kalisperalinne i går...Nu har jag 5 linnen! 2 ljusblå och ett svart Kalimera-linne och 2 Kalispera..JÄTTESKÖNA!!

Lissi

Aina
2009-02-05, 21:30
Linnena kom idag. Jättesnygga, särskilt det svarta kalisperalinnet. Gladast är dottern, för hon får båda linnena. Jag är inte särskilt storväxt, men linnet sitter som slimmat och det trivs jag inte i (storlek M). Tur att dottern inte fick sin vilja igenom. Hon ville ha S.
Anneli

Klick
2009-03-23, 15:12
Som det ser ut idag kommer det inte några nya tröjor i vår, det är inte ens säkert att det någonsin kommer nya tröjor. Så ni som är lyckliga ägare till t-shirts eller linnen får hålla hårt i dem, de kan bli samlarobjekt i framtiden. :)


Jag är MKT lycklig ägare till en sådan tröja_B-anana Det värsta är att jag trodde att jag blev av med den när jag sorterade min låda och trodde att jag slängt den eftersom jag "växt" ur den och nästan hela helgen har jag gått och grämst mig och varit superduper-arg på mig själv :mad: Men idag hittade jag den när jag lyfte på en annan t-shirt och där låg den så fint... Jag blev så glad att jag nästan började gråta. Jag skall aldrig, aldrig, aldrig bli av med den...klapp_klap

K

Bengtraki
2011-04-14, 22:54
var beställer man en kalimera t-shirt?snyft_drop

Aina
2011-04-15, 18:12
Följdfråga: Kommer de någonsin tillbaka, Janne?
Aina

Kalimera
2011-04-15, 18:24
var beställer man en kalimera t-shirt?Vi säljer tyvärr inte t-shirts längre. Se mer nedan.

Följdfråga: Kommer de någonsin tillbaka, Janne?Jag hoppas det. Jag får många frågor om tröjor och linnen, så det finns ett behov. Den leverantör jag använde i alla år har bytt bransch, och där jag bor idag finns inga leverantörer. Det spelar egentligen ingen roll, men jag uppskattade den personliga service jag hade innan. Dessutom var den "gamla" leverantören ett stort fan av Grekland. :)

Hur som helst ska jag fundera på att ta in tröjor och linnen igen. Jag har själv inga kvar och jag vill gärna ha några. De är snygga och otroligt uppskattade i Grekland.

Sebastianfg
2012-01-12, 11:02
Hej Janne

Hur ser det ut på tröjfronten ? Kommer det några nya tröjor inom en snar framtid ?
Hade varit riktigt trevligt om det var så !

sjöborren
2012-01-12, 11:18
Håller med Sebastian. Min kalimeratröja är inte fresh längre - urblekt och med en och annan vin, oliv- och sololjefläck ...:cool:

Sjöborren; som nästa gång ska gardera sig med fler tröjor. :)

Hellen
2012-01-12, 11:30
Jag har två stycken ljusblå linnen storlek M som tyvärr inte passar min kroppsstorlek längre, någon som är intresserad av dessa? De är välanvända, hela och rena. Kvalitén på dem är mycket hög.

Birgitta63
2012-01-12, 12:21
Liten fråga på tröja om ja nu ska själv fixa.
Kalimera som står med grekiska bokstäver , hur ska de stavas så han kan skriva de när tröjan trycks ??
Birgitta

Hellen
2012-01-12, 12:31
Kalimera skrivs:

καλημέρα

på grekiska

Birgitta63
2012-01-12, 12:55
Ok, tack.
Hoppas nu att dem kan få till de . Vill att det ska stå så på framsidan samt baksida Kalimera .
Får väl ringa dit och försöka . Tänkte att vår son samt min man skulle få
varsin tröja i ljusblå .Roligt få se dem klädda i tröjan när vi är i Parga :)
Birgitta

Netwolf
2012-01-12, 13:12
Hur som helst ska jag fundera på att ta in tröjor och linnen igen. Jag har själv inga kvar och jag vill gärna ha några. De är snygga och otroligt uppskattade i Grekland.

Gör det, Janne! Jag vågar knappt använda de jag har kvar :eek:De används uteslutande i samband med Greklandstrippar, nuförtiden.

