handdator

Visa fullständig version : Nytt forum


Kalimera
2009-01-09, 14:20
Jag läste en intressant artikel i DN i dag om att många har slutat att kasta saker, dels för att de inte har råd att köpa nytt pga av finanskrisen, dels för att det är gagnar miljön om man återanvänder i stället för att kasta. Många säljer sina prylar på Blocket eller skänker till exempelvis Myrorna.

Efter att ha läst artikeln fick jag en idé om att starta en köp- och säljmarknad på Kalimera. Den finns nu under Off Topic. Det nya Köp- och Säljforumet ersätter forumet som hette om Film, Musik & Litteratur (ej från Grekland). Det var ändå nästan ingen som skrev där. Alla trådar som fanns där är flyttade till Kafé Kalimera. I fortsättningen kan den som vill skriva om film, musik och litteratur göra det i kaféet. Gäller det grekisk film, musik och litteratur så finns det ett särskilt forum för det.

Det finns två fördelar med att annonserna på Kalimera i stället för på exempelvis Blocket och Tradera:

1. Det är gratis.
2. Bara medlemmar kan annonsera (du vet i regel vem du har att göra med).

Det finns också en nackdel: täckningen är naturligtvis inte lika stor som på Blocket och Tradera.

Det nya forumet är på prov. Om det slår väl ut blir det permanent.

Lissi
2009-01-09, 14:25
Kanonbra idé Janne! Känns mycket bättre att sälja/skänka /byta här på forumet....Vi har några saker vi precis skulle sätta ut på blocket bla min bil ;) så vi återkommer inom kort...

Lissi

Malina
2009-01-09, 14:34
En sån utomordentlig ide!!!!
Återkommer nog snart med en spännande grej...

Monica P
2009-01-09, 16:35
Gäller det oss i Grekland också? Låt säga att jag har en bil stående här som jag vill ha återkörd till Sverige, kan sånt platsa i det nya forumet?

Kalimera
2009-01-09, 16:40
Låt säga att jag har en bil stående här som jag vill ha återkörd till Sverige, kan sånt platsa i det nya forumet?Det tycker jag absolut att det gör. Det vore ju himla bra om vi alla kan få nytta av det nya forumet. Du har ju bland annat ett gäng mandariner att sälja. :)

Elisabet
2009-01-09, 17:52
För att det ska bli överskådligt bör det finnas underforum ex Köpes, Säljes, Bortskänkes, Bytes, Övrigt.

Janérik
2009-01-09, 23:01
För att det ska bli överskådligt bör det finnas underforum ex Köpes, Säljes, Bortskänkes, Bytes, Övrigt.
Ett första alternativ till detta kan ju vara att rubriken i meddelandet skrivs typ [Säljes] eller liknande.

Mvh Janérik

anoula
2009-01-10, 12:11
Jättebra idé!

Arne
2009-01-10, 12:23
Ja, den här rubriken "Bortskänkes" öppnar onekligen diagonalerna för intressanta objekt.....

Arne

Janérik
2009-01-10, 22:59
Ja, den här rubriken "Bortskänkes" öppnar onekligen diagonalerna för intressanta objekt.....

Arne
Vore kanske läge att spärra ordet "bortskänkes" i Arnes inlägg, kan bli lite otrevligt på Mariedal annars :cool:

Litet förtydligande till läsare tillkomna senaste åren: Detta är ett gammalt skämt från tiden då Arne försökte bli av med sin svärmor men behålla sin hustru, alltså det klassiska äta kakan och ändå ha kvar den.

Mvh Janérik

Zanét
2009-01-10, 23:19
Ja, den här rubriken "Bortskänkes" öppnar onekligen diagonalerna för intressanta objekt.....
Det ante mig att herr Arne snabbt skulle nappa på just "bortskänkes" :D

//Zanét bye_bye