handdator

Visa fullständig version : boende i parga


theresa
2009-01-05, 14:47
Hejsan! Jag har nu bestämt mej för årets Greklandstripp...flabb_flab det blir Parga. Jag har aldrig varit på fastlandet förut utan bara på olika öar men det verkar vara så mysigt på Parga så jag bara måste prova :).

Nu till frågorna,jag kan inte bestämma mej för vart vi ska bo. Jag väljer mellan MAGDAS och BACOLI för att dom har pool och poolbar mm. Jag har alltid bott på hotel med pool och och poolbar och är rädd för att jag ska sakna det om jag väljer hotel utan:o men jag har ett dilemma för det verkar vara så mysigt att bo med utsikt över hamnen men, det finns nästan inga hotel där som har pool eller bar (inte charter som jag ska åka).Jag hittade ett som heter ALTANA dom har pool och ligger högt upp mot borgen verkar ganska litet,sen har jag kollat på OLYMPIC STUDIOS som verkar ha perfekt läge mitt i smeten men utan både pool och bar.

Finns det någon som har bott på dessa hotel som jag nämner som kan ge mej lite information om hotellen? allt är av värdeflabb_flab

Sen undrar jag om det går att bila till METEORA fram och tillbaka på en dag eller måste jag boka boende efter vägen? hur långt är det från Parga dit?
Många frågor blev det men hoppas någon kan hjälpa mejklapp_klap

bye_bye

Rinaki
2009-01-06, 17:41
Sen undrar jag om det går att bila till METEORA fram och tillbaka på en dag eller måste jag boka boende efter vägen? hur långt är det från Parga dit?
Många frågor blev det men hoppas någon kan hjälpa mejklapp_klap

bye_bye
Kan bara hjälpa dig med "Meteora biten"...eftersom jag bor "privat" för övrigt...;)
Avståndet mellan Parga och Meteora..ca 250km..i tid ca 3,5-4 timmears körning med den nya motorvägen nu..och beroende på trafiken givetvis. Man kan antingen då köra via Igomentisa, Ioannina,Kalabaka (skylt mot Trikala)...då blir det motorväg i stort sett hela vägen - småbitar som ännu inte är riktigt klara hösten 2008 i alla fall. Annars kör man vägen från Parga ner mot Preveza och svänger av mot Ioannina (ca 20min från Parga)och sen kör man upp på motorvägen mot Trikala INNAN man kommer in i Ioannina.
En tur väl värd att göra, och vi har gjort den över dagen flera gånger från Ioannina, men det är även trevligt att sova över i Metsova på vägen hem...
En tur väl värd att göra hur som helst!
Lycka till!
bye_bye

theresa
2009-01-07, 15:53
Tack för hjälpen,mycket bra vägbeskrivning flabb_flab nu borde vi väl hitta dit. Det var lite kortare dit än jag trodde så det borde vi kunna klara på en dag,vi har ju bara en vecka på oss så jag vill helst inte ta en 2-dagars tur.Men vi kanske ändrar oss när vi väl är där men bra att veta att det går på 1 dag.

Tack så mycketbye_bye

Katta
2009-01-07, 17:05
[quote=theresa;155358]
Nu till frågorna,jag kan inte bestämma mej för vart vi ska bo. Jag väljer mellan MAGDAS och BACOLI för att dom har pool och poolbar mm. Jag har alltid bott på hotel med pool och och poolbar och är rädd för att jag ska sakna det om jag väljer hotel utan:o
Finns det någon som har bott på dessa hotel som jag nämner som kan ge mej lite information om hotellen? allt är av värdeflabb_flabquote]

Hej Theresa!

Parga är ett supermysigt ställe som jag tycker jätte mycket om!
Rätt så "turistaktigt" kan tyckas, men alla utflykter man kan göra i de vackra omgivningarna väger upp allt!!! Flera fina stränder finns också runt om. Det finns en hel del info om både Magdas och Bacoli om du går tillbaka lite i tiden.
Vi har själva bott på Magdas och trivts jätte bra! Underbart lugnt ställe med trevliga och hjälpsamma ägare. Sist vi var där tog vi en flygbiljett till Preveza, där vi hade en hyrbil som väntade. Eftersom vi bokade direkt via hotellet "tjänade" vi in en veckas hyrbil + att det blev pengar kvar, emot att vi hade åkt charter med Apollo. Rätt många tusenlappar att spara hur enkelt som helst! flabb_flab


Ha en underbar resa!

bye_byeKatta

anna73
2009-01-07, 21:02
Hej,
År 2003 bodde jag och min då 5-åriga dotter på Bacoli. Ett väldigt trevligt hotell med mysig poolbar med snacks och lättare lunch i fin trädgård. Det låg också väldigt bra till. Lugnt läge men endast en kort promenad från centrum och hamnen. Jag har varit på många ställen i Grekland men Parga är fortfarande favoriten. Så mysig med sina trappor och gränder. Ni kommer inte att bli besvikna, och jag rekommenderar varmt Bacoli! Förutom priset som har stigit mycket sen 2003, men det är ju inte hotellets fel...
Själva åker vi nu till Lefkas i höst, där vi inte varit tidigare _B-anana

Skriv gärna och berätta vad du tyckte, trevlig resa!
Anna

theresa
2009-01-08, 15:34
Tack för alla svar! Självklart ska jag berätta hur resan var när jag kommer tillbaka hem.....men tyvärr så dröjer det ett tag till. Vi åker inte förrän i augustisnyft_dropKänns som en evighet men alltid lika kul att ha något att se fram emotflabb_flab .
Jag har inte bestämt var jag vill bo än..men det lutar mot Altana,vore kul att bo mitt i smeten har aldrig gjort det förut,men jag har inte bestämt mej ännu:o

theresabye_bye

lejdy_di
2009-02-02, 02:35
hejsan!
kan säga att bacoli är jättefint hotell. lite dyrare i prisklass, men ligger i centrum. dock inte någon rejäl havsutsikt. pool osv.
sen har du hotell andreas, som airtours har. min bror och hans sambo bodde där i oktober förra året när de besökte mig. har pool och utebar. är väldigt fräscha rum/lägenheter, stora med stor balkong. visserligen ligger det lite utanför själva centrum, men en del av lägenheterna visar väldigt fin utsikt från balkongen. solnedgången ser du garaterat.

jag bor och jobbar där mer än 70% av året, så jag har lite info om parga, hotell, restauranger, barer, stränderna, och lite gömda ställen för kära. hihi :D och vad turister tycker och tänker om parga. fråga på om det är något mer!

hälsningar diana

Ia
2009-03-06, 22:11
Da slenger jeg meg på denne linken ;)
Vurderer Parga... hvor bor man når man har med tenåringer som vil bo nære sentrum og har med en mor med en 5 åring som vil bo nære en barnevennlig strand? Går dette ann å kombinere?
Takker for tips :)

Ia