/Netwolf

Kalimera
2012-01-12, 14:51
Hur ser det ut på tröjfronten ? Kommer det några nya tröjor inom en snar framtid ?Tyvärr inte som det ser ut just nu.

Hade varit riktigt trevligt om det var så !Det tycker jag också, men som det ser ut just nu är det omöjligt.


http://www.kalimera.se/bilder/forum/kalimera.jpg

Visst är de snygga!

Sebastianfg
2012-01-12, 16:34
Ok Janne då vet jag. Jag designar en egen via någon webtryckare ;)Återkommer med bild ;)

Kalimera
2012-01-12, 16:45
)Återkommer med bildDet ser jag fram emot. :)

sjöborren
2012-01-12, 23:03
Snygg bild Janne! klapp_klap

Sunny12
2012-12-28, 16:27
Tyvärr inte som det ser ut just nu.

Det tycker jag också, men som det ser ut just nu är det omöjligt.


http://www.kalimera.se/bilder/forum/kalimera.jpg

Visst är de snygga!

Vad synd att jag inte var medlem på den tiden då kalimera-t-shirten fanns att köpa, skulle så gärna vilja haft en, eller flera och ett linne.
Janne kommer de att finnas till försäljning igen?

Mvh Sunny

Eva L
2012-12-28, 17:14
Jag har flera linnen och använder inte alla. Om du vill och har st M kan jag posta det till dig i ett kuvert efter helgerna. De är inte så stora i st tror att M motsvarar 36-38. Sitter ganska tajt på mig men jag är lite för "kurvig".

Eva

Sunny12
2012-12-28, 17:41
Jag har flera linnen och använder inte alla. Om du vill och har st M kan jag posta det till dig i ett kuvert efter helgerna. De är inte så stora i st tror att M motsvarar 36-38. Sitter ganska tajt på mig men jag är lite för "kurvig".

Eva

Vad snäll du är...tack gärna...:)...den storleken blir nog bra på mig, jag skickar ett PM till dig!

mvh Sunnybye_bye

Zaki
2012-12-29, 11:31
Kan inte någon på forumet med bra kontakter göra slag i saken och fixa ett parti linnen/tröjor om nu inte Janne har lust/tid? Det är väl synd att det inte finns några att tillgå nu när vi börjar närma oss säsong och efterfrågan är så stor?

Sunny12
2012-12-29, 12:11
Är ditt svar fortfarande nej! Janne??:confused:

Frågan om kalimera t-shirten togs ju upp igen för ett år sedan, är det något du funderat vidare på??

mvh Sunny

Kalimera
2012-12-29, 12:18
Frågan om kalimera t-shirten togs ju upp igen för ett år sedan, är det något du funderat vidare på??När jag flyttade från Stockholm flyttade jag även från den leverantör jag hade då. I början av december besökte jag ett tryckeri (http://www.rcreklam.se/page/1/hem.aspx) här i Karlskrona. De verkar vara hur bra som helst. När livet återgår till normala gängor ska jag kontakta dem igen.

Sunny12
2012-12-29, 12:23
När jag flyttade från Stockholm flyttade jag även från den leverantör jag hade då. I början av december besökte jag ett tryckeri här i Karlskrona. De verkar vara hur bra som helst. När livet återgår till normala gängor ska jag kontakta dem igen.

Låter toppen Janne!klapp_klap

Efterfrågan på tröjorna verkar ju vara rätt så stor!

zakka
2012-12-29, 15:52
När jag flyttade från Stockholm flyttade jag även från den leverantör jag hade då. I början av december besökte jag ett tryckeri (http://www.rcreklam.se/page/1/hem.aspx) här i Karlskrona. De verkar vara hur bra som helst. När livet återgår till normala gängor ska jag kontakta dem igen.

_B-ananaåh vad bra det låter!!! klapp_klapJag vill också väldigt gärna ha tröja/linne!

MVH zakka

Netwolf
2012-12-29, 16:32
Låter strålande, Janne! klapp_klap Tänk även på att vi män oxå bär linne. T-shirt blir rätt varmt i grekisk högsommarvärme. Ett annat tips är kepsar. Tänk va fräckt att ha en Kalimera-keps! Gärna vit eller blå.

Det finns ju allt möjligt faktiskt. Badbrallor/bikini/mankini (nä, inte det sista! :eek:), ryggsäckar, vattenflaskor eller varför inte bara klistermärken, helt enkelt. Då kan man ju tejpa dem på valfritt förmål.

