handdator

Visa fullständig version : Stränderna ?


Birgitta63
2009-01-14, 15:00
Stränderna som Limonari, Milia, Kastani, Hovolos var ligger dem på¨Skopelos ?
Vi ska bo på Denise som har 4 km till Stafilos och 500 m till Skopelos hamn.
Är det sandstrand på dem övriga ? Kan man bussa dit ?
Birgitta 63

Mette
2009-01-14, 15:09
Der er ingen rene sandstrande på Skopelos. Det er små rullesten - bedst synes jeg, så får man ikke sand over det hele flabb_flab

Strandene du nævner ligger på sydkysten - på busruten, du skal dog gå en lille bid. Det er meget nemt at tage sig dertil.

Mette

Birgitta63
2009-01-14, 17:56
Ok så stränderna ligger nära.Va är nära för dig då ?
Lång grunt eller djupt med en gång. Ni som gillar simma i detta turkosa vatten.
Hur gick det för er?
Birgitta 63

Mette
2009-01-14, 18:43
Det jeg mener er, efter du har kørt med bussen, så skal du gå en lille bid. Øen er kun 98 m2, så du er nær til alting.

På de fleste strande er det djupt med en gång. Det klareste og mest turkosa vatten i Grækenland, tror jeg ;)

Mette

Malena
2009-01-14, 19:26
Stränderna på Skopelos är underbara! Vattnet blir djupt snabbt och det är småsten eller hur man nu ska uttrycka det:confused: KLART och härligt turkost vatten. Från Skopelos by till Glossa tror jag det är endast 3 mil så ön är liten och bussen går hela vägen. Från du klivit av bussen är det en kort bit att gå till de olika stränderna som Mette skriver. Ett alternativ är att hyra bil några dagar och utforska ön och stränderna på egen hand. Inget konstigt eller svårt att köra där. Kolla upp noggrant med försäkring bara om ni ska hyra.

Denise har vi bott på bägge gångerna vi varit på Skopelos. Ett TOPPENBOENDE! Ägarinnan vars namn jag tappat är mycket vänlig och hjälper till med allt hon kan, vägbeskrivningar, taxi, bilhyra, restauranger etc. Be att få rum 301, det är det bästa med en underbar balkong i vinkel i två väderstreck!

Tom
2009-01-14, 20:06
Stränderna som Limonari, Milia, Kastani, Hovolos var ligger dem på¨Skopelos ?
Vi ska bo på Denise som har 4 km till Stafilos och 500 m till Skopelos hamn.
Är det sandstrand på dem övriga ? Kan man bussa dit ?
Birgitta 63

Hej !

Lite info kan du få om du går in på : skopelitissa.com !
En på Skopelos boende Norskas hemsida. Hon lägger in film & bilder
via You Tube.
Helt underbara bilder & videos från Skopelos : You Tube - länk : http://www.youtube.com/profile?user=Stissa2&view=videos

/ Tom

Assar
2009-01-14, 20:41
Jag har också bott på Denise. Själva hotellet är knappast något toppenboene, vi bodde nog för långt ner, och poolen som ligger i norr (aldrig sol) var kall o ingen badade. Det bästa med hotellet är UTSIKTEN och läget. Omgivningarna runt hotellet, med gamla stan, är näst intill unika.

Stränderna på Skopelos är i princip enbart stenstränder. Men jag är mest intresserad av själva vattnet och det är KANON, bland det bästa i Grekland, och jag har varit på många öar. Jag kan bara komma på Lefkas som är ännu bättre.

Bästa stränderna på Skopelos är Kastani, Hovolo och stranden bakom Stafiolos som jag just inte kommer på vad den heter. Även Glisteri och Panormos är definitivt värt ett besök. Egentligen menar jag inte stränderna, utan vattnet, det blågröna, som spelar i en särskild division.

