handdator

Visa fullständig version : bokat och klart!


matte78
2009-01-03, 13:01
Tjenare!
Så var man äntligen klar med sommarens bokning och vi tänkte testa på Skiathos i år, har inte vart där tidigare men hört mycket bra om ön! vi kommer att bo på Villa Alexis och åka med ving. någon som har erfarenhet av detta hotell sen tidigare?
Sen brukar man ju vilja ha koll lite vad som händer hemma (läs: i fotbollen :D) så jag undrar om man kan få tag på svenska tidningar på Skiathos tex Aftonbladet?
/ matte

piam
2009-01-03, 19:29
Hej!
Det finns svenska tidningar att köpa.Det fanns även tidningar att läsa på en bar vi var på några gånger.Vad den hette minns jag inte,det var nånstans mitt på gågatan.

Pia

Klick
2009-01-06, 11:21
Hej!
Har själv aldrig bott på det hotellet men vi funderade starkt på detta hotellet nu till sommaren men vi valde Ekaterini eftersom det ligger väldigt nääääära stranden. En kollega till mig har i och för sig bott där och var helnöjd!! Så du blir nog inte besviken...

På huvudvägen som du korsar och går förbi när du skall ner till meg ammos stranden där finns 3 närbutiker och i en av dem vet jag att man kan få tag på ngn svensk kvällstidning. Rätt dyr jfr med vad den kostar hemma men vad gör man inte för att få lite nyheter hemmifrån.

Hälsning från K som åker till Skiathos i juli..._B-ananabye_bye

matte78
2009-01-06, 13:16
tackar Klick! det låter bra! vet du (eller någon annan) hur långt är det till mataffärerna från Villa Alexis?
/ Matte

Klick
2009-01-08, 09:24
Hej Matte!
Inte alls långt till supermarket.