handdator

Visa fullständig version : Boende på koufonissi i juli 2009


Aiakos
2009-01-09, 11:35
Hej, vad tror ni behöver man reservera ett rum i förväg i början av juli eller törs man åka dit och få tag på nåt i hamnen. Och är det någon som kan bekräfta att skopan går på söndagar från Naxos i juli eller iaf har gjort så tidigare år. :)

Zappa
2009-01-09, 12:58
Hej, vad tror ni behöver man reservera ett rum i förväg i början av juli eller törs man åka dit och få tag på nåt i hamnen. Och är det någon som kan bekräfta att skopan går på söndagar från Naxos i juli eller iaf har gjort så tidigare år. :)

I fjor började Skopan gå på söndagar den 6 juli när vi åkte dit...
Vi hade inte bokat. Det fanns gott om rum!
Bäst lycka hade nog Finikas som körde med fulla bussar hela tiden. Koufonissia Hotel tror jag inte fick tag på någon... Vet inte vad de tog, men antagligen lite dyrare än andra.
Vi betalade 90€ för fyra bäddar i två rum (med gemensam ingång) på Paradise Hotel.
Helt ok, men visst, dyrare än på tex Naxos.

bye_bye Sven

Liselotte
2009-01-10, 21:32
vi åkte dit den 22 juli 2008, fick tag i lägenhet precis vid hamnen/första stranden för 60 euro. Det var en två rumslägenhet med ett stort rum med 3-4 sängar (minns inte riktigt) och ett inbyggt pentry samt ett rum med dubbelsäng, rent och helt OK (framför allt priset för det antalet bäddar). Fast vi fick det bara för tre dagar, sen var det fullbokat, Så efter det flyttade vi till annan logi.

När vi sökte boende nummer 2 fick vi "erbjudande" av Hotel Atlantida, 100 euro för ett enkelrum med extrabädd, vi har bott där förut (8-10 år sedan om inte mer) NU är det klart slitet så vi tackade nej, priset står inte alls i relation till vad du får. Då visste vi att vi även kunde få rum på just Paradise för 110 och då har Paradise som sagt var betydligt bättre standard, men vi tyckte att 100-110 var lite mycket, så efter lite letande flyttade vi till annan logi för 40 euro, lite sämre standard, lite mindre (men vi är ju bara 3 pers, så det gick utmärkt) men fortfarande helt ok!! Allt obokat.

Nu sitter inte jag till så jag kan kolla vad de olika ställena heter som vi bodde på förra sommaren, men vid intresse så kan jag maila både namn och mer beskrivning på rummen! Hoppas ni får en härlig tid där!! /Liselotte

Aiakos
2009-01-13, 00:05
Nu sitter inte jag till så jag kan kolla vad de olika ställena heter som vi bodde på förra sommaren, men vid intresse så kan jag maila både namn och mer beskrivning på rummen! Hoppas ni får en härlig tid där!! /Liselotte

Va trevligt, jag tar gärna emot lite mer information! :)

Magu
2009-05-10, 22:01
Vi var på Koufonissi 14-18e juli fjol och fick leta ganska länge innan vi hittade något logi. Bodde först två nätter på Sofias (mot gränden, dessvärre) för 70 Euro och det var absolut inte prisvärt. Litet rum, inga kokmöjligheter och mycket dåligt tryck i duschen. Flyttade sedan till Atlantida där vi betalade 60 Euro för ett stort rum med fyra sängar, bra dusch och möjlighet att fixa egen frukost, lunch m m. Vi tyckte att ägaren var mycket trevlig och gav god service. Om man inte vill bo i byn så finns ett ställe på stranden efter Finikas. Vet inte vad det kostar eller heter tyvärr (kanske någon annan gör), men det såg fräscht ut och maten på restaurangen var suverän. Också en betydligt mysigare strand än vid Finikas.

ofelia
2009-05-10, 23:08
Vi kom till Koufonissi i början av juli sommaren -09. Det fanns rum att få tag i, men det var inte obegränsat. Skulle nog ändå inte förboka - såvida du inte vet var du vill bo.
/Ofelia

Magu
2009-05-12, 08:08
Bodde först två nätter på Sofias (mot gränden, dessvärre) för 70 Euro och det var absolut inte prisvärt. Litet rum, inga kokmöjligheter och mycket dåligt tryck i duschen.

Måste rätta mig själv här - det var Marias inte Sofias. Förlåt.

Maly
2009-05-23, 10:26
Det här är ett tag sedan (juli 2007) men jag berättar i allafall.
Vi kom till Koufonissi sent på kvällen, kolsvart ute, och kände en oerhörd lättnad när vi bara kunde leta upp Finikas buss och kliva ombord. Vi hade förbokat ett par nätter och slapp leta och prata priser efter en lång färd.
De som inte hade förbokat stod kvar och det var just den kvällen inte så många som erbjöd rum. Finikas var toppen! klapp_klap
På andra öar med ankomst dagtid var det inga problem att leta rum. Vi placerade bara barnen på ett internetcafé och så kunde vi leta och förhandla priser.
Oj, vad sugen jag blir på att ö-luffa igen.
I sommar blir det kanske Thassos. Ingen luff bara charter. bye_bye