Birgitta63
2009-01-14, 22:16
Det jeg mener er, efter du har kørt med bussen, så skal du gå en lille bid. Øen er kun 98 m2, så du er nær til alting.

På de fleste strande er det djupt med en gång. Det klareste og mest turkosa vatten i Grækenland, tror jeg ;)

Mette
Hej ! Tack så bra att veta. Låter bra när det är nära till allt.
Har tittat på en massa om Skopelos. Fina stränder !
Förstår att du har varit där 22 gånger på Skopelos. Där kan jag tänka mig att åka i fortsättningen. En ö som har det jag söker.
Birgitta 63

Birgitta63
2009-01-14, 22:28
Stränderna på Skopelos är underbara! Vattnet blir djupt snabbt och det är småsten eller hur man nu ska uttrycka det:confused: KLART och härligt turkost vatten. Från Skopelos by till Glossa tror jag det är endast 3 mil så ön är liten och bussen går hela vägen. Från du klivit av bussen är det en kort bit att gå till de olika stränderna som Mette skriver. Ett alternativ är att hyra bil några dagar och utforska ön och stränderna på egen hand. Inget konstigt eller svårt att köra där. Kolla upp noggrant med försäkring bara om ni ska hyra.

Denise har vi bott på bägge gångerna vi varit på Skopelos. Ett TOPPENBOENDE! Ägarinnan vars namn jag tappat är mycket vänlig och hjälper till med allt hon kan, vägbeskrivningar, taxi, bilhyra, restauranger etc. Be att få rum 301, det är det bästa med en underbar balkong i vinkel i två väderstreck!
Hej ! Tack. Låter bra med 301 men hur gör jag för att få turen att få just den ? Vi ska bo i ett dubbelrum på första enhet stod i allafall så på bokningen med havsutsikt + frukost. Nära till allt , bra fast vi är glada för promenader.
Kan man hyra cykel ?
Birgitta 63

Birgitta63
2009-01-14, 22:34
Hej !

Lite info kan du få om du går in på : skopelitissa.com !
En på Skopelos boende Norskas hemsida. Hon lägger in film & bilder
via You Tube.
Helt underbara bilder & videos från Skopelos : You Tube - länk : http://www.youtube.com/profile?user=Stissa2&view=videos

/ Tom
Hej ! Håller med till 100 %. Åh när vågbruset hördes och såg stranden blev jag så längtansfull. TACKAR !:)
Birgitta 63

Birgitta63
2009-01-14, 22:39
Hej Assar !
Hovolos kan jag ej hitta på kartan. Var ligger den ?
Birgitta 63

Kalimera
2009-01-15, 08:38
Hovolos kan jag ej hitta på kartan. Var ligger den ?Hovolos ligger mellan Kastani beach och byn Elios på västkusten. Stranden ser ut så här, du skymtar byn Elios i fjärran.

http://www.kalimera.se/bilder/forum/skopelos_hovolos.jpg

Malena
2009-01-15, 16:40
Jag har också bott på Denise. Själva hotellet är knappast något toppenboene, vi bodde nog för långt ner, och poolen som ligger i norr (aldrig sol) var kall o ingen badade. Det bästa med hotellet är UTSIKTEN och läget. Omgivningarna runt hotellet, med gamla stan, är näst intill unika.

Sant, hotellet och rummen i sig kvalificerar inte sig för ett toppbetyg. Rummen är små och enkla, jag tycker i och för sig att man inte behöver mer men det är ju olika. Nej mitt omdöme om Denise som ett toppenboende handlar förstås främst om utsikten. Obeskrivbar! Helt obeskrivbar. Man måste stå på balkongerna högt upp och njuta för att inse det magiska!
Omgivningarna och läget som du påpekar. Och också ägarinnans trevliga bemötande.

