handdator

Visa fullständig version : Sunwing resort makrigialos


snowsoul
2009-01-14, 10:21
Hej!

Någon som varit där och kan berätta lite? :)

Vi har ombokat vår resa så vi åker hit ist för agia marina.

Vi har 3 barn, så vi tänkte prova sunwing resort konceptet denna gång.

/Snowy

Kalimera
2009-01-15, 08:33
Jag har inte bott där, men andra som har gjort det gillar stället. Du kan läsa mer i denna tråd (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=12913)...

mikkeline
2009-01-16, 18:29
Sunwing Makrigialos har ulike bosteder. Vi bodde med utsikt til sjøen, og det var rolig og fint. Stranden er fin og bassengområdet er ok. Ellers er det som alle andre hotellanlegg av denne typen - stort sett svensker, nordmenn og dansker ...

I tillegg regjerte "håndklemafian" da vi var der (altså de som står opp samtidig med solen for å legge ut håndklærne sine på solsengene ved bassenget). Om man liker Sunwing Makrigialos kommer an på hva slags hoteller man trives med. Jeg trives nok bedre på litt mindre hoteller uten masse underholdning og styr på kvelden, men det er smak og behag.

Byen er liten, men det er noen gode og trivelige restauranter langs havnen(husker dessverre ingen navn).

Netwolf
2009-01-18, 08:18
Såg i GP att en nyöppnad Vingbutik i Göteborg sålde 1 veckas till Sunwing Makrigialos för 2995:- T o R. Avresa april och maj.

Det var billigt. De lär gå åt.Hade gärna åkt själv om tiden funnits.

/Netwolf

AnnaHelena
2009-01-18, 19:45
Ni kommer säkert inte ångra er! Jättemysig liten by med bra matställen.
Hotellet är väldigt bekvämt, vissa delar hade dock börjat bli lite slitna.
Bodde på Sunwing i somras (för tredje gången) Har bott på Minos alla gångerna. Perfekt med aktiviteter för hela familjen om man känner för en aktiv semester.
Stränderna är jättefina, långgrunt och finkornig strand.
Hoppas ni får det bra.

snowsoul
2009-02-01, 19:58
Tack för alla svar!

Visst blir det lite lättare att gå och jobba när man har bokat en resa? :)

nenneh
2009-02-02, 10:08
_B-ananaVi är en familj på 2 vuxna och 2 barn (2 och 4,5 år) som precis bokat resa till Sunwing Makrigialos, Minos ska vi bo på 20/8-27/8. Någon som vet hur det är att bo med "utsikt" mot muren? Någon som har bott där? Vi bokade med terass utan utsikt då utsikten inte är så himla viktig för oss. Hur är det i Makrigialos så sent som i slutet av augusti? Kallt? Börjar tavernor/ affärer stänga för säsongen? Jag börjar redan längta efter semestern ;)

LN
2009-02-02, 10:53
Visserligen ganska många år sedan vi bodde där, men 2 första veckorna i september bjöd på strålande sol och värme hela tiden. Kanonväder helt enkelt. Säkert får ni bra väder även i år.flabb_flabBodde på Zeus

Pandizz
2009-02-02, 12:16
_B-ananaVi är en familj på 2 vuxna och 2 barn (2 och 4,5 år) som precis bokat resa till Sunwing Makrigialos, Minos ska vi bo på 20/8-27/8. Någon som vet hur det är att bo med "utsikt" mot muren? Någon som har bott där? Vi bokade med terass utan utsikt då utsikten inte är så himla viktig för oss. Hur är det i Makrigialos så sent som i slutet av augusti? Kallt? Börjar tavernor/ affärer stänga för säsongen? Jag börjar redan längta efter semestern ;)
Det är varmt och skönt, "muren" är inga problem.
Ha det gott!
Pandizz

snowsoul
2009-02-02, 18:09
Vi ska osså åka den 20/8 med en 3 ,7 ,10 åring.

MIM
2009-04-07, 18:48
Hej, har varit många gånger på Kreta sedan 70-talet och bott på olika platser på ön men brukar ändå rekommendera Makrigialos för mina vänner.

Makrigialos är ju en mysig fiskeby,numera ganska utbyggd med fina villor odyl. Sunwing är jättefint där man kan bo i små grekiska hus, radhus eller hotellägenheter, mycket aktiviteter för barn och vuxna.

Har själv bott nere i byn,där finns bra restauranger med god mat och grekerna här upplever jag mycket intresserade och gästvänliga.

För mig är Kreta MAKRIGIALOS ! ( Sedan finns det ju mycket historiskt att uppleva på ön) Ett bra val!! /MIM