Logga in

Visa fullständig version : Färre bokningar denna vår.

KK
2009-01-16, 10:36
Trist då Apollo drog in fredagsavågarna från Stockholm till Chania. Detta på grund av för få bokningar. Har att välja mellan tosrdag och lördag, dock osäkert om torsdagsavgången blir av. Var idag endast 14 personer bokade då. Det hinner säkert fyllas på under våren men eftersom jag måste ha anslutningsflyg vill jag känna mig säker på avgång. Hade hunnit boka anslutnig till fredag vilket kostar mig 500 kr att boka om, så man vill inte så gärna göra många ombokningar. Måste dessutom ha en övernattning då jag kommer tillbaka till ARN. Nåja -24 grader nu då längtar man verkligen till solen. :(

Eva L
2009-01-16, 11:38
Jag tror att bolagen bara skyller på för få bokningar. Många är vi säkert som inte har börjat fundera på sommarens resa än. Fler än vanligt kanske avvaktar vad vet man. Gissar att vi skämt bort bolagen med att boka tidigare och tidigare. Knappt hann jag boka vinterns Thailandsresa förrän det damp ner inbjudanden om rabatter för nästa vinter.

Eva

KK
2009-01-16, 12:36
Jag tror att bolagen bara skyller på för få bokningar. Många är vi säkert som inte har börjat fundera på sommarens resa än. Fler än vanligt kanske avvaktar vad vet man. Gissar att vi skämt bort bolagen med att boka tidigare och tidigare. Knappt hann jag boka vinterns Thailandsresa förrän det damp ner inbjudanden om rabatter för nästa vinter.

Eva
Håller fullständigt med dig. Jag tror oxå att många bokar sent inför denna sommar med tanke på oron på arbetsmarknaden. Tycker att apollo var väldigt försiktiga. Vi är två fam. och ville bo på ett mindre hotell, då vill man boka i tid. Detta var dessutom våran andra ändring. Vi hade bokat Mailyn först men blev flyttade till Merel vilket vi godkände. Apollo hade inte förhandlat klart med Marilyn fastän hotellet låg ute på deras sida. Skulle tro att det blir många sista minutenresor denna vår.

Kalimera
2009-01-16, 14:21
Trist då Apollo drog in fredagsavågarna från Stockholm till Chania. Jaha, det är indragningar där också. :( Undrar hur detta ska sluta. Hoppas det löser sig för dig.

Hoppas att SAS forsätter med sina flygningar till Aten, då kommer i alla fall jag iväg. :)

KK
2009-01-16, 15:09
Jaha, det är indragningar där också. :( Undrar hur detta ska sluta. Hoppas det löser sig för dig.

Hoppas att SAS forsätter med sina flygningar till Aten, då kommer i alla fall jag iväg. :)
Lördag lär jag ju komma iväg men trist att åka på merkostnader bara för att man har bokat tidigt. bye_bye