handdator

Visa fullständig version : Indien januari 2009


pawik
2009-01-06, 20:43
De senaste fem, sex åren har det blivit några långresor och en mängd
upplevelser. På torsdag 8/1 bär det av till Indien i 20 dagar.
Rajasthan och Kerala är provinser vi kommer att besöka.

Jag kommer att skriva om resan på

http://www.resdagboken.se/Default.aspx?documentId=24&userId=120960&section=blog&entryId=1964547&journeyId=338577

/pawik

Kalimera
2009-01-06, 20:54
Rajasthan och Kerala är provinser vi kommer att besöka.Trevlig resa pawik! Jag ska följa er dagbok. :)

Jag har varit i både Kerala och Rajasthan, de är verkligen skilda världar och båda delstaterna är fantastiska, fast på olika sätt. I Kerala bodde vi i Chochin, Trivandrum och i Kovalam. I Rajasthan bodde vi i Udaipur (vilken plats!) och i Jaisalmer, närmare tusen och en natt går inte att komma. I Jaisalmer gjorde vi en kamelsafari i öken under fyra dagar, vi firade jul ute i öknen och det är ett av de bästa minnena jag har i mitt liv. Än så länge. ;)

Åker ni organiserat?

Riitta
2009-01-06, 20:56
Trevlig resa:)Det skall bli lika spännande och följa, som dom föregående resorna:)

Riittabye_bye

pawik
2009-01-06, 21:50
Trevlig resa pawik! Jag ska följa er dagbok. :)

Jag har varit i både Kerala och Rajasthan, de är verkligen skilda världar och båda delstaterna är fantastiska, fast på olika sätt. I Kerala bodde vi i Chochin, Trivandrum och i Kovalam. I Rajasthan bodde vi i Udaipur (vilken plats!) och i Jaisalmer, närmare tusen och en natt går inte att komma. I Jaisalmer gjorde vi en kamelsafari i öken under fyra dagar, vi firade jul ute i öknen och det är ett av de bästa minnena jag har i mitt liv. Än så länge. ;)

Åker ni organiserat?

Vi åker organiserat. I Kerala besöker vi de platser du nämnde, i Rajasthan blir det Neemrana, Jaipur, Ranthambhore och Agra.

/pawik

Siri A
2009-01-07, 06:43
Jag kom hem igår, kanske därför jag är så morgonpigg... :D;) Hoppas ni får en riktigt trevlig resa. Jag kommer att följa den! :)

pawik
2009-01-15, 03:40
Är just nu i Agra. Idag skall vi se Taj Mahal. Resans hittills häftigaste var tigersafarin i Ranthambore där vi hade turen att se en tiger.
Annars är intrycken trafik och kor.
/pawik