handdator

Visa fullständig version : Hotell Galeros?


Elin504
2009-01-04, 15:24
Jag och två tjejkompisar skall åka ner till rethymnonstad i början av juni i år.
Vi åker med Apollo och ska bo på hotell Galeros, är det någon som vet något om det hotellet?

Sen så skulle jag gärna vilja ha lite tips på bra resturanger och andra saker som vi inte bör missa!

Tacksam för svar/ Elin

litentuva
2009-01-04, 15:57
Jag och två tjejkompisar skall åka ner till rethymnonstad i början av juni i år.
Vi åker med Apollo och ska bo på hotell Galeros, är det någon som vet något om det hotellet?

Sen så skulle jag gärna vilja ha lite tips på bra resturanger och andra saker som vi inte bör missa!

Tacksam för svar/ Elin

Galeros är ett enkelt men välskött hotell som jag bodde på under min första resa till Kreta, 95. Jag tor det har renoverats sedan dess. Det ligger uppe i centrum, nära stadsträdgården och huvudagtan som går tvärs igenom hela stan. Man tar sig till stranden på ca 10-15 minuter (sen beror det ju på hur långt ut på stranden ni vill ta er, jag tycker det är finare ju längre ut man kommer)och lika nära är det till de mysiga gränderna i gamla stan. Ganska traffikerat runtomkring men inget som jag upplevde som jättestörande.

LisaMarta
2009-03-01, 18:47
Bodde på Galeros en vecka juli eller augusti sommaren 2007 med pojkvännen. Det var en sistaminutenresa med bestämt hotell som vi bokade två dagar innan avresan.

Hotellet var lugnt. vi bodde i en tvårumslägenhet med ett sovrum och ett stort allrum med en bäddsoffa. Badkar. Vi hade tur och fick balkong bortifrån genomfartsgatan mot stranden (syns inte) alldeles ovanför "fiket" på bottenvåningen. Minns att ljuset var vackert på balkongen. Guldgult.

Lite svettigt att gå hem från stranden mitt på dagen. En av gatorna man måste korsa var vältrafikerad och trottoarkanterna höga. Men det var tillräckligt svalt i lägenheten så att vi aldrig startade luftkonditioneringen.