handdator

Visa fullständig version : Pargadise Apartments


Annsa
2009-01-13, 17:47
Finns det någon som har bott i Pargadise lägenheter och har något att berätta om stället?
Är det långt att gå till Parga stad därifrån?
Trevligt boende eller inte?

Annsa
2009-01-19, 19:10
Börjar oroa mej för att vi hamnar för långt bort från allt eftersom Pargadise ligger längst bort på valtos beach, från staden sett?!?
Vi behöver bo i en 2 rums lägenhet och jag tycker att det ser fint ut......hm ingen som vart där?

April
2009-01-21, 17:07
har för mig att pargadise är ett helt nytt hotell, är väl därför ingen har några erfarenheter av det än. Det går ju taxibåtar från valtosstranden, så helt omöjligt är det ju inte att bo längst bort på valtos. Beror nog också på vad man är ute efter på resan, är det mest strandliv så funkar det nog bra att bo där och så ta taxibåten över som utflykt ibland. För mig som gillar att strosa omkring på kvällen och titta på folk och är för rastlös för att ligga heela dagen på stranden skulle det nog vara för avsides.

Annsa
2009-03-03, 13:10
Hotellet har nu utgått hos Apollo "Sommar 2009", vi blev ombokade till Dalouda Houses!

lejdy_di
2009-03-04, 01:36
Hej Annsa!

Dalouda houses är en bit ifrån stan, och som tidigare angivet så beror det helt på vad man vill göra på semstern. Det är nära till den långa och fina stranden Valtos, som även är den mest populära stranden. Men å andra sidan är det inte mycket som sker på "den sidan" av Parga, alltså Valtossidan. Det tar en stund att gå uppför den branta backen. Visserligen finns det taxibåtar, men de går inte till så sent på nätterna. Oftast går sista turen runt 9-tiden. Men som sagt, hotellet i sig är väldigt fint. Nybyggd, med tanke på vilka andra "mysko" hotell som finns. Ja, det finns faktiskt en del sådana även i Parga. Men de är mest de hotell som är privatägda.

Mvh Diana

Annsa
2009-03-12, 10:06
Tack för svaret Diana!

Vi ändrade oss och valde Byzantion för de har pool!
Det ligger precis bredvid Dalouda Houses. Om taxi-båtarna slutar gå vi 21-tiden kan man väl åka vanlig taxi hem efter en kväll i hamnen?
Har min 66 åriga mamma med mej som är reumatiker och helst bara vill ligga på stranden, med på resan är även min dotter 20 år och hennes kusin 13 år, en salig blandning av åldrar!
Vi är ute efter sol och bad men vill såklart ta oss in till hamnpromenaden på kvällen för att äta.
Finns det restauranger runt vårt område om vi inte har lust att ta oss in till hamnen, eller får vi svälta då? ; )

lejdy_di
2009-03-14, 01:31
Inga problem, bara glad att jag kan hjälpa till!
Ja, det ligger visserligen en bit utanför hamnen, men ni har desto närmare till Valtosstranden, som är väldigt fin. Nära Valstos finns det fina beach barer, och en av dem har öppet till sent på kvällarna. Dagtid har de även pool för allmänheten, så barnen brukar gilla att springa mellan havet och poolen. Sedan finns det ett antal restauranger och mini markets i närheten, så svälta det behöver ni inte!
Taxibilar fungerar precis lika bra, och kostar bara runt 4 euro. De finns i centrum, och det är bara att gå dit och haffa en chaufför. För som sagt, visst kan ni gå, men med tanke på att vägen är ganska slingrig och uppförsbacke en del, så är det nog inget för en med reumatiska problem.
Har din dotter tråkigt så är det ingen fara för henne att gå runt själv heller, kan säga att jag åkte ner som 20-åring första gången till Parga, och har aldrig känt mig rädd. Har hon eller kusinen tråkigt är det bara att leta på mig på jobbet! Har alkoholfria drinkar med! :) /Diana

Annsa
2009-04-07, 17:09
Har inte vart in i forumet på länge så jag såg ditt svar först nu Diana, det är mycket möjligt att vi möts i Parga, vart är det du jobbar?
Måste även passa på att fråga hur många ormar du sett där?
Det pågår en ormdisskussion i en annan tråd här i forumet och jag blir lite nervös. Jag har aldrig någonsin sett en orm i Grekland förut......

Ha det bra!
Ann

lejdy_di
2009-04-14, 21:40
Hej!

Jag jobbar på en cocktailbar i Parga hamn som heter Blue Bar. Den syns garanterat om ni går förbi. =) Åker ner om två veckor.

Ja, ormar finns det faktiskt. Men jag har bara sett en levande hittills, de andra har jag sett på vägen, påkörda. Den levande ormen såg jag förra året i augusti. Den låg under en upp och nervänd ölback som stod utanför vår entré, som vår servitris hittade. Så visst finns det ormar, men det är sällsynt. Har bott så länge i Grekland nu, och det är den enda levande jag sett. Men ta det försiktigt på stigar i skogen, och där det finns större stenar, där de brukar ligga och värma sig under. Denna orm var av det giftiga slaget, men ingen blev biten, trots alla människor som passerade, och vår servitris som fann den. Så ni behöver nog inte vara oroliga!

Ja vi kanske ses där nere om ni har vägarna förbi! Finns inte så många blonda svenskor som jobbar i Parga, jag är nog den enda, och jag jobbar varje dag maj-oktober. De andra blondinerna är engelskor eller från andra delar av Skandinavien! När åker du/ni ner?

Diana