handdator

Visa fullständig version : Hotel Emerald


ud05555
2009-01-03, 21:29
Hej

Var på Thassos skall man bo om man vill uppleva genuint grekisk miljö, med så lite turister som möjligt? Vi var på Karphatos i september 2008 i Amopi och njöt av varje sekund där! Vi vill egentligen bara ha en härlig strand och några tavernor, det räcker för oss. Har någon bott på Hotell Emerald i Scala Panagia?

Titti
2009-01-04, 08:30
Jag bodde på hotell Emerald för några år sedan. Lugnt, skönt, en fantastisk utsikt över havet. Man ska dock vara medveten om, att backen upp till hotellet inte är att leka med! Jättebrant! F.ö. är det normal standard, liten pool, trevlig ägarfamilj.

eija
2009-01-05, 14:49
Hej!
Om ni vill BARA en fin strand och några tavernor, tror jag att Golden Beach och detta hotel är just perfekta för er. Hotellet känner jag inte, men har läst om mycket goda erfarenheter som folk har haft där. Stranden känner jag däremot MYCKET bra, har vandrat så många gånger från Skala Potamiá till Chrissi Ammoudiá (Golden Beach), ett par kilometer bara fin sand. Sjöborrar har JAG inte sett på denna strand.
Och det finns bara en liten fiskhamn med små kojor på Kap Kerákia, en liten kyrka, en marmorutställning och några supermarkets plus många tavernor och cafeér. Fina vandringstigar finns det också i närheten och naturligtsvis kan man vandra eller köra med bus till byarna Panagiá och Potamiá. som båda är verkligen värda att besökas och mycket genuina grekiska byar.
mvh/Eija

PS. MEN hur är det med mycket FÅ turister på Golden Beach. Det beror helt och hållet på resans tidpunkt. I juni/september är det ganska lugnt, men senare på sommaren säkert MYCKET livligt.

Bouzouki
2009-01-12, 22:45
Var på Thassos veckan efter midsommar -08 och bodde på Emerald.
Vi var jättenöjda med boende,strand och ö.Emerald ligger väldigt vackert,högt ovanför byn.Det är som du redan vet en makalös sandstrand och byn är ännu inte alltför exploaterad även om det byggs en del.Går man(2 km) till grannbyn,Skala Potamis,så är det lite mer turistiskt.Vi var lustigt nog i Amoopi året innan och trivdes bra även där.Thassos är "grönare" och pampigt med bergskammen i ryggen.Trevlig värdfamilj på Emerald,men backen dit upp är "saftig".Man ska helst inte ha glömt badbyxorna när man kommer ner till stranden,om man säger så.//Bengt

Urcellen Ellen
2009-02-22, 10:18
Vad lustigt! Jag & min kompis har letat efter ett lugnt, skönt semestermål någonstans i Grekland & vi lutar åt att åka två veckor till Thassos i September & bo på just Emerald. Det lustiga då? Jo även vi var i Amoopi förra året & fullständigt älskade det!

Det borde jag väl tolka som att Thassos & Emerald är helt rätt för oss? :D

Backar hade vi gott om i Amoopi också & de stör inte så mycket tycker jag, får man utsikten så är det värt det! Dessutom kan man behöva lite motion efter all god mat!;)