Malena
2009-01-15, 16:42
Hej ! Tack. Låter bra med 301 men hur gör jag för att få turen att få just den ? Vi ska bo i ett dubbelrum på första enhet stod i allafall så på bokningen med havsutsikt + frukost. Nära till allt , bra fast vi är glada för promenader.
Kan man hyra cykel ?
Birgitta 63

Säg att ni blivit rekommenderade rum högt upp och gärna 301 vid incheckning. Kan ägarinnan tillmötesgå det så gör hon det. Och finns inte just 301 så be i alla fall om att få bo uppåt i hotellet från entreplan.

Birgitta63
2009-01-15, 20:20
Säg att ni blivit rekommenderade rum högt upp och gärna 301 vid incheckning. Kan ägarinnan tillmötesgå det så gör hon det. Och finns inte just 301 så be i alla fall om att få bo uppåt i hotellet från entreplan.
Hej ! Du skriver att vi ska be om 301 vid incheckningen. Hur menar du ?
Ska vi ringa upp Apollo och be dom ge oss 301 med en gång. Kan man göra det hemma eller du menar nog när vi kommer till hotellet. Vi har ju bokat så tidigt tycker man men dom har väl redan satt in oss där nere var vi ska sova. Annars får vi chansa och göra som du skrev.
Har alltid undrat hur dom sätter in folk när man kommer dit i entren. Har man bokat tidigt kan man ha turen att få ett bättre rum och sist in lite mindre bra kanske.Vem vet ?
Birgitta 63

Birgitta63
2009-01-15, 20:31
Hovolos ligger mellan Kastani beach och byn Elios på västkusten. Stranden ser ut så här, du skymtar byn Elios i fjärran.

http://www.kalimera.se/bilder/forum/skopelos_hovolos.jpg
Hej Janne ! Tack för en jättefin bild från stranden. Vi ska bo i Skopelos stad/ Denise. Vet du möjligt vis hur långt det är dit från vårt? Går det buss till Milia ( hur långt är det dit?),Kastani,Velani beach ? Var går bussarna? kan man cykla dit?
Birgitta 63
Birgittakan 63

Peparithos
2009-01-16, 16:09
For å kommer til alle strendene på vestsiden av Skopelos tar dere buss fra havnen i Skopelos by. Bussen stopper ved Stafilos/ Velanio (4 km), der må dere gå ca 300 meter i nedoverbakke for å komme til begynnelse av stranden, neste busstopp er Agnondas (5,5km), stranden ligger ved veien, 2 tavernaer og en minimarket, Limnonari (6km), der må dere gå ca 800 meter i nedoverbakke for å kommer til stranden, 2 tavernaer. Panormos (11km) ligger langs veien, liten landsby med mange spisesteder og to minimarkets. Herfra kan dere gå langs vannet til flere små strender. Milia (13 km), 200 meter i nedoverbakke, taverna nede ved stranden, deretter Kastani (14 km), 100 meter nedover til stranden. Elios (20 km), dette er et eget tettsted, Hovolo ligger til venstre for bystranden, tilbake mot Kastani. Dette er den siste stranden man forholdsvis lett kommer til med buss. Det er uproblematisk å sykle til Stafilos, utover dette blir det å sykle rundt på Skopelos mer som en treningstur, det er opp og nedoverbakker alle veier…..

Birgitta63
2009-01-18, 20:33
For å kommer til alle strendene på vestsiden av Skopelos tar dere buss fra havnen i Skopelos by. Bussen stopper ved Stafilos/ Velanio (4 km), der må dere gå ca 300 meter i nedoverbakke for å komme til begynnelse av stranden, neste busstopp er Agnondas (5,5km), stranden ligger ved veien, 2 tavernaer og en minimarket, Limnonari (6km), der må dere gå ca 800 meter i nedoverbakke for å kommer til stranden, 2 tavernaer. Panormos (11km) ligger langs veien, liten landsby med mange spisesteder og to minimarkets. Herfra kan dere gå langs vannet til flere små strender. Milia (13 km), 200 meter i nedoverbakke, taverna nede ved stranden, deretter Kastani (14 km), 100 meter nedover til stranden. Elios (20 km), dette er et eget tettsted, Hovolo ligger til venstre for bystranden, tilbake mot Kastani. Dette er den siste stranden man forholdsvis lett kommer til med buss. Det er uproblematisk å sykle til Stafilos, utover dette blir det å sykle rundt på Skopelos mer som en treningstur, det er opp og nedoverbakker alle veier…..
Tackar för så bra svar på mina frågor.Har fått en bra bild om ön nu på alla stränder.Bra du skrev att där ligger taverna nära stranden. Efter en heldag på stranden smakar det alltid gott med mat.
Birgitta 63

