handdator

Visa fullständig version : Platanes - Akti Chara


Meidell
2009-01-09, 13:51
Hei.

Vurderer å legge neste års ferie til Platanes og leilighetshotellet Akti Chara. Vi er to familier som reiser sammen. Jeg, min samboer og våre to barn på 0 og 2 år, samt min samboers forelde og deres yngste sønn på 15 år.

Håper i den anledning å få litt mer informasjon fra alle dere som kjenner stedet og/eller hotellet. Vil gjerne vite mest mulig om stedet, men er særlig interessert i å høre om følgende:
- Hvordan er stranden ved hotellet? Langgrunn? Sand/sten/grus? Rikelig med solsenger? Strandtaverna?
- Hvordan er utvalget av tavernaer og butikker i Platanes? Har et inntrykk av at dette er et roligere sted i forhold til Rethymnon, Chania og Platanias som vi har besøkt tidligere uten at det nødvendigvis er noe negativt. Men litt utvalg av tavernaer og butikker er jo greit å ha. Hvordan ligger hotellet i forhold til disse?
- Hvordan er standarden på hotellet? Tenker da særlig på rommene og renholdet.

Venter i spenning på svar fra alle dere kunnskapsrike mennesker der ute..

Meidell
2009-01-17, 20:02
Hmm.. Må da være noen der ute som enten kjenner til Platanes eller hotellet Akti Chara..?

Ayelet
2009-01-17, 22:40
Har inte varit där själv men tre olika familjer ur bekantskapskretsen har varit där och samtliga har varit mycket nöjda med allt.

AnnaHelena
2009-02-01, 12:56
Bodde på Akti Chara för några år sedan. Bra och välskött hotell.
Perfekt läge nära stranden. Vi var där i juli, det blåste ganska mycket så det var röd flagga på stranden väldigt ofta. Vågorna gick höga och jag vill minnas att det var ganska stenigt i strandkanten. När man försökte gå ner i vattnet kom dessa stenar och slog runt fötterna=aj, aj.
En restaurant jag kan rekommendera är Remember, som ligger ganska nära hotellet, där var jag senast förra året då jag bodde i Stavromenos.
Ha en trevlig resa.bye_bye

lillisa_
2010-07-15, 23:12
Akti Chara hotellet är otroligt fräscht, hög standard och lungt placerat. Inga oljud. Bott här 2 gånger, senast för 2 år sen. Rekommenderar att boka havsutsikt! Ligger direkt på den underbara sandstranden med sitt azurblåa vatten. Många andra hotell i Platanes vid Rethymnon ligger ovanför vägen. Men inte detta - perfekt för småbarn! Höga vågor, ofta röd flagg vilket var trist. Ganska blåsigt, därför rätt jobbigt att strosa på stranden med flygande sand. Några barer längst stranden, inte så mycket! Desto mer bakom hotellet, ligger vid en extremt traffikerad väg som kan vara livsfarlig för barn (och vuxna). Det går inte att ha mysigt på shoppingpromenaden, här måste man ständigt se upp och oljudet är för mycket. Inte så mycket shopping, barer, nån keramikaffär och lite souvenirer.. många restauranger, en stor favorit ligger några 100 meter från hotellet - med palmer som tak och romantisk belysning! Det utmärker sig verkligen. God mat, mysigt! Sammanfattning: Lungt, mysigt, fräscht hotellområde, men livligt och jobbigt bakom hotellet på huvudvägen. Skulle åka tillbaka för hotellet, men inte för stället.

pelagia
2010-07-20, 12:44
Hei.
Reis heller til Agii Apostoli med barn, tenåring og foreldre. Har bodd på Motakis village i nærheten av Akti Chara. Det var meget bra på hotellområdet, men altså disse bølgene som gjorde det vanskelig å bade. Dette varte faktisk så godt som i 2 uker. Vi leide bil og scooter og dro til Plakias på sørkysten - som da lå i le for vinden.
Agii Apostoli: Meget familievennlig område. Langgrunne sandstrender i le for vinden. Store grøntområder, til og med en liten skog.
Restauranter og tavernaer av alle de slag i nærområdet.
Ta bussen til Chania.
Gå opp på andre siden av hovedveien og besøk tavernaene der.
Vi bodde på Telchinia - meget enkelt (selvvalgt) . Men Solia har endel fine, nye hoteller i området, prøv der.