Ser fram mot din kommande webshop! :)

/Netwolf

Klick
2012-12-29, 19:54
Ett annat tips är kepsar. Tänk va fräckt att ha en Kalimera-keps! Gärna vit eller blå.

Det finns ju allt möjligt faktiskt. Badbrallor/bikini/mankini (nä, inte det sista! :eek:), ryggsäckar, vattenflaskor eller varför inte bara klistermärken, helt enkelt. Då kan man ju tejpa dem på valfritt förmål.

Ser fram mot din kommande webshop! :)

/Netwolf

Instämmer att keps är en bra idé... Eftersom jag råkar bränna hårbotten varje sommar:o En annan idé är adresstaggar till resväskor:)

K

Sunny12
2012-12-29, 20:35
Låter strålande, Janne! klapp_klap Tänk även på att vi män oxå bär linne. T-shirt blir rätt varmt i grekisk högsommarvärme. Ett annat tips är kepsar. Tänk va fräckt att ha en Kalimera-keps! Gärna vit eller blå.

Det finns ju allt möjligt faktiskt. Badbrallor/bikini/mankini (nä, inte det sista! :eek:), ryggsäckar, vattenflaskor eller varför inte bara klistermärken, helt enkelt. Då kan man ju tejpa dem på valfritt förmål.

Ser fram mot din kommande webshop! :)

/Netwolf

Ja, jättebra tips med en kalimera-keps, jag använder alltid keps när jag tex går på vandringar och när solen är extra stark!..:)

IRSA
2012-12-29, 21:03
Skulle vara toppen. Tänk bara på att vi storvuxna också skulle vilja äga en T-shirt eller ett linne. Har en T-shirt (Den största storleken du sålde då) Den har jag aldrig fått användning av (för liten) Jättesynd på en sån fin T-shirt.....

Irene

Hasse
2012-12-29, 22:12
Jag har TVÅ st. Kalimera-kepsar, en beige och en blå som fanns till försäljning för ett antal år sedan. Heliga exemplar !

Har också några t-shirts men tyvärr inte den allra första helvita med stora Kalimera - K:et på ryggensnyft_drop Synd, den var verkligen tjusig, vit och blå. Den lyste lång väg och det är den enda jag sett andra Kalimera-medlemmar bära och då jag "tagit kontakt" vid valda tillfällen på öar.

Här är en bild på några jag äger, den vita är som sagt borta ur min ägo och ni ser bara dess framsida här. (se även blå keps !)

http://www.kalimera.nu/bilder/grekland2006/bilder/skiathos_hasse_07.jpg


/Hasse:cool:

Eva L
2012-12-30, 10:21
Jag har en beige kalimera keps men tycker att den är för varm.

Eva

Sunny12
2012-12-30, 14:01
Jag har en beige kalimera keps men tycker att den är för varm.

Eva

Jag brukar använda kepsar i 100% polyester ett material som jag upplever att jag inte blir så varm i.
Men det är klart det finns kepsar i mer täta material som man blir nästan svettig i, känns ju inte så fräsht förstås!!..:)

Sevasti & Eleni
2012-12-30, 17:25
Vi har varsitt T-shirt-ex av den första vita med blå text, den härligt knallgula med blå text, den grå med blå text, den uppmärsammade blå med vit Kalimeratext och den svarta med vit Kalisperatext, alla i (än så länge) gott skick.:) Då de inte finns att köpa mer har vi vårdat dem ömt, bla annat genom att tvätta dem för hand:D Vi har också varsin blå keps som nu börjar se solblekt ut:( Behövs snart nyttflabb_flab


Siw o Lenabye_byebye_bye

Aina
2012-12-30, 21:26
Låter positivt, Janne. Se bara till att det finns skandinaviska storlekar! ;) Brukar kunna skilja på storlekar när man handlar kläder söderut.
Aina

Eva L
2012-12-31, 11:47
Jag har sparat mina tröjor, som jag har i alla färger, som kuriosa. De är lite för stora enligt min smak och har använts ganska sällan och mest som sovplagg.
Bra om stl är normala vad det nu är i dessa tider.

Jag upplever att linnena var av hög kvalité.

Eva