Birgitta63
2009-02-04, 16:45
Badvakt på strand ?
Tänker då på Stafilos,Milia. Kastani ,Hovolos.
Hur är det med de och finns det solsängar på alla stränderna ?
Birgitta 63

Malena
2009-02-04, 18:03
Badvakt på strand ?
Tänker då på Stafilos,Milia. Kastani ,Hovolos.
Hur är det med de och finns det solsängar på alla stränderna ?
Birgitta 63

Badvakt har jag inte sett någon.
Solsängar finns på Stafilos och Milia av dem du nämner.

Birgitta63
2009-02-04, 18:25
Ok då vet vi något så där.
Bra med solsängar om det skulle finnas skorpinjoner i sanden :D
Läste om skorpinjoner på stränderna men det är väl ganska ovanligt eller hur? :)
Birgitta 63

Birgitta63
2009-06-08, 10:37
Bussa till stränderna blir vårt färdsätt för oss.
Tänkte höra lite från dom som bussade till stränderna.
Man kan ju dela upp dagen så man tar halva dagen på en strand och sen bussa till nästa strand . Stranden som ligger längre bort som Elios . För om man börja på Panormos och sen tar bussen upp till Elios.
Där kan man ju avsluta dagen och avnjuta med en god måltid mot kvällen.
Går bussen då hem så man kan komma tillbaka till sin lya i Skopelos stad ??
Alla som har erfarenhet av bussåka på Skopelos kan väl dela med er :) ?
Birgitta 63

Elisabet
2009-06-08, 22:16
Vi åkte buss några gånger. Avgångstiderna kan ju ha ändrats sedan dess, men då (2006) gick det sex bussar i vardera riktningen per dag. Den sista avgick från Glossa klockan 17.30 och från Elios 20 minuter senare, med andra ord för tidigt för att hinna äta middag i Elios och sedan åka buss tillbaka.

Däremot gick det säkert bra att ta en morgonbuss till en strand och någon gång mitt på dagen en buss till en annan strand, antingen en som är längre bort eller en som är närmare Skopelos stad. Det gjorde vi dock inte, utan föredrog att utforska omgivningen där vi var.

Den första bussen på morgonen gick 7.30. Sedan gick det ingen förrän 10.30.

Birgitta63
2009-06-08, 22:39
Hej Elisabet !
Ok då vet vi lite hur det ligger till. :)
Hoppas det går att få fram en busslinje till olika stränder innan vi drar ner. Det är nog lite tidigt att gå in och försöka se hur bussarna går nu. Dom hinner kanske ändra den flera gånger. På Kreta gick bussarna så ofta, det var bara att ställa sig i vägkanten där dom hade en bussruta.
Men men vi får se hur vi knakar till det.Alla vägar bär till Rom säger dom ju :D.

Birgitta 63

Elisabet
2009-06-09, 08:46
Ser att det finns en tidtabell för 2009 på Skopelitissas hemsida. Det är exakt samma tider som för tre år sedan.
Du kan ju kolla där, fast å andra sidan behöver ni väl inte veta tiderna innan ni kommer dit :)

Birgitta63
2009-06-09, 22:04
Hej Elisabet !
Tack för du sa de. Kan ju alltid kika lite nyfiket på bussarna :).
Hur var det nu ?? Åkte ni med bra bussar till stränderna+var dom snälla och hjälpte en så man hoppade av på rätt ställe?
Birgitta 63

Elisabet
2009-06-10, 21:39
Vet inte vad du menar med "bra bussar" men det var typiska grekiska lokalbussar, förmodligen ganska nya och helt okej för den korta resan (max 45 min).

