handdator

Visa fullständig version : Hur tar man sig till banana beach?


Klick
2009-01-11, 09:30
Jag har mer eller mindre gått med på att slå vad - även om jag aldrig brukar göra det:o. En arbetskamrat till mig har nyligen utsett sig som skandinaviens största Greklandsfantast genom tiderna för hon har besökt Kreta och Samos en gång/ö__D!!!! Detta är ett helt annat diskussionsämne, jag vet! Men nu har hon sagt att man kan ta sig till Banana beach med hjälp av badbåt från Skiathos stad för detta hade hon läst ngnstans. Jag som har besökt Skiathos menade att så vitt jag visste kunde man bara ta sig till den stranden genom att gå men hon hävdade att jag hade fel vilket är lite pinsamt i så fall eftersom hon inte ens varit på Skiathos:(. Nu ber jag er om hjälp! Vem av oss har rätt?

Klick - som nu hoppas på att hon har rätt.

PS. Skulle det visa sig att jag har fel så kan jag vara rätt glad samtidigt eftersom då slipper man ju gå den vägen.

Göran
2009-01-11, 12:24
Hej Klick,

Jag håller på dig... Var på Skiathos i somras (2008). Till banana beach kan man ta sig till fots från busshållplatsen, eller med bil/moppe ända ner till stranden. Vägen ner till stranden är visserligen dålig men påfallande många tog sig ner för backen.
Vi tillbringade ca 5 dgr på banana och det kommer många båtar som stannar till som hastigast, men jag såg inget som liknade transport i den bemärkelsen att man kunde ta båt istället för buss och tillbringa en hel dag där.

Även jag tycker det hade varit bra med reguljär båttrafik som alternativ till bussen.

Det kanske är så att ingen av er har helt rätt?

/Göran

anderz
2009-01-11, 14:45
Hej Klick,

Jag håller på dig... Var på Skiathos i somras (2008). Till banana beach kan man ta sig till fots från busshållplatsen, eller med bil/moppe ända ner till stranden. Vägen ner till stranden är visserligen dålig men påfallande många tog sig ner för backen.
Vi tillbringade ca 5 dgr på banana och det kommer många båtar som stannar till som hastigast, men jag såg inget som liknade transport i den bemärkelsen att man kunde ta båt istället för buss och tillbringa en hel dag där.

Även jag tycker det hade varit bra med reguljär båttrafik som alternativ till bussen.

Det kanske är så att ingen av er har helt rätt?

/Göran

Hej!
Det har funnits båtar till " Big Banana Beach" varje dag mellan kl 10.00 -11.30. förra året ( 2008) fanns det inget - utom till "Smal Banana Beach" som kan vara lite svårt att ta sig ner till - båtarna gick dit om dom blev fulla. För många år sedan var den ända vägen förutom en liten "Stig" ner till Big Banana Beach båt. Numera är det är "olivlunden" en stor Parkeringsplats på gott och ont - tiderna förändras..
Anderz

Klick
2009-01-11, 15:47
Hej!
Det har funnits båtar till " Big Banana Beach" varje dag mellan kl 10.00 -11.30. förra året ( 2008) fanns det inget
Anderz

Det gläder mig att jag delvis hade rätt.... klapp_klap
Samtidigt som jag kan tycka att det är synd att det inte längre finns båt till Banana beach....

skrutt
2009-01-12, 16:10
snyft_dropVar på Skiathos i sept. förra året i reg o rusk så vi kom aldrig till banana...va ledsen jag blev när jag läste att den vackra olivlunden e parkeringsplats!!!Hoppas "dom" gör något åt dom vidriga toaletterna oxå...snart e det dax att beställa "vår resan"..._B-ananaHej!
Det har funnits båtar till " Big Banana Beach" varje dag mellan kl 10.00 -11.30. förra året ( 2008) fanns det inget - utom till "Smal Banana Beach" som kan vara lite svårt att ta sig ner till - båtarna gick dit om dom blev fulla. För många år sedan var den ända vägen förutom en liten "Stig" ner till Big Banana Beach båt. Numera är det är "olivlunden" en stor Parkeringsplats på gott och ont - tiderna förändras..
Anderz