handdator

Visa fullständig version : boktips!


sjöborren
2009-01-11, 22:01
Jeía sás! I "min" bokklubb finns nu en roman som heter Längtans ö (Spinalonga) skriven av Victoria Hislop. Cit: Med Läntans ö blev Victoria Hislop vald till Bästa nykomling på British Book Awards. Och vi förstår varför! Följ med till den grekiska övärlden och en dramatisk släktkrönika som sträcker sig ända in i en modern ung kvinnas liv och kärlek. slut citat.
Kan det vara något att ta med på resan?
mvh lilla sjöborren. :)

Athina
2009-01-12, 16:06
Eller varför inte Oriana Fallacis (?) En man. Mycket bra bok om juntatiden och stark kärlek!

Proxy
2009-01-17, 14:09
Hej lilla sjöborren!

Jag har Längtans ö på engelska The island, i pocket, men har ännu inte läst den. På framsidan har man plockat ut en rad från tidningen Observer "At last - a beach book with a heart". Det låter ju lovande om en bok att ta med på resan.

Hälsningar
Proxy

AnnaHelena
2009-02-01, 13:02
Har precis läst ut "Längtans ö". Jättebra bok - speciellt om man som jag älskar Kreta!:) Nu är jag jättesugen att besöka ön Spinalonga. Kanske blir tillfälle till det i sommar. Någon som varit där?

Katitzi
2009-02-01, 14:03
Tack för bra tips om böcker med Grekland som bas. Älskar att läsa, speciellt på semestern.
Här är några andra tips på böcker som utspelar sig i Grekland: Stjärnklara nätter av Maeve Binchy och Vindarnas ö av Elisabet Nemert. Den sista läste jag nyligen på semester i Thailand och började faktiskt längta till Kreta!:o Gillar man dessutom historia är den perfekt!

annette fra norge
2009-02-01, 16:11
Jeg var på Kreta og besøkte Spinalonga i høst. Det var virkelig verdt et besøk. Har lest boken som heter Øya på norsk, og det å ha vært der gjorde den enda bedre å lese. Det var vanskelig å legge den fra seg, og trist da den var ferdig lest. Anbefaler både øya og boka.

Annki
2009-02-01, 18:19
Ännu en bra bok där handlingen är förlagd till Spinalonga är "Spinalonga-de spetälskas ö" av Arne Sundelin. Jag tyckte mycket om den då jag läste den för något år sedan.
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9172214228

Ann-Kristin bye_bye