Jag minns inte om vi bad dem säga till när vi var framme, men troligen gjorde vi inte det eftersom jag inte har några goda erfarenheter av att göra så i Grekland. Vi försökte nog helt enkelt hålla reda på var vi var med hjälp av kartan, och när vi trodde vi var framme frågade vi säkert chauffören eller någon passagerare om det var rätt ställe, innan vi klev av.

Hur som helst var det inte svårt. När vi till exempel skulle till Elios var det ingen tvekan om att vi var där, och inte när vi klev av vid Agnonda heller.

Det som är roligt med att åka lokalbuss på små öar i Grekland är att man får se en del av vardagslivet. Åker man till exempel från stan med förmiddagsbussen så åker man tillsammans med kvinnorna som varit in till stan och gjort dagens inköp.

http://s15.photobucket.com/albums/a394/KebneKajsa/PICT0156.jpg

Och med 12.30-bussen åker man tillsammans med männen som träffats på något cafeneon under förmiddagen och nu är på väg hem till lunchen.

http://s15.photobucket.com/albums/a394/KebneKajsa/lunchdax.jpg

Hellen
2009-06-11, 08:31
Bra med solsängar om det skulle finnas skorpinjoner i sanden :D
Läste om skorpinjoner på stränderna men det är väl ganska ovanligt eller hur? :)
Birgitta 63

Du måste väl skämta?? Skorpioner på stranden?
// Helén

Birgitta63
2009-06-11, 12:38
"Den veckan under greklandssemestern som vi var i byn var nog den märkligaste resan i år.
Skorpinjoner kröp upp ur avloppen, gamla gummor och gubbar kunde svenska, grekiskt bröllop och allt det innebär, massa släktingar, grottor ner i bergen, vattenkällan som transporterar vatten till typ hela Grekland, kattungar och rabieshundar, insekter stora som dinosarier."

Så här stod det fast skämt och sido det var ej på en strand :D
Birgitta 63

Eva L
2009-06-11, 13:42
Tror du inte skorpionerna sammanblandats med kackerlackor? :D

Eva

Birgitta63
2009-06-11, 23:11
Hej Elisabet !
Fina bussar vi får åka i.Gillar färgen som är min favorit färg.
Ser roligt ut med alla tanter , först i en buss och sen kommer gubbarna i den andra bussen :D. Nu fattas det bara en buss med barn i :).
Jo det är som du skrev att färden bjuder på utmaningar till alla stränder.
Elisabet.....vilka stränder hann ni med på en vecka ?



Hej Eva !
Ja man kan ju undra hur det står till med synen :).
Samma sak som " insekter stora som dinosarier " :D
Dom var på Paxos och visar fina bilder från sin semester.
Birgitta 63

Elisabet
2009-06-12, 08:03
Nu fattas det bara en buss med barn i :) Det kan säkert finnas en sådan, för åtminstone de äldre skolbarnen från byarna och småstäderna går säkert i skola i Skopelos stad.

vilka stränder hann ni med på en vecka? Vi var inte där en vecka utan hade totalt tio dagar i Sporaderna. Vi gjorde mycket annat än bara var på stränder; sprang i bergen, utforskade gränderna, tog promenader här och där, men de stränder vi besökte var dessa:

Vi kom dit en måndag kväll och badade då längst bort på stranden i staden, bara för att få ett dopp. Det var dåligt, vattnet var smutisigt och både strand och botten full med stora stenar. Tror de har fixat till en liten strand i stan sen dess dock. (Stämmer det Mette?)

Nästa dag åkte vi till Elios och badade vid Hovolo. Där är det vackert.

På onsdagen gick vi gamla vägen till Stafilos genom olivlundar och ett fint jordbrukslandskap. Den promenaden är nog mitt bästa minne från ön. Vi gick sedan längs Stafilosstranden till Velanio som är mycket finare enligt vår smak. Därifrån tog vi sedan bussen tillbaka på kvällen.

Nästa dag åkte vi till Agnonda som är en trevlig liten fiske- och jordbruksby med en fin strand.

Sista dagen gjorde vi båtturen till Alonissos.

Sedan åkte vi till Skiathos. Vi hade egentligen tänkt stanna längre på Skopelos, men eftersom ön inte riktigt uppfyllde våra förväntningar så valde vi att åka till Skiathos någon dag tidigare. Skiathos blev snabbt vår favorit!

Birgitta63
2009-06-12, 10:15
Hej !
Ok så ni gjorde så. Vi flyger från Kastrup 0815 och då kan vi vara där nere rätt så tidigt om nu båten går över med allt för lite vänta.
Hade tänkt att vi så gärna vill ta ett dopp i havet när vi kommer på plats.
Stranden i stan har jag hört att där ska man ej bada för det är ej känligt vatten.
Stafilostranden ligger då närmast till hands och om vi orkar så drar vi dit efter lite vila.Där avnjuter vi vår första kväll med Skopelospaj och ser solen gå ner i havet.
Gå genom olivlundar verka vara närmast eller hur ? Hur långt är det då ?
När vi sen vaknar på vår första morgon och har ätit en grekisk frukost som ingår där vi bor tar vi sen bussen till stranden.Vi börjar med Elios och ligger på Hovolos halva dagen.Sen får vi se vilken strand +vyerna runt där vi bekantar oss med.Här ska vi plåta mycket.
En dag ska vi besöka Alonissos men den turen är en heldag. En vecka går fort och sen blir det spontant:) som han sa i filmen Mamma Mia.
Birgitta 63

Elisabet
2009-06-13, 10:54
Jag minns inte hur långt det är, men ser på tidsangivelsen på mina foton att det tog cirka 1½ timme för oss att gå. Men vi gick inte fort! Jag stannade för att fota "hela tiden" och sonen hittade ständigt intressanta insekter och smådjur som behövde få lite uppmärksamhet... Dessutom stannade vi och pratade med de här männen som arbetade i sina olivodlingar:

http://s15.photobucket.com/albums/a394/KebneKajsa/staf1.jpg

Och mannen som tände i den lilla kryptan:

http://s15.photobucket.com/albums/a394/KebneKajsa/staf2.jpg

Och det här sällskapet:

http://s15.photobucket.com/albums/a394/KebneKajsa/staf3.jpg

Det gick inte fort, med andra ord, man kan säkert gå sträckan på neråt halva tiden om man pinnar på.


En vägbeskrivning är bra att ha. Vi köpte boken med vandringar på Skopelos, (jag minns inte vad den heter, men den är vanlig och brukar nämnas här i forumet ibland, så någon annan kan säkert säga vad den heter) och utan den hade vi nog inte hittat, för det är långt ifrån självklart vilken väg man ska ta på flera ställen. Det finns iofs någon enstaka skylt - fast just där de sitter är det inte svårt att veta var vägen gick flabb_flab


http://s15.photobucket.com/albums/a394/KebneKajsa/staf4.jpg

Birgitta63
2009-06-13, 19:03
Ni fick vara med om den grekiska mysfaktorn på vägen dit ser jag.
Fina bilder du tog, särkilt skylten du skrev om :D.
Kunde du grekiska ?
Barn tar lite extra tid på sig vet ja, våra barn är stora nu.Vår dotter som är fyllda 20 år+jag går rätt raskt.
Boken du tipsade om verkar ju vettig att ta med.
Har vi några som känner till boken ?
Efter en jätte lång promenad till stranden var det säkert helt underbart att få slänga sig i havet.:).
Birgitta 63

Mette
2009-06-13, 20:11
Bogen hedder Skopelos trails og er skrevet af Heather Parsson. Den kan købes mange steder langs promonaden.

Birgitta63
2009-06-13, 21:36
Bogen hedder Skopelos trails og er skrevet af Heather Parsson. Den kan købes mange steder langs promonaden.
Hej Mette !
Tack snälla du för svaret. Det var ju bra att veta.:)
När är det dags för dig och dra i väg till en strand där borta i Grekland ?
Birgitta63

Elisabet
2009-06-14, 09:43
Kunde du grekiska ?Nej jag kan inte grekiska, men bokstäverna kan jag, så skyltar klarar jag av att läsa, och att det står Stafilos på den är ju ganska lätt att lista ut, särskilt om man vet att man är på väg ditåt flabb_flab

Barn tar lite extra tid på sig vet ja, våra barn är stora nu.Vår dotter som är fyllda 20 år+jag går rätt raskt.
Vi är normalt ganska snabba vi också. Sonen var 14 och sprang redan då milen på strax över 45 min. Jag håller inte den farten dock :rolleyes: Men för oss handlade det inte bara om att komma fram till stranden utan minst lika mycket om att ha upplevelser på vägen. Då kan det ta tid!

Två andra synpunkter på det du skrivit i tidigare inlägg:
Jag tillhör dem som inte automatiskt tror på sånt jag "hört". Att vattnet i Skopelos stad skulle vara otjänligt tror jag till exempel inte alls på! Men rent var det inte, och inte var det trevligt att bada där heller, men för en simtur eller ett snabbt dopp är vattnet helt okej.

Det andra gäller det du citerar som du läst någonstans: Den som skrivit det verkar inte ha lagt mycket möda på att kolla upp sina uppgifter. Sånt där ska man ta för vad det är; någons känslobeskrivning av sina semesterupplevelser, men absolut ingen återgivning av hur det faktiskt är där.

Birgitta63
2009-06-15, 13:05
:) !
Birgitta 63

eva_bbe
2009-06-15, 16:27
Det finns, som jag tycker, en fullt ok liten stränd nära huvudorten Skopelos som kallas Glifoneri (Agios Konstantinos).Det tar ca 15 min promenad från Kastro. Om man bor vid Ringvägen så går det att promenera längs den mot Kastro och sedan vidare.Man ser stranden efter vägen.
Där finns även en trevlig taverna med mysig utsikt (den ligger högt förbi stranden) Jag tror den kallas Romantica.
Den strand som nämnts tidigare här i diskussionen ligger väl nära busshållplatsen?
eva b

Birgitta63
2009-06-15, 17:15
Det finns, som jag tycker, en fullt ok liten stränd nära huvudorten Skopelos som kallas Glifoneri (Agios Konstantinos).Det tar ca 15 min promenad från Kastro. Om man bor vid Ringvägen så går det att promenera längs den mot Kastro och sedan vidare.Man ser stranden efter vägen.
Där finns även en trevlig taverna med mysig utsikt (den ligger högt förbi stranden) Jag tror den kallas Romantica.
Den strand som nämnts tidigare här i diskussionen ligger väl nära busshållplatsen?
eva b
Hej !
Tack för att du sa de. Har tittat på kartan nu och har hittat stranden.
Vi ska ju bo nära Ringvägen så bra då, Denise ligger där.
Skönt att få veta vi har så nära till en fin strand.
Tack ännu en gång eva b :)
Birgitta 63

Birgitta63
2009-06-15, 17:28
Hej igen !
Måste bara skriva att jag lyckades hitta stranden på nätet.
Så nu har vi fått se hur den såg ut och vi är nöjda.Glifoneri var det ja.
Fin natur runt om och ett härligt turkosblå vatten.:)klapp_klap
Birgitta 63