handdator

Visa fullständig version : Aloha/Agios Gordis och lite andra frågor


roche
2009-01-06, 14:06
Hej,
vi är väldigt nära att boka en resa till Korfu, funderar på att bo på Aloha i Agios Gordis. Nån som bott på det hotellet utsikten ser ju underbar ut. Vi var i Parga ifjol och det var toppen, men det var hiskeligt kallt i havet, hur är det på Korfu ? Matpriser på Tavernorna? Om ni har tips på bra ställen att äta på tar vi mer än gärna emot dem. :) Stefan

Arne
2009-01-06, 15:10
Byn är väldigt trivsam. Belägen cirka 15 km från Corfu Town och flygplatsen.

Vackert med höga berg och djupa dalar. Stranden icke att klaga på. Vi var där September 2006 och då var det behaglig badtemperatur.

Tavernor. Jodå, gott urval och priserna överlag bra. Flera tavernor hade levande musik flera kvällar i veckan.

Bussförbindelser finns med Corfu Town 4-5 ggr/dag.

Ert hotell ligger rätt så högt upp. Räkna med en jobbig promenad ner till själva byn och stranden. Men, avståndet kan vara max 1000 meter, och det finns ju taxi för hemfärden...

Utsikten från ert Hotell är formidabel. I en klass för sig. Vi bodde dock på Hotel Ireni nere i byn, och där trivdes vi rent förträffligt.

Lite bilder från Ag Gordis

http://www.sendpix.com/albums/09010606/9jrs9269n4/

Arne och Birgitta

Stinab
2009-01-07, 08:08
Alltid lika roligt att se dina bilder Arne när man varit på samma ställe! Jag och sonen glömde ju kameran hemma när vi var där så vi fick köpa en engångskamera istället :)
Utsikten från Aloha måste vara underbar men som Arne skriver det ligger högt upp! Upplevde också tavernapriserns som hyfsade (juli -07) men badtemperaturen var mycket kall!! Min son som är ett litet blötdjur badade endast en gång i havet (och det mycket kort) och jag doppade bara fötterna.

Annars mycket trevlig by och en härlig ö. Korfu stad är mycket mysigt och en härlig grönska överallt.

Hälsningar
Stinab

roche
2009-01-07, 20:51
Hej
Tack för svaren, fina bilder du har tagit Arne.
Nu återstår det bara att bestämma sig, har kollat alldeles för mycket på olika alternativ nu, men det lutar åt Korfu,men har tittat på Skiathos/Rhodos också